سوئیس دارایی‌های قذافی، مبارک و بن‌ علی را بلوکه کرد

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۰ کد : ۱۲۴۱۳ سرخط اخبار

سوییس روز دوشنبه اعلام کرد معادل 830 میلیون فرانک سوییس (‌960 میلیون دلار برابربا 646 میلیون یورو)‌ از دارایی های قذافی، ‌مبارک و بن علی را از آغاز خیزش های مردمی و انقلاب های صورت گرفته دراین سه کشور آفریقایی مسدود کرده است. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو ،‌ میشلین کالمی ری وزیر خارجه سوییس خبر مسدود کردن این رقم از دارایی های یاد شده را در جریان کنفرانسی در تونس اعلام کرد.

لارس کنوشل سخنگوی وزارت خارجه سوییس اعلام کرد:وزیر خارجه سوییس برای دیداری سه روزه در تونس بسر می برد.

کنوشل گفت:‌ بیشتر دارایی هایی مسدود شده معادل 410 میلیون فرانک سوییس متعلق به حسنی مبارک رییس جمهور سابق مصر و نزدیکانش است.

همچنین 360 میلیون فرانک سوییس که توسط این کشور ضبط شده است ،‌ متعلق است به معمر قذافی رییس رژیم لیبی و 60 میلیون فرانک سوییس به زین العابدین بن علی دیکتاتور سابق توس و نزدیکانش تعلق دارد.

سوییس دستور توقیف دارایی های بن علی و ‌مبارک را اندکی پس از اینکه این دو به ترتیب براثر انقلاب های ماههای ژانویه و فوریه سرنگون شدند ،‌ صادر کرد.

همچنین ،‌ درماه فوریه ،‌ پس از آغاز سرکوب انقلابیون لیبی توسط رژیم قذافی و آغاز درگیریهای مسلحانه بین انقلابیون و رژیم قذافی و اقدام نیروهای نظامی بین المللی علیه رژیم وی،‌ فرمان توقیف دارایی های قذافی در سوییس نیز صادر شد.

 



نظر شما :