گفت‌وگوی اوباما و امیر امارات درباره ایران

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۳ کد : ۱۲۲۵۱ سرخط اخبار

رییس‌جمهور آمریکا و امیر امارات در دیدار روز سه‌شنبه درباره ایران با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری العربیه گزارش داد که دیدار بین باراک اوباما ـ رییس‌جمهور آمریکا ـ و شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان ـ امیر امارات و معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح این کشور ـ پشت درهای بسته برگزار شد. کاخ سفید در پایان این دیدار بیانیه‌ای مبهم را منتشر کرد مبنی بر این که دیدار بین سران این دو کشور مثمر ثمر بود و مسایل مختلفی را که "برروی منافع استراتژیک مشترک ما در منطقه متمرکز بود" پوشش داد و علاوه بر آن بر اهمیت "تداوم گفت‌وگوهای نزدیک" بین دو کشور تأکید داشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، سران دو کشور "درباره روابط قوی و گسترده‌ای که دو کشور را با یکدیگر متحد می‌کند گفت‌وگو کردند و قول دادند که به همکاری نزدیک در حوزه‌های امنیتی و تجاری ادامه دهند".

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که دو کشور در بسیاری از مسایل منطقه‌یی به ویژه ایران با یکدیگر اتفاق نظر ندارند.

سایمون هندرسون ـ یک کارشناس منطقه‌یی در موسسه سیاست خاورمیانه واشنگتن ـ در این‌باره گفت: فکر می‌کنم از آن جا که امیر امارات جواب‌هایی غیرقابل پذیرش از رابرت گیتس ـ وزیر دفاع آمریکا ـ و جیمز ماتیس ـ فرمانده نیروهای فرماندهی مرکزی ـ دریافت کرد اکنون شخصا به واشنگتن آمده است تا خود رییس‌جمهور را درباره این که به عقیده وی چه کاری باید در قبال ایران صورت بگیرد متقاعد کند.



نظر شما :