اعلام آمادگی قذافی برای مذاکره با ناتو

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۸:۴۰ کد : ۱۲۳۲۱ سرخط اخبار
دیکتاتور لیبی صبح امروز در سخنانی از آمادگی خود برای مذاکره با نیروهای ناتو و پایان دادن به جنگ این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه هاآرتض، "معمر قذافی" در این پیام اعلام کرد : اگر نفت آن چیزی است که نیروهای ناتو می خواهند من آماده مذاکره درباره آن هستم.

رهبر لیبی که سخنانش به طور زنده از تلویزیون این کشور پخش می شد به صراحت اعلام کرد که حاضر به کنار رفتن از قدرت و یا ترک کشور نیست، اما گفت اگر حملات ناتومتوقف شود خود مردم لیبی می توانند مشکلاتشان را حل کنند.

قذافی در این سخنان گفت : لیبی از هم اکنون آماده برقراری آتش بس است. اما آتش بس نمی تواند یک جانبه باشد. ما اولین گروهی هستیم که از آتش بس استقبال می کنیم اما با این وجود حملات ناتو هنوز متوقف نشده، دروازه صلح باز است.

قذافی با اشاره به حملات هوایی ناتو به لیبی از کشورهای روسیه، چین و همچنین کشورهای افریقایی خواست تا از شورای امنیت بخواهند تا نگاهی تازه به موضوع لیبی داشته باشند.

رهبر لیبی در ادامه افزود : جنگ و تحریم به مردم ضربه زده و زیرساخت های لیبی را منهدم می کند. ما به نیروهای ناتو حمله نکرده ایم پس چرا آنها به ما حمله می کنند؟ بیائید با هم مذاکره کنیم. کشورهایی که به ما حمله می کنید بیائید مذاکره کنیم. به ناتو هشدار می دهم که اگر بخواهد عملیات زمینی در لیبی انجام دهد تمام نیروهای آن کشته می شوند.

وی در ادامه از انقلابیون لیبیایی خواست تا سلاح خود را زمین بگذارند و با نیروهای حکومتی درگیر نشوند.

نظر شما :