مشاهدات عینی از مخفیگاه بن لادن +عکس

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۲۰:۵۱ کد : ۱۲۴۴۶ سرخط اخبار
فارس- دیوارهای بلند 5 و نیم متری، سیم‌های خاردار و لایه‌های امنیتی پی در پی از جمله ویژگی‌های پناهگاه افسانه‌ای بن لادن در حومه اسلام‌آباد است که در سال 2005 ساخته شده است. 

رهبر شبکه القاعده در 9 ماه گذشته در محلی زندگی می‌کرد که دیوارهای آن بین 3.5 تا 5.5 متر ارتفاع داشته و توسط سیم‌های خاردار محافظت می‌شد.

یک مقام محلی گفت که این منزل در سال 2005 میلادی احداث شده و متراژ متوسط آن هشت برابر دیگر منازلی است که در این محله ساخته شده است. 


این منزل در شهر "ابیت‌آباد " و در انتهای یک کوچه خاکی واقع است که در سیطره ارتش پاکستان قرار دارد. 

علاوه بر دیوارهای بلند و سیم‌های خاردار در اطراف این منزل، دیوار دومی نیز پشت دیوار اولیه قرار دارد که ضریب حفاظتی این مکان را بالا برده و ورود و خروج از طریق 2 درب امینتی انجام می‌شده است.

بن لادن در این منزل هیچگونه دسترسی به تلفن و اینترنت نداشته و 2 خودرو در این مکان وجود داشته که یکی از آنها که یکدستگاه "جیپ " است، توسط نیروهای امنیتی پاکستان توقیف شده است. 


فردی که در شهر "بلال " و در همسایگی این منزل سکونت دارد، گفت که وی هرگز فعالیت غیر معمول در اطراف این منزل مشاهده نکرده است و نمی تواند باور کند که بن لادن در این خانه می‌زیسته است.

در تاریخ 12 اردیبهشت، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا خبر از کشته شدن اسامه بن لادن توسط یک گروه کوچک از یگان فوق ویژه نیروی دریایی آن کشور داد.

بر اساس این ادعا بن لادن بنیانگذار و رهبر گروه القاعده در یک ویلا در شهر ابیت‌آباد در 100 کیلومتری شهر اسلام‌آباد کشته شده است. 

محل عملیات در چند کیلومتری دانشگاه افسری پاکستان در کاکول(پاکستان) بوده ‌است.


( ۱۳ )

نظر شما :