قذافی آتش‌زدن سفارتخانه‌ها را آغاز کرد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۹ کد : ۱۲۳۶۹ سرخط اخبار

اقدام هواداران دیکتاتور لیبی در آتش زدن سفارتخانه های غربی در طرابلس، حمله به یک کاروان نظامی قذافی و حملات نیروهای دیکتاتور به شهر الزنتان از آخرین تحولات این کشور عربی شمال آفریقا به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه البشیر، عبدالجلیل میوف، مدیر از مسئولان انقلابیون لیبی گفت: حملات ناتو به نیروهای قذافی 45  خودروی نظامی قذافی را نابود کرده است. این نیروها هنگام ترک جالو مورد هدف واقع شده است.

از سوی دیگر یکی از سخنگویان انقلابیون تصریح کرد: نیروهای قذافی صبح شنبه به شهرهای جالو و اوجله در نزدیکی اجدابیا وارد شدند و با حملات خود حداقل پنج غیرنظامی را کشته و دهها نفر دیگر را زخمی کردند.

خبر دیگر اینکه با وارد شدن جنگ لیبی به سومین ماه خود درگیری میان انقلابیون و نیروهای قذافی در جبهه شرقی متوقف شده است، اما درگیری های پراکنده در عمق صحرا در الکفره نزدیک مرزهای جنوب شرقی در جریان است.

خبر دیگر اینکه شاهدان عینی از بلند شدن ستونی از دود از ساختمان سفارت ایتالیا در طرابلس خبر دادند. شاهدان عینی اعلام کردند که ساعات اولیه بامداد امروز هواداران خشمگین قذافی، سفارت ایتالیا و منزل سفیر این کشور در طرابلس را در اعتراض به کشته شدن سیف العرب به آتش کشیدند.

تظاهرات کنندگان همچنین منزل سفیر انگلیس در طرابلس را نیز به آتش کشیدند.آنها همچنین پرچم آمریکا و تصاویر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و سفارت این کشور در طرابلس را به آتش کشیدند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درباره حمله به منزل سفیر خود  تحقیق می کنیم . فکر می کنیم سفارتخانه های دیگر کشورهای غربی نیز به آتش کشیده شده است ما در طرابلس دیپلمات نداریم و فقط در بنغازی تحت کنترل انقلابیون دیپلمات داریم.

خبر دیگر اینکه نیروهای قذافی با خمپاره به شهر الزنتان حمله کردند.



نظر شما :