اعلام حمایت قطر از روابط ایران و مصر

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۸ کد : ۱۲۳۱۷ سرخط اخبار
نخست‌وزیر قطر در نشست خبری مشترک با همتای مصری خود اعلام کرد که دوحه روابط تهران-قاهره را تایید و از آن حمایت می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "عرب‌آنلاین "، شیخ "حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی " نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر پنجشنبه (8 اردیبهشت) پس از دیدار با عصام شرف "، نخست‌وزیر مصر که در پایان سفر دوره‌ای خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس به دوحه رفته بود، حمایت خود را از روابط دیپلماتیک کامل ایران و مصر اعلام کرد.

نخست‌وزیر مصر گفت: من وجود رابطه ایران و مصر را تایید می‌کنم و این به معنای تغییر در اصول نیست، این روابط در چارچوب توسعه روابط با ایران است.

حمد بن جاسم افزود: همه کشورهای حوزه خلیج [فارس] در ایران سفارتخانه دارند و این امر نگران‌کننده نیست و مصر نیز نمی‌خواهد که رابطه با ایران را جایگزین روابطش با کشورهای حوزه خلیج [فارس] کند.

وی افزود: روابط تهران-قاهره تعارضی با روابط مصر با کشورهای شورای همکاری و اهتمام مصر به امنیت حوزه خلیج فارس ندارد.

عصام شرف نیز با تاکید بر این که امنیت خلیج فارس برای مصر از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: رابطه قاهره با تهران هیچ‌گونه تعارضی با رابطه مصر با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ندارد.

عصام شرف در ادامه گفت: مناسبات ایران و مصر در سطح بسیار خوبی قرار دارد و روند امور برای گشودن صفحه‌ای جدید در روابط دو کشور براساس اصول ثابت و مشخص در جریان است.

نزدیکی تهران-قاهره پس از انقلاب مصر نگرانی کشورهای عربی منطقه و نیز کشورهای غرب را به همراه داشته است.

نخست‌وزیر مصر در جریان سفر دوره‌ای اخیر خود به عربستان، کویت و قطر خطاب به سران این کشورها این نگرانی‌ها را بی مورد خواند و بر گسترش مناسبات با تهران تاکید کرد.

نظر شما :