عباس و مشعل چهارشنبه سند آشتی امضا می‌کنند

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۸ کد : ۱۲۳۴۸ سرخط اخبار

یکی از رهبران جنبش فتح اعلام کرد که محمود عباس و خالد مشعل روز چهارشنبه توافقنامه آشتی ملی را در قاهره امضا خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم،‌ عزام الاحمد، رئیس هیات مذاکره کننده جنبش فتح اظهار کرد: توافقنامه آشتی ملی میان جنبش‌های حماس و فتح روز چهارشنبه با حضور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و سایر گروه‌های فلسطینی در مقر اتحادیه عرب در قاهره امضا خواهد شد.

حزب الله لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که امضای توافقنامه میان گروه‌های فلسطینی به نفع مساله فلسطین است و باعث قوت گرفتن جنبش‌های مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی است.

حزب الله لبنان در بیانیه خود به ناراحتی رژیم صهیونیستی و آمریکا از آشتی ملی فلسطینیان اشاره کرده و اعلام کرده است: این نشان می دهد که آشتی ملی در مسیر درست است و به تلاش‌های ملت فلسطین جهت آزاد سازی سرزمین اشغالی خود کمک می‌کند.

حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه از هرگونه اتحاد گروه‌ها در برابر رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، اعلام کرد: این آشتی ملی را به مصر تبریک می‌گوییم چرا که مصر این هدیه را به فلسطینی‌ها داده و این اولین ثمره انقلاب مردمی مصر است که امیدواریم این انقلاب، مصر را به جایگاه اصلی خود در جهت دفاع از مسائل جهان عرب و تلاش جهت دستیابی به خواسته‌های آنها برگرداند.

از سوی دیگر صدها مصری و فلسطینی مقیم قاهره در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در این شهر تظاهرات کردند و نسبت به اظهارات مسئولان این رژیم علیه توافقنامه آشتی ملی فلسطینیان اعتراض کردند.

تظاهرکنندگان خواستار قطع روابط سیاسی با رژیم صهیونیستی و لغو توافقنامه‌های این رژیم با اردن و مصر شدند.

آنها همچنین خواستار بیرون کردن سفیر رژیم صهیونیستی در مصر و بستن سفارت این رژیم شده و از مسئولان مصری خواستند هیات دیپلماتیک مصر در اسرائیل را بازگرداند.

تظاهر کنندگان همچنین بر وحدت فلسطینی‌ها و اتحاد گروه‌های فلسطینی در برابر دشمن صهیونیستی و کمک به فلسطینی‌ها تاکید کردند.

تظاهرکنندگان همچنین بازگشایی گذرگاه رفح جهت شکستن محاصره نوار غزه را خواستار شدند.



نظر شما :