تبانی سه کشور علیه بشار اسد

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۲۰:۴۵ کد : ۱۲۲۶۷ سرخط اخبار
یک منبع کویتی آگاه اعلام کرد: آنچه که در حال حاضر در سوریه رخ می‌دهد نتیجه‌ی تلاش مداوم و بسیار فشرده‌ی گروه‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و کویتی با هدف براندازی نظام بشار اسد است.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه، به سایت شبکه‌ی نهرین نت گفت: نقشی که گروه‌های پارلمانی و سیاسی وهابی در خصوص وقایع سوریه ایفا می‌کنند بسیار جدی است و این گروه‌ها در ناامنی‌ها علیه نظام سوریه در سایه‌ی غفلت نیروهای امنیتی سوریه و کویت سهم دارند.

این منبع افزود: اعضای جریان وهابی در کویت در جمع آوری پول و ارسال آن به سوریه به ویژه از طریق شهر مرزی درعا موفق شده و عناصری وابسته به یک گروه وهابی سلفی را در داخل شهر درعا و مناطق روستایی اطراف آن از چهار سال پیش ایجاد کرده‌اند.

به گفته‌ی این منبع، از آنجا این گروه فعالیت خود را به شهرهای حمص، حماه، اللاذقیه و مناطق روستایی دیگر در ازای مبالغ مالی هنگفت گسترش داده‌اند وهر یک از اعضای این گروه ماهانه حدود 500 هزار دلار دریافت می‌کنند.

این منبع از دست داشتن "جمعیت احیای میراث اسلامی کویت" در حمایت مالی از این ناامنی‌ها در سوریه خبر داد و گفت: این جمعیت روابط بسیار محکمی با رهبران جریان وهابی عربستان و نیز سازمان اطلاعات عربستان دارد و دستوراتی را از سازمان اطلاعات عربستان برای فعالیت علیه شیعه‌ی کویت، عراق و بقیه کشورهای خلیج (فارس) می‌گیرد.

این منبع کویتی تاکید کرد: جمعیت احیای میراث اسلامی در کویت گروه‌های تکفیری وهابی در عراق را با ده‌ها میلیون دلار به منظور هدف قرار دادن مساجد و حسینه‌های شیعه و منفجر ساختن خودروها در مناطق شیعه حمایت کرده است و این بار این جمعیت میلیون‌ها دلار را برای جذب افراد جدید به داخل سوریه انتقال داده که آنها به این جریان وهابی تکفیری بپوندند و شبه نظامیانی را تشکیل دهند تا در هر درگیری با نیروهای امنیتی از آنها استفاده شود.

این منبع افزود: جمعیت احیای میراث اسلامی همچنین با حمایت و هماهنگی نیروهای امنیتی و وهابی در عربستان و از طریق دیپلمات‌هایی که در سفارت عربستان در کویت فعالیت دارند سعی در تحقق اهدافش در کشورهای منطقه دارد.

برخی نمایندگان و شخصیت‌های دینی وهابی در کویت نظیر هایف المطیری، خالد السطان و ضیف‌الله بورنیه در راستای تحریکات مذهبی علیه نظام سوریه تلاش می‌کنند.

این منبع کویتی عنوان داشت: طرح‌های امنیتی با هدف بی‌ثباتی سوریه و متزلزل ساختن نظام بشار اسد یک طرح بین‌المللی است چرا که سازمان اطلاعات آمریکا و اسرائیل و عربستان در این طرح نقش دارند و از چهار سال پیش با استفاده از سازمان‌های وهابی این طرح را برنامه‌ریزی کردند.

نظر شما :