علت به دریا انداختن جسد بن لادن

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۹:۳۴ کد : ۱۲۴۳۷ سرخط اخبار
یک مسئول ارشد آمریکایی اعلام کرد که جسد بن لادن پس از انجام مراسم دینی، به دریای عرب انداخته شد.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مسئول ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: بر روی جسد اسامه بن لادن، رهبر القاعده، در ساعت ‌٠٥/١٠ صبح روز دوشنبه نماز میت خوانده شد و این مراسم ‌٥٠ دقیقه طول کشید و بعد با هواپیما به دریای عرب انداخته شد.

وی افزود: ما براساس آیین اسلام درباره جنازه فرد مسلمان، جسد بن لادن را شستیم، سپس آن را در کفن سفید قرار دادیم و بعد در یک کیسه قرار داده و با ناو هواپیمابر کارل وینسون (مستقر در شمال دریای عرب) به دریای عرب انداختیم.

پیش‌تر یک مسئول آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود: علت اینکه جسد بن لادن به دریا انداخته شد، این بود که قانع کردن هر کشوری برای پذیرفتن جسد بن لادن سخت بود.

از سوی دیگر، سایت شبکه‌ی الجزیره اعلام کرد: احمد الطیب، شیخ الازهر، در بیانیه‌ای انداختن جسد اسامه بن لادن در دریا را از سوی نیروهای آمریکایی محکوم کرد و آن را اهانتی به ارزش‌های دینی توصیف کرد.

شیخ الازهر عنوان داشت: این مساله در شریعت اسلام جایز نیست و باید مرده با شرایط و حرمت خاصی دفن شود.

همچنین منتصر الزیات، وکیل مصری، اقدام نیروهای آمریکایی را محکوم کرد و گفت: بن لادن باید در زادگاهش در عربستان دفن می‌شد. این یک وظیفه اخلاقی بود که بن لادن در خاکی که به آن تعلق داشت دفن شود.

( ۱۰ )

نظر شما :