سپاه پرچم امارات در جزیره ابوموسی را پائين کشيد

۱۸ مهر ۱۳۸۹ | ۲۰:۲۶ کد : ۸۹۲۸ سرخط اخبار
سپاه پرچم امارات در جزیره ابوموسی را پائين کشيد

جهان- نیروی دریایی سپاه، پرچم امارات را در بخش جنوبی جزیره ابوموسی در پاسگاه پلیس برافراشه شده بود را پایین کشیدند.

تا مدتی پیش اماراتی های مقیم جنوب جزیره ابوموسی وقاحت و جسارت را به آنجا رسانده بودند که در پاسگاه پلیس خود پرچم امارات را برافراشته بودند و این یعنی حاکمیت امارات بر این جزیره همیشه ایرانی. از آن طرف محدوده آبهای جنوبی این جزیره بدون مراعات حق حاکمیت جمهوری اسلامی قلمرو شناورهای اماراتی و آمریکایی شده بود و این شناورها علیرغم نقض حاکمیت جمهوری اسلامی با پاسخی درخور مواجه نمی شدند و به همین دلیل هم بود که روز به روز بر جسارت خود اضافه می کردند.
اما پس از آنکه نیروی دریائی سپاه حفاظت از این جزیره را بر عهده گرفت، اوضاع به سرعت دگر گون شد. اولین قدم بچه های سپاه؛ پائین کشیدن پرچم اماراتی ها و سرنگونی پایه پرچم آنها از بیخ بود. چرا که هم اماراتی ها و هم حامیان غربی آنها می بایست درک می کردند تنها یک پرچم شایستگی اهتزاز بر فراز این جزیره دارد و آن پرچم مزین به کلمه مبارک الله است.
در دومین گام کشتی های دریائی سپاه طی چند برخورد چنان درسی به شناورهای متجاوز اماراتی دادند که بساط ورود بی اجازه آنها به آبهای خلیج فارس برای همیشه برچیده شد.
گام سوم نیز زمینه برای بازگشت حاکمیت ایران به سکوی نفتی ایران واقع در جنوب "ابوموسی" بود. این سکو که بر اساس قرار داد منعقده در دوران پهلوی به اماراتی ها تحویل داده شده بود، پس از خاتمه قرار داد با پشتیبانی و همت بچه های نیروی دریائی سپاه، مجدداً در اختیار وزارت نفت قرار گرفت و ادعای شیوخ کوچک اما پر مدعای اماراتی در باب تعلق آن به امارات برای همیشه بایگانی شد.
اینها و بسیاری دیگر از این ناگفته ها گوشه ای است از تفسیر این سخن حکیمانه حضرت امام که اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

هلند در حال بررسى محموله آژانس به ايران

وزارت اقتصاد هلند اعلام کرد که مقامات هلند ممکن است عليه يک شرکت صادر کننده به دليل آنچه نقض تحريم‌هاى اتحاديه اروپا عليه ايران با انتقال يک محموله به نمايندگى از جانب آژانس بين‌المللى انرژى اتمى به ايران خوانده شده است، اقدام حقوقى اتخاذ کنند.
به گزارش ايسنا، خبرگزارى رويتر گزارش داد: يک سخنگوى وزارت اقتصاد هلند روز جمعه گفت که آژانس بين‌المللى انرژى اتمى اين محموله را به گيرنده‌هاى ممنوعه يعنى سازمان انرژى اتمى ايران به عنوان بخشى از يک توافق همکارى فنى با جمهورى اسلامى ارسال کرده است.
 
آژانس بين‌المللى انرژى اتمى در وين تاييد کرد که سفارش يک ردياب نشت هليوم براى يک پروژه مربوط به سرطان که در ايران اجرا مى‌کند را داده است اما افزود که اين پروژه در سال 2007 به تصويب شوراى حکام 35 عضوى اين سازمان که اتحاديه اروپا را نيز شامل مى‌شود، رسيده است.
آيهان ايورنسل، سخنگوى آژانس بين‌المللى انرژى اتمى در بيانيه‌اى بدون اشاره به جزييات بيش‌تر اعلام کرد: هدف اين پروژه همکارى فنى آماده کردن منابع درمانى و راديو داروها براى معالجه سرطان است.
رويتر افزود: اين مسئله ظاهرا برجسته کننده تلاقى ناخواسته تشديد تحريم‌هاى غرب عليه ايران بر سر برنامه هسته‌اى است. وزارت اقتصاد هلند اعلام کرد که دليل متوقف کردن اين محموله قوانين سخت اتحاديه اروپاست که در ماه ژوييه مورد توافق قرار گرفت؛ حتى با وجودى که ردياب ابزارى نيست که ضرورتا استفاده هسته‌اى داشته باشد.
وزارت اقتصاد هلند مدعى است که ردياب هليوم به صورت غيرقانونى از طريق هلند منتقل شده است.

کره شمالی رهبر معترضان خود را کشت

هوانگ جانگ یوپ، یک عضو ارشد سابق حزب کارگران کره شمالی که در سال 1997 به کره جنوبی پناهنده شد، درگذشت.

پلیس کره جنوبی امروز (یکشنبه) گزارش داد که هوانگ جانگ یوپ، یک عضو ارشد سابق حزب کارگران کره شمالی که مدرس ایدئولوژی کیم جونگ ایل بود و در سال 1997 به کره جنوبی پناهنده شد، درگذشت.

به گزارش ایسنا، یک مقام رسمی کره جنوبی گفت: جسد هوانگ جانگ یوپ هنوز در محل سکونتش می‌باشد.

هوانگ جانگ یوپ 87 ساله معمار ارشد فلسفه juche وابسته به کره شمالی بود و یکی از قدرتمند‌ترین مقامات رسمی این کشور طی سفری به چین، دیگر به کشورش بازنگشت.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی رابطه نزدیکی با کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی داشت و به کیم جونگ ایل نیز آموزش‌هایی داده بود.

از زمانی که هوانگ جانگ یوپ به کره جنوبی پناهنده شد، در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد این که عوامل کره شمالی ممکن است تلاش کنند وی را بکشند، تحت تدابیر شدید امنیتی پلیس زندگی کرد.

وی در نگارش چند کتاب و سخنرانی‌هایش حکومت استبدادی کیم جونگ ایل را محکوم کرده بود.

دو مقام نظامی کره شمالی در ژوئیه به اتهام تلاش برای ترور هوانگ جانگ یوپ به زندان محکوم شده بودند و پیونگ یانگ نیز این اتهام را رد کرده است. کره شمالی سئول را در این موضوع به تشدید احساسات ضد پیونگ یانگ متهم کرده است.

مرگ هوانگ جانگ یوپ در حالی منتشر شده است که امروز در کره شمالی به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد تاسیس حزب کارگران رژه نظامی گسترده‌ای برگزار شده بود. کیم جونگ ایل و کیم جونگ اون پسرش (جانشین وی) در این رژه نظامی که به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی کره شمالی پخش می‌شد، شرکت کردند.

متکى به کارش ادامه مى‌دهد

ايلنا- رئيس کميسيون امنيت‌ملى و سياست‌خارجى مجلس خبر کناره‌گيرى وزير امور خارجه را رد کرد.
علاءالدين بروجردى نماينده بروجرد، در پاسخ به سوالى در مورد شايعاتى مبنى بر احتمال کناره‌گيرى منوچهر متکى از وزارت امور خارجه اظهار داشت: فکر نمى‌کنم اين گونه باشد. زيرا وى با استحکام به کار خود ادامه مى‌دهد.
وى در مورد اختلاف نظرهاى وزير خارجه با رئيس‌جمهور در مورد انتساب معاونت‌هاى ويژه رئيس‌جمهور در امور مناطق مختلف جهان، افزود: ما در کميسيون امنيت ملى نيز انتقاداتى را مطرح کرديم و رهبرى هم نسبت به اين موضوع به رئيس‌جمهور تذکر دادند. پس از بيان اين تذکرات، احمدى‌نژاد به آن لبيک گفت و اين معاونت‌ها را تبديل به مشاوره کرد که هيچ مشکل خاصى ندارد.
گفتنى است طى روزهاى گذشته شايعاتى مبنى بر استعفاى وزير خارجه و جايگزين افرادى از جمله علاءالدين بروجردى در اين سمت منتشر شده بود.

استقبال آمریکا از تعیین تاریخ مذاکرات هسته‌ای از سوی ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات "منوچهر متکی" مبنی بر آمادگی ایران برای آغاز مذاکرات با 1+5 گفت: کافی است ایران تاریخ دقیق گفتگوها را تعیین کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، "فلیپ کراولی" در واکنش به سخنان وزیر خارجه ایران که از آمادگی این کشور برای شرکت در گفتگو‌های هسته‌ ای خبر داده بود، گفت: تهران برای مذاکرات تاریخ مشخص کند
منوچهر متکی دیروز شنبه گفته بود که ماه اکتبر یا اوایل ماه نوامبر تاریخ مناسبی است که گفتگو‌های نمایندگان ایران و ۱+ ۵ برگزار شود.
آخرین دور مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 (چین، روسیه، آمریکا، فرانسه، و انگلیس به اضافه آلمان) در اکتبر سال گذشته میلادی در ژنو برگزار شد.
از سوی دیگر دیروز شنبه سخنگوی وزیر خارجه اتحادیه اروپا گفت: هیچ تاریخ رسمی درباره از سرگیری مذاکرات هسته ای ایران و قدرتهای غربی اعلام نشده است
همچنین "گیدو وستروله" وزیر خارجه آلمان جمعه گذشته گفت: آلمان معتقد است که زمان ازسرگیری مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و غرب بر سر موضوع هسته ای این کشور فرا رسیده است.  وی افزود: هم اکنون آنچه که مهم است، از سرگیری سریع مذاکرات جدی و سازنده درباره برنامه هسته ای ایران است.
بر اساس این گزارش ایران در ماه سپتامبر آمادگی خود را برای ازسرگیری مذاکرات درباره برنامه هسته ای خود اعلام کرد اما اظهار داشت که هرگونه مذاکره باید در چارچوب بیانیه تهران صورت گیرد.

حکیم: دولت عراق باید دولت مشارکت ملی باشد

واحد مرکزی خبر- حکیم بر لزوم تشکیل دولت مشارکت ملی و فراگیر در عراق تاکید کرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بر لزوم تشکیل دولت مشارکت ملی و فراگیر تاکید کرد. به گزارش شبکه تلویزیونی الفرات ، سید عمار حکیم این سخنان را دیروز در دیدار با ایاد السامرایی رئیس حزب ( سنی ) اسلامی عراق مطرح کرد .

حکیم همچنین بر لزوم گفتگوی فراکسیونهای سیاسی برای رایزنی و بحث و تبادل نظر در خصوص تسریع در تشکیل دولت آینده تاکید کرد . حکیم گفت دیدگاههایش با السامرایی تا اندازه زیادی به یکدیگر نزدیک بود . السامرایی نیز از تاخیر در تشکیل دولت به شدت ابراز نگرانی و بر نزدیکی دیدگاههای بین حزبش و مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد. السامرایی همچنین بر لزوم تشکیل دولت مشارکت ملی حقیقی تاکید کرد .

تاريخ رسمى براى مذاکره با ايران تعيين نشده است

سخنگوى رييس سياست خارجى اتحاديه‌ى اروپا گفت که هيچ تاريخ رسمى براى مذاکرات هسته‌يى بين 1+5 و ايران تعيين نشده است.

به گزارش ايسنا، يک سخنگوى کاترين اشتون، رييس سياست خارجى اتحاديه‌ى اروپا روز شنبه گفت: اين براى ما تازگى دارد. هيچگونه تاريخ رسمى براى مذاکرات تعيين نشده و علاوه بر آن هيچگونه نامه‌ى رسمى توسط اشتون يا دستيارانش در زمينه‌ى تعيين تاريخ مذاکرات دريافت نشده است.

به گزارش خبرگزارى رويتر، وى افزود: در هر صورت اشتون همچنان آماده‌ى مذاکره است و اميد دارد که اين امر بتواند خيلى سريع اتفاق بيفتد.

منوچهر متکى، وزير امور خارجه کشورمان روز شنبه اعلام کرد که تهران در اواخر اکتبر يا اوايل ماه نوامبر براى مذاکره درباره‌ى برنامه‌ى هسته‌يى‌اش آماده است.

متکى در پاسخ به پرسش خبرنگارى در مورد اين‌که رييس‌جمهور گفته است در ماه اکتبر مذاکرات جديدى ميان ايران و غرب انجام خواهد شد، سطح و زمان و مکان آن مشخص شده است؟ گفت: اواخر اکتبر و يا اوايل نوامبر تاريخ مناسبى است که گفت‌وگوى نمايندگان ايران و 1+5 شکل بگيرد.

وى گفت: تاريخ دقيق از سوى دو طرف در حال بررسى و رايزنى است و در مورد سطح و محل گفت‌وگوها پس از نهايى شدن تاريخ به اطلاع همگان خواهد رسيد.


( ۷۲ )

نظر شما :

محمد ۰۹ دی ۱۳۹۹ | ۰۴:۴۴
سلام علیکم احسنت به شیر بچه های سپاه
محمد ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۹
سپاه پاسداران عزیزخدابه شماعزت داده وخانواده های شمارا سلامت بدارد.وهمچنین ارتش عزیز که دست دردست هم دادین وحافظ ایران شدین. فقط زودتربساط پلیس شارجه روازجزیره جمع کنید.
رضا ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۰:۳۶
آیا درسته طبق قرارداد بحرین ۴۰۰ اماراتی همیشه باید ساکن ابوموسی باشن؟
علی ۲۱ آذر ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۱
جونم فدای ایران و باریکلا به شیر بچهای ایرانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران