هنیه: برای آشتی ملی حاضر به استعفائیم

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۹ کد : ۱۲۳۴۶ سرخط اخبار

نخست وزیر دولت حماس ضمن استقبال از توافق‌نامه‌ی صلح میان فتح و حماس اعلام کرد که دولتش آماده است در راستای موفقیت آشتی ملی استعفا کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشره، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس در بیانیه‌ای عنوان داشت: دولت حماس آماده است در راستای اجرای توافق صورت گرفته و موفقیت آشتی ملی استعفا کند تا تشکیل دولت در چارچوب توافق‌نامه‌ی صلحی باشد که ظرف چند روز آینده در قاهره امضا خواهد شد.

هنیه عنوان داشت که دولتش موانع را پشت سر گذاشته و زمینه را برای این لحظه‌ی ملی باز نموده و همواره از آشتی ملی حمایت کرده است.

نخست وزیر دولت منتخب حماس پیش‌بینی کرد که این توافق‌نامه نه تنها دشمنان را خوشحال نکند بلکه آنها را در برابر مشکلات بیشتری قرار دهد، لذا دشمنان ممکن است در راستای ناکام گذاشتن این توافق‌نامه وارد عمل شوند پس ما باید با همکاری ملی در برابر آن بایستیم.

هنیه از تلاش‌های دو جنبش فتح و حماس برای برداشتن این گام مهم که موجب حل اختلافات و فراهم کردن زمینه در راستای احیای وحدت ملی و مشارکت سیاسی و امنیتی می‌شود، تقدیر کرد.

وی همچنین از تلاش مصر در این مرحله‌ی حساس تقدیر کرد و گفت: امضای این توافق‌نامه منعکس کننده‌ی سیاست دولت حماس است.

نخست وزیر دولت حماس تاکید کرد: این استراتژی در سال‌های گذشته نیز روشن شده بود و ما همواره در راستای مساله‌ی فلسطین، بیت المقدس، دفاع از مقدسات و ساکنان بیت المقدس تلاش کردیم.

از سوی دیگر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با کوین راد، وزیر خارجه‌ی استرالیا در رام الله اظهار داشت که توافق‌نامه‌ی آشتی ملی فلسطین فرصت‌های تحقق صلح را از طریق اتخاذ موضع یکپارچه فلسطینی‌ها تقویت می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: دولتی که به دنبال این توافق‌نامه تشکیل می‌شود برای بازسازی نوار غزه و زمینه سازی برای برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خود گردان فلسطین و شورای قانون گذاری فلسطین طی یک سال تلاش می‌کند.

وزیر امور خارجه‌ی استرالیا نیز بر حمایت کشورش از روند صلح و تشکیلات خودگردان فلسطین برای ایجاد نهادهای کشور فلسطین تاکید کرد.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل نیز از روند آشتی ملی میان فتح و حماس استقبال کرده و عنوان داشت که این روند نباید به روند صلح با رژیم صهیونیستی ضربه وارد کند.



نظر شما :