رئیس مجلس اعلای لبنان: حفظ نظام ایران واجب است

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۸:۲۴ کد : ۱۲۳۵۶ سرخط اخبار

شیخ عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای شیعان لبنان گفت: حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران واجب است و باید مراقب بود نظام اسلامی در دام توطئه‌های غرب گرفتار نشود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه صبح یکشنبه با شیخ عبدالامیر قبلان مسئول مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان و شیخ 'محمد قبانی' مفتی اهل‌سنت لبنان به طور جداگانه دیدار و گفت وگو کرد.

قبلان در این دیدار با اشاره به شرایط حساس کنونی و تحولات جاری در منطقه و جهان اسلام گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در جهان اسلام دارد و نقطه اتکای شیعیان و مسلمانان است.

وی پیشنهاد کرد که جمهوری اسلامی ایران در مورد برگزاری همایشی از مرجعیت‌های دینی مسلمانان برای بحث و بررسی شرایط کنونی جهان اسلام و چالش‌های پیش‌رو و راه‌های برون رفت از آن اقدام کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی نیز ضمن تشکر از قبلان گفت: حفظ وحدت مسلمانان و انسجام شیعیان لبنان به ویژه در شرایط کنونی اهمیت بالایی دارد.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاش و اقدامی برای تقویت وحدت اسلامی و انسجام شیعیان حمایت می‌کند.

غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن تأیید اقداماتی همچون برگزاری نشست مرجعیت‌های دینی لبنان از عبدالامیر قبلان برای حضور در مراسم ارتحال سالگرد حضرت امام دعوت کرد که مورد پذیرش وی قرار گرفت.

مفتی اعظم اهل سنت لبنان نیز در دیدار با محمدی و هیات همراه گفت: آمریکا و کشورهای غربی، جمهوری اسلامی ایران را راحت نمی گذارند، زیرا می دانند چنانچه ایران یا هر کشور دیگر عربی یا اسلامی به حال خود گذاشته شوند، این کشورها به سمت توسعه و پیشرفت می روند.

شیخ محمد رشید قبانی گفت: اسلام دارای پیام برای جهانیان است لذا غربی ها برای آنکه این پیام به گوش جهانیان نرسد علیه اسلام و مسلمانان توطئه می کنند.

مفتی اعظم اهل سنت لبنان با انتقاد از سیاست سکوت و همراهی آمریکا در مسأله اقدام کشیش آمریکایی در اهانت به قرآن کریم اظهار داشت: جهان اسلام از سوی دشمنان مورد هدف قرار گرفته است، چرا که آنان مدعی جنگ علیه تروریسم هستند اما هدف واقعی آنها جنگ علیه اسلام است.

 

وی گفت: تروریسم ساخته دشمنان اسلام است و آنها مزدوران خود را برای اقدامات خرابکارانه و بمب گذاری در مناطق مختلف جهان به کار می گیرند و آنگاه اسلام و مسلمانان را متهم به تروریسم می کنند.

محمد رشید قبانی افزود: غرب و آمریکا وقتی گرایش مردم اروپا به اسلام را می بینند، به روش های مختلف از جمله متهم کردن جهان اسلام به تروریسم متوسل می شوند تا از این طریق بتوانند مردم اروپا را از اسلام دور کنند.

وی گفت: غرب تلاش می کند بین کشورهای اسلامی و عربی تفرقه و فتنه ایجاد کند و با این فتنه جلوی پیشرفت و توسعه را در کشورهای اسلامی بگیرد.

قبانی با اشاره به تحولات منطقه و انقلاب های مردمی، ضمن تأکید بر حمایت از این خواسته های مردمی گفت: در عین حال باید مواظب باشیم که غرب از این انقلاب ها علیه ما سوء استفاده نکند زیرا غرب برای سیطره بر ثروت ملت های منطقه از جمله نفت سعی می کند این تحولات را به سمت اهداف خود سوق دهد.

حجت الاسلام محمدی نیز ضمن تشکر از مواضع مفتی اهل سنت لبنان در برابر اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، تأکید کرد: در شرایط حساس فعلی نیازمند وحدت بیشتر برای حفظ اسلام و قرآن هستیم و در چنین شرایطی بر همه ما لازم و واجب است که وحدت و اتحاد خود را در مقابل دشمن مشترکمان که دشمنان اسلام و قرآن نیز هستند یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی حفظ کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به جنبش های مردمی در کشورهای عربی اظهار داشت: مسلمانان منطقه نسبت به احکام و دستورات اسلام بیش از گذشته گرایش پیدا کرده اند و علاقه مند هستند که حکومت های منطقه بر اساس قانون اسلام و قرآن عمل کنند و این را می توان در شعارها و اقداماتی که مردم در تظاهرات خود انجام می دهند، مشاهده کرد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: کشورهای اسلامی و نخبگان جهان اسلام باید در اقدامات خود مراقب باشند تا شعارهای اختلافی و فتنه انگیز و بحث شیعه و سنی مطرح نکنند و تنها راه سعادت و پیروزی همه ما این است که کارها طبق دستور اسلام و قرآن باشد.

مفتی اعظم اهل سنت لبنان در این دیدار خواستار ابلاغ سلام گرم خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی و تمامی مسؤولان جمهوری اسلامی ایران شد و ابراز امیدواری کرد که ایران بتواند از تمامی توطئه های دشمنان سربلند و پیروز بیرون آید.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تحولات اخیر منطقه ای، انتفاضه و اراده مردمی است گفت: این یک بیداری اسلامی و انقلاب متدینین است که در منطقه اتفاق می افتد و جمهوری اسلامی ایران نیز از حقوق ملت ها و مستضعفان در هر جایی که باشند، از مصر گرفته تا یمن و بحرین حمایت می کند.

رکن آبادی با ابراز تأسف از اینکه عده ای تلاش می کنند حوادث بحرین را طائفه ای و مذهبی جلوه دهند و فتنه مذهبی ایجاد کنند، از مفتی اهل سنت لبنان خواست تا به حکم جایگاهی که دارد در برابر این توطئه اتخاذ موضع کند.

در این دیدار، حجت الاسلام محمدی یک جلد کلام الله مجید چاپ نفیس سازمان اوقاف را به مفتی اهل سنت لبنان هدیه کرد.



نظر شما :