قذافی: کسی نمی‌تواند مرا مجبور به ترک لیبی کند

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۲۱:۱۰ کد : ۱۲۳۳۲ سرخط اخبار

سرهنگ معمر قذافی، رهبر لیبی ضمن اعلام آمادگی برای مذاکره با ناتو، گفت که هیچ کس نخواهد توانست او را مجبور به ترک کشورش کند.

آقای قذافی این سخنان را در یک سخنرانی که از تلویزیون دولتی لیبی پخش شد بیان کرد.

رسانه های دولتی لیبی بعدا اعلام کردند که نیروهای ناتو در زمانی که آقای قذافی مشغول سخنرانی بوده است، تلاش کرده اند که او را هدف حمله قرار دهند.

همزمان دولت لیببی هشدار داد که دیگر اجازه ارتباط از طریق دریا با شهر مصراته را که تحت کنترل مخالفان مسلح است، نخواهد داد.

موسی ابراهیم، سخنگوی دولت لیبی گفت که مخالفان مسلح در مصراته چهار روز فرصت خواهند داشت که سلاح های خود را زمین بگذارند و مورد عفو قرار گیرند.

او گفت که اگر آنها به جنگیدن ادامه دهند، با "آتش تمام عیار" مواجه خواهند شد.

سخنان آقای ابراهیم پس از آن منتشر شد که ناتو از تلاش نیروهای وفادار به سرهنگ قذافی برای مین گذاری اطراف شهر مصراته خبر داد.

آقای قذافی با حضور در تلویزیون دولتی در نخستین ساعات روز شنبه، هر گونه تلاش برای تبعید او از لیبی را غیر قابل قبول دانست.

پیش تر گزارش شده بود که دولت آمریکا و متحدانش در جستجوی کشورهایی هستند که حاضر به اعطای پناهندگی به آقای قذافی باشند.

آقای قذافی ظاهرا در واکنش به این گزارش ها گفت: "هیچ کس نمی تواند مرا مجبور به ترک کشورم کند و هیچ کس نمی تواند به من بگوید که برای این کشور نجنگم".

او گفت که لیبی برای آتش بس آمادگی دارد، اما آتش بس نمی تواند یک طرفه باشد.

آقای قذافی گفت: "ما به آنها حمله نکردیم... چرا آنها به ما حمله می کنند؟ بگذارند با آنها مذاکره کنیم".

نیروهای ناتو در حال حاضر برای اجرای یک قطعنامه سازمان ملل که برای حفاظت از مخالفان غیر نظامی حکومت لیبی صادر شده است، عملیات هوایی علیه نیروهای دولتی این کشور انجام می دهند.



نظر شما :