حضور پررنگ ایرانی‌ها در نمایشگاه تخصصی قطر

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۶ کد : ۱۲۳۰۷ سرخط اخبار

مسئول بخش اقتصادی سفارت ایران در دوحه از حضور فعال شرکت‌های ایرانی در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی قطر پروژه 2011 در شهر دوحه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد توتونچی مسئول بخش اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران از حضور فعال شرکت‌های ایرانی در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی قطر پروژه 2011 در شهر دوحه خبر داد.

توتونچی در این خصوص اظهار داشت: هشتمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی پروژه قطر (Qatar Project 2011) در زمینه صنعت ساختمان و تاسیسات و برق از 2 تا 5 می 2011 برابر با 12 تا 15 اردیبهشت سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر دوحه قطر برگزار خواهد شد.

مسئول بخش اقتصادی سفارت ایران در قطر خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در فضای 55 هزار متر مربع برگزار می‌شود که در مقایسه با سال گذشته 77 درصد افزایش داشته و مطابق با آخرین آمار ارائه شده 1700 غرفه دار از 38 کشور جهان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود: با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته از سوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر و رایزنی و هماهنگی با مسئولان اتاق بازرگانی و صنایع قطر و شرکت بین‌المللی IFP Group مجری خارجی و شرکت نوژن راد مجری طرف ایرانی این نمایشگاه و همچنین رایزنی و پیگیری مسئولان ذیربط کشورمان حدود 22 شرکت ایرانی در این نمایشگاه حضوری فعال خواهند داشت و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جمهوری اسلامی ایران را در صنعت ساختمان و تاسیسات زیربنایی و برق به نمایش خواهند گذاشت.

توتونچی همچنین از برنامه سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر برای برگزاری نشست مشترک تجار و سرمایه گذاران ایرانی و قطری با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع این کشور در حاشیه نمایشگاه مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: این نشست فرصت مناسبی برای گفت‌وگو و بحث‌های تخصصی بین طرفین برای مشارکت هر چه بیشتر شرکت‌های ایرانی در قطر خواهد بود.

مسئول بخش اقتصادی کشورمان در پایان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی کلان دولت قطر برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی و زیربنایی در راستای سند چشم‌انداز توسعه قطر 2030 و همچنین کسب میزبانی جامی جهانی فوتبال 2022 توسط این کشور، این مسئله باعث توجه و اهتمام شرکت‌های خارجی برای حضور و سرمایه گذاری در این کشور به ویژه در زمینه ساخت و ساز و مصالح و تجهیزات ساختمانی شده و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی پروژه قطر 2011 بهترین فرصت برای عرضه و نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های ایرانی می‌باشد و از این رو این نمایشگاه به یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های منطقه مبدل شده است.

توتونچی ابراز امیدواری کرد با توجه به تمرکز و اولویت اهداف و برنامه سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر برای توسعه همه جانبه روابط تهران – دوحه به ویژه در ابعاد اقتصادی،‌ تجاری، بازرگانی و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوب کشورمان در صنایع زیربنایی و ساختمانی و صدور خدمات فنی و مهندسی، شاهد بهره‌برداری حداکثری از فرصت برگزاری این نمایشگاه‌ها در راستای تقویت و تعمیق بیش از پیش روابط اقتصادی بین دو کشور همسایه باشیم.

آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به این نمایشگاه در پایگاه اینترنتی www.qatarpriject.com در دسترس علاقه‌مندان می‌باشد.



نظر شما :