اتهام عبدالله صالح به دولت قطر

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۷ کد : ۱۲۳۱۶ سرخط اخبار
مدیر مرکز "گفت وگو برای توسعه دموکراتیک" با اشاره به اتهامات علی عبدالله صالح رییس جمهور دیکتاتور یمن به دولت قطر مبنی بر کمک به انقلابیون گفت: وی در جستجوی یک جنگ خیالی از طریق اتهام به طرفی است که دور از مسایل یمن است.

عبدالرشید فقیه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: عبدالله صالح می خواهد با طرح چنین اتهامات خیالی از وضعیتی که مردم بر وی و طرفدارانش تحمیل کرده اند؛ فرار کند.
فقیه تاکید کرد: نزاع با قطر نزاع بی اساس و انتزاعی است در نتیجه مردم یمن به سوی چنین اختلافاتی کشیده نمی شوند و هرگز فریب عبدالله صالح را نخواهند خورد بلکه به تلاش ها برای دستیابی به اهدافشان ادامه خواهند داد.
 
گسترش دامنه اعتراضات در یمن

 مدیر مرکز "گفت وگو برای توسعه دموکراتیک" همچنین اقدامات عبدالله صالح برای بسیج طرفدارانش در هر جمعه را کم اهمیت و در راستای تلاش برای کسب مشروعیت در برابر تظاهرات میلیونی مخالفان خواستار برکناری وی ارزیابی کرد.

فقیه اظهار داشت: هر روز بر دامنه اعتراضات در یمن گسترده تر می شود و مردم بر کناره گیری علی عبدالله صالح به عنوان خواسته اصلی شان بیش از پیش اصرار می ورزند از این جهت گذر زمان به نفع انقلابیون است.

توافقنامه احزاب دیدار مشترک مورد قبول انقلابیون نیست

مدیر مرکز "گفت وگو برای توسعه دموکراتیک" افزود: حتی اگر عبدالله صالح با احزاب دیدار مشترک توافقنامه ای را براساس ابتکار شورای همکاری خلیج فارس امضا کند این امر باعث تغییر وضعیت داخلی یمن نخواهد شد زیرا این توافقنامه مورد قبول انقلابیون نیست.

فقیه گفت: این توافقنامه فقط برای احزاب دیدار مشترک الزام آور خواهد بود و در همین ارتباط چنانچه بتوانند خواسته های مردم را از طریق این توافقنامه تحقق بخشند بسیار مطلوب خواهد بود اما در صورتی که موفق به تحقق این خواسته ها نشود انقلابیون به راه خودشان ادامه داده و گزینه های متعددی برای تحت فشار قرار دادن رژیم حاکم در اختیار دارند.

وی به احزاب دیدار مشترک توصیه کرد که با حفظ درایت و هوشیاری در دام حیله و نیرنگ عبدالله صالح دیکتاتور یمن گرفتار نشوند.

نظر شما :