چاوز میانجیگر لیبی شد

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۳ کد : ۱۲۲۵۸ سرخط اخبار

مهر: رئیس جمهوری ونزوئلا از سفر یک هیئتی از سوی رژیم قذافی به کاراکاس به منظور مذاکره درباره پایان دادن به بحران لیبی خبر داد.

به گزارش رویترز، "هوگو چاوز" که به شدت از مداخله نظامی غرب در لیبی انتقاد می کرد همچنین پیشنهاد مذاکره میان"معمر قذافی" دیکتاتور لیبی و انقلابیون این کشور را مطرح کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا در سخنان خود گفت : چه کسی به آنها این حق را داده که به لیبی حمله کنند؟ این احمقانه است. زیرا آنها قذافی را دوست ندارند و حمله آنها به خاطر تصاحب نفت و منابع آب لیبی است. آنها بمبهای خود را بر سر هر کس که می خواهند می ریزند.

چاوز در ادامه افزود : ما متعهد به یافتن راه حلی سیاسی برای پایان دادن به مصائب مردم لیبی هستیم. در همین رابطه هیئتی از سوی قذافی به ونزوئلا اعزام شده اند و به دنبال آن هستیم تا نتیجه سفر این هیئت راهکار صلح آمیز باشد.

در ماه گذشته نیز چاوز پیشنهاد سفر یک گروه بین المللی به لیبی و تماس این گروه با طرفهای درگیر در این کشور شده و عنوان کرده بود که این گروه بین المللی راه حلی منطقی برای برون رفت لیبی از وضعیت فعلی ارائه کند.

چاوز از دوستان نزدیک قذافی به شمار می رود و در هفته های گذشته شایعاتی درباره احتمال عزیمت رهبر لیبی به ونزوئلا منتشر شده بود.2615
 

نظر شما :