خبرهای خوش هسته ای در راهند

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۶:۲۹ کد : ۱۲۲۸۶ سرخط اخبار
 معاون رسانه‌ای شورای عالی امنیت ملی گفت: خبرهای خوش هسته‌ای طی چند روز آینده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوالفضل زهره‌وند بعداز ظهر امروز در همایش «ما می‌توانیم» که در سالن گلشن برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی نسبت به قوانین NPT متعهد بوده و با شفاف‌سازی توانست به بهانه‌جویی‌ها که در این مسیر وجود داشت پاسخ دهد.
وی با تاکید بر اینکه دولت‌های غربی با وجود این شفافیت‌سازی‌ها نسبت به وعده‌های داده شده عمل نکردند، افزود: دنیا امروز ایران هسته‌ای را پذیرفته و جمهوری اسلامی به استفاده صلح‌آمیز از این فناوری متعهد است.
معاون رسانه‌ای شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دولت نهم و دهم بیشترین سهم را در فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی داشته‌اند، تصریح کرد: ‌این دولت‌ با تمام توان و با رویکرد شفاف‌سازی و در حال فعالیت در بخش هسته‌ای است.
وی با اشاره به اینکه هزینه‌های زیادی برای دستیابی به انرژی هسته‌ای پرداخت شده است، گفت: افتخار این پیروزی‌ها برای همه است، زیرا همه، سختی‌های دستیابی به این فناوری را تحمل کرده‌اند.
زهره‌وند با تاکید بر اینکه حمایت از این فناوری وظیفه آحاد ملت ایران است، ‌یادآور شد: در این راستا ملت علاوه بر آنکه سعی می‌کنند این جایگاه را بشناسند از آن نیز باید حمایت کنند.
وی همچنین از تامین سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران طی سال آینده در کشور خبر داد.
معاون رسانه‌ای شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه 40 کیلوگرم از سوخت این رآکتور تاکنون تهیه شده است، اضافه کرد: 80 کیلوگرم سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران نیز در سال ‌آینده تامین خواهد شد.
همایش ما می‌توانیم توسط دانشگاه پیام نور خراسان شمالی و با حضور جمع کثیری از دانشجویان و نخبگان خراسان شمالی در سالن گلشن بجنورد برگزار شد. 


نظر شما :