سفر معاون وزیر خارجه ایران به مصر

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۵ کد : ۱۲۴۳۱ سرخط اخبار
عضو کمیسیون امنیت ملی از سفر معاون وزیر خارجه کشورمان در روزهای آینده به مصر خبر داد و پیگیری روابط ایران و مصر را از جمله اهداف این سفر دانست.

محمد کرمی راد عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که به همراه علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان به قطر سفر کرده بود، در گفت‌وگو با فارس گفت: سفر وزیر خارجه به قطر سفری بسیار پربار بود و امیدوارم بتوانیم از این فرصت‌ها برای حل مناقشات منطقه به خصوص مشکلاتی که برای مردم بحرین به وجود آمده، بهره ببریم. 

وی با اشاره به استقبال گرم و صمیمانه وزیر خارجه قطر از صالحی اظهار داشت: در این سفر یک روزه ملاقات‌هایی با امیر، ولیعهد و وزیر خارجه قطر داشتیم که دیدارهای خوب و مناسبی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی، قطر را کشوری دارای نقش مثبت در تحولات منطقه خواند و یادآور شد: همراهی این کشور برای رفع مشکلات منطقه قابل توجه است. 

کرمی ‌راد ادامه داد: صالحی در این سفر با وزیر خارجه مصر گفت‌وگویی تلفنی داشت و طی آن قرار شد معاون وزیر خارجه در روزهای آینده سفری به مصر داشته باشد تا روابط ایران و مصر به نحو شایسته‌‌تری دنبال شود.

وی بررسی مسائل منطقه از جمله یمن، لیبی و به خصوص بحرین را از جمله موضوعات این سفر خواند و گفت: امروز وضعیت بسیار بدی در بحرین وجود دارد و مردم این کشور تحت فشار قرار دارند که این موضوع در دیدار با مقامات قطری مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.


نظر شما :