انتقاد احمدی نژاد از همراهی مدودف با غرب

۰۲ مرداد ۱۳۸۹ | ۲۰:۲۸ کد : ۸۱۵۱ اخبار اصلی
محمود احمدی نژاد، از سناریوی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی برای راه اندازی جنگ روانی علیه ایران پرده برداشت. او از سخنان اخیر دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه درباره برنامه اتمی ایران انتقاد کرده و آن را بخشی از سناریوی آمریکا علیه ایران دانسته است.
انتقاد احمدی نژاد از همراهی مدودف با غرب

دیپلماسی ایرانی: محمود احمدی نژاد جمعه شب در آیین اختتامیه جشنواره ملی جوان گفت: دشمنان یک طراحی جنگ روانی و شیطنت علیه جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند و با برخی نیز در داخل هماهنگ کرده‌اند که فضای سنگینی را به قول خودشان علیه ما در دنیا ایجاد کنند، ‌فشار بیاورند، فشار را به اوج برساند و در اوج این فشارها به یکی دو کشور خاورمیانه که دوست ما هستند با کمک صهیونیست‌‌ها حمله نظامی کنند تا به خیال خودشان یک توقف و ضعفی را در اراده ملت ایران ایجاد کنند.

احمدی نژاد گفت: سخنان اخیر دیمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه در واقع بیان این سناریو است و ما از اینکه مدودف سخنگوی این سوژه و طرح دشمنان ایران شده، متاسف هستیم.

اشاره محمود احمدی‌‌نژاد به سخنان دمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه است که حدود دو هفته پیش در جمع سفیران این کشور گفته بود: «ایران به راه‌هایی که می‌تواند به ساخت بمب اتمی منتهی شود، نزدیک‌تر می‌شود».

این نخستین باری بود که رهبران روسیه علناً از احتمال تولید تسلیحات هسته‌ای توسط جمهوری اسلامی سخن می‌گفتند.

رئیس جمهور روسیه تنها سه روز پس از این سخنان یک بار دیگر به انتقاد از برنامه‌ هسته‌ای جمهوری اسلامی پرداخته و از مقام‌های ایرانی خواسته بود، درباره «اجزای نظامی» برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی توضیح دهند. او گفته بود: «ما نه در برابر روند پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران بی‌تفاوتیم و نه در برابر اجزای نظامی این برنامه.»

احمدی نژاد در باره این سخنان مدودف گفت: «حرفی که رییس‌جمهور روسیه زد، آگهی نمایشنامه تبلیغاتی که آمریکا می‌خواهد علیه ایران اجرا کند را کلید زد. این نمایشنامه به نویسندگی و کارگردانی آمریکا است، ولی متاسفانه برخی از روی بی‌اطلاعی و یا تحلیل غلط دارند در این نمایشنامه علیه منافع خود بازی می‌کنند و سوال این است که چرا رییس‌جمهور روسیه باید در نمایشنامه آمریکایی‌ها بازی کند؟»

پیشتر نیز رئیس جمهور روسیه درحاشیه کنفرانس گروه بیست در کانادا با «نگران‌کننده» خواندن هشدار سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، در مورد کافی بودن ذخیره اورانیوم کمترغنی‌ شده ایران برای تولید دو بمب اتمی، این اطلاعات را در صورت تأیید موجب وخیم‌تر شدن مسئله هسته‌ای ایران ارزیابی کرده بود.

رفتار وگفتار مقامات روس در قبال پرونده هسته ای ایران در ماه‌های اخیر، خصوصا پس از رای مثبت روسیه به قطعنماه چهارم شورای امنیت سازمان ملل، موجب انتقاد و گلایه مقام‌های ایران شده است. پیش از این نیز محمود احمدی‌نژاد در یک سخنرانی خود در کرمان، توضیح رفتار مسکو در قبال تهران را مشکل خوانده بود. با این حال مقام‌های روسی این سخنان احمدی نژاد را احساساتی و نوعی «عوام‌فریبی سیاسی» ارزیابی کرده بودند.

احمدی نژاد همچنین گفت: آمریکا و متحدانش همگی جمع شوند، قدرت تبلیغاتی‌شان را نیز بسیج کنند نخواهند توانست که ملت ایران را سر سوزنی از مواضع خود و حقش وادار به عقب‌نشینی کنند. این آرزو را به گور خواهند برد. ولی من تعجبم این است که چرا برخی خود را برای هزینه‌های آمریکا هزینه می‌کنند؟ چرا رییس‌جمهور روسیه در این نمایشنامه مشارکت می‌کند و البته حرف‌هایی که زده می‌شود ارزش حقوقی ندارد.

احمدی نژاد در عین حال افزود که ما علاقمند به حفظ و گسترش روابط خود با روسیه هستیم.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: قرار بود ایران در سال 1403 برنامه اعزام انسان به فضا را عملی کند اما در پاسخ به تهدیدها و قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران با تصویب هیات دولت این برنامه پنج سال به جلو افتاد و قرار شد در سال 1398 این طرح اجرا شود.

احمدی نژاد با تاکید به اینکه دشمنان ایران تصور می‌کردند با صدور قطعنامه و ایجاد جنگ روانی و هماهنگی برخی عوامل، می‌توانند ایران را منزوی کنند، باید بدانند ایران نه تنها منزوی نشده بلکه روز به روز نیز در همه زمینه ها توسعه یافته و پیشرفت کرده است.

احمدی نژاد پروژه پرتاب ماهواره را یکی از افتخارات ملت ایران در دوره کنونی دانست و با تاکید به اینکه تمام مراحل و تجهیزات ماهواره ایرانی خواهد بود گفت: ملت ایران دست آنان را خوانده و هیچگاه تسلیم نخواهد شد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود دشمنان ایران را افرادی دروغگو و ترسو توصیف کرد و گفت: چگونه آنان با داشتن پنچ هزار بمب هسته‌ای به ادعای خود از ساخت یک بمب توسط ایران نگران هستند.

وی تاکید کرد: ملت ما همواره به دنبال صلح، عدالت و عشق برای همه بشریت بوده و البته در برخی از دوران حکومتهای غیر مردمی و تحمیلی وجود داشته که با زور و پشتیبانی بیگانگان به روند رشد ملت ایران ضربه زدند.

رییس جمهور همچنین با اشاره به برخی از ترفندها و روشهای تبلیغاتی غرب مانند هشت پا، رمال واختاپوس در بازیهای اخیر جام جهانی گفت: چنین افرادی نمی توانند ملت های جهان را به سوی کمال انسانی رهبری کنند، ملت ایران با عشق به همه خوبی‌ها به دنبال ساختن جامعه‌ای انسانی و رو به کمال است.


( ۴ )

نظر شما :