احمدی نژاد : نظام ما تنها یک حزب دارد

۲۰ تیر ۱۳۸۹ | ۱۹:۳۰ کد : ۸۰۰۲ سرخط اخبار
احمدی نژاد : نظام ما تنها یک حزب دارد

احمدی‌نژاد با بیان اینکه با تشکیل جناح‌بندی‌های سیاسی، فاتحه بعضی از ارزش‌های انقلاب خوانده شد، گفت: نظام ما تنها یک حزب دارد و آن ولایت است.

به گزارش شبکه ایران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر دیروز در همایش مسئولان نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، اظهار داشت: اگر موضوع دانشگاه را خودانسانی قرار دهیم، دانشی که در دانشگاه ارائه می‌شود، مفهوم پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و گروه‌های معارف، نهادهای انقلابی هستند که می‌توان آنها را به سمت اهداف انسانی و الهی انقلاب بازگرداند چرا که برخی مواقع این احساس به وجود می‌آید وضع فرهنگی خوب نیست که این امر دو علت دارد و باید به هر دوی آنها پرداخت؛ اول آنکه دایره را درست ترسیم نکرده‌ایم و به همین خاطر عده بسیاری تصور می‌کنند خارج از دایره ارزش‌ها قرار گرفته‌اند.

انتقال ارزش‌های الهی از مربی به شاگرد

رییس‌جمهور با بیان اینکه تربیت، انتقال یک ادبیات و یا مجموعه‌ای از مفاهیم نیست، گفت: تربیت یعنی انتقال ارزش‌های الهی از مربی به شاگرد. امروز قرار است فطرت‌ها بیدار و سلسله ارزش‌های الهی به او منتقل شوند و هر کسی با وجود درونی خود آشنا و بعد شکوفا شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه عشق به مردم و عشق به جوانان تجلی عشق به خداست، گفت: اگر کسی آمد و ادعا کرد که عاشق خداست اما در دلش عشق به نوع انسان وجود نداشته باشد، بدانید دروغگوی بزرگی است چرا که عینیت عشق به خدا عشق به خلق خداست.

کسی که از آمریکا بترسد، دینش ضعیف است

رییس‌جمهور ادامه داد: اگر کسی مدعی دینداری شد اما از آمریکا ترسید، باید قبول کرد که دینش ضعیف است چرا که خداوند انسان را خلق کرد و زمینه رشد را در او قرار داده است.

دکتر محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه تصوری که ما از شیطان داریم باید اصلاح شود، اظهار داشت: اگر ما بخواهیم جامعه بشری را منحط کنیم و جای شیطان بنشینیم، باید ببینیم از کجا شروع کنیم و تمرکز فعالیت‌ها را کجا بگذاریم. پاسخ روشن است؛ شیطان به دنبال مرکزیت است. شیطان رییس‌جمهور آمریکا را در اختیار خود قرار می‌دهد و توسط او تمام ساختارهای ظالمانه را در اختیار می‌گیرد.

هدف از تربیت انسان، عشق‌ورزی به امام زمان است

دکتر احمدی‌نژاد افزود: هدف از تربیت انسان باید آشنا کردن دل و جان او با وجود امام عصر(عج) باشد. باید تلاش کرد تا همه تمرکزمان بر آن باشد که رابطه انسان با امام عصر(عج) قطع نشود. اگر ما می‌خواهیم انسان تربیت کنیم، بستر آن عشق است و مجرای عشق هم وجود نورانی امام عصر(عج) است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه تربیت کار مکانیکی نیست، گفت: کاری که شما می‌خواهید انجام دهید جز با عشق نمی‌شود، به‌طوری که عینیت عشق به خدا، عشق به امام عصر(عج) است.

دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها، پناهگاه دانشجویان باشد

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها گفت: این دفتر باید جایی باشد که هر وقت هر فردی وارد دانشگاه شد، این دفتر را پناهگاه خود بداند چرا که امروز قبل از ورود جوانان به دانشگاه‌ها، دشمنان ما بر روی آنها کار می‌کنند بنابراین دشمن را نباید دست کم گرفت.

دکتر احمدی‌نژاد همچنین از دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواست تا زیرمجموعه خود صندوق قرض‌الحسنه‌ای را تأسیس کنند و بدین طریق از دانشجویان حمایت شود.

نظام ما تنها یک حزب دارد و آن ولایت است

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه با تشکیل جناح‌بندی‌های سیاسی، فاتحه بعضی از ارزش‌های انقلاب خوانده شد، گفت: نظام ما تنها یک حزب دارد و آن ولایت است.

رییس‌جمهور اظهار داشت: ما باید مأموریت خود را در بستر انقلاب جهانی تعریف کنیم. امروز به فضل الهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی و ایستادگی ملت بزرگ ایران، دنیا در حال تحول آخر است. پس در این راستا ما دو مأموریت داریم؛ اول آنکه کشورمان را بسازیم و دوم جهان را با خط امام عصر(عج) و ولایت آشنا کنیم.

جامعه قرآنی جز در برابر خدا و برای خدا سر تعظیم در برابر هیچ کس فرود نمی‌آورد

دکتر محمود احمدی نژاد، همچنین در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تبریک بعثت پیامبر گرامی اسلام به جامعه بشری اظهار داشت: عالی ترین، زیباترین و عظیم ترین هدیه الهی به بشریت و ضامن سعادت ابدی انسان از طریق بعثت پیامبر بزرگواراسلام به بشریت عرضه شد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه مخاطب قرآن همه مردم، بشریت و عالم هستی است، خاطر نشان کرد: قرآن کریم خواسته است که همه، قرآنی یعنی بنده مخلص خدا باشند و خداوند را با اخلاص بندگی کنند. جامعه قرآنی جز در برابر خدا و برای خدا سر تعظیم در برابر هیچ کس فرود نمی‌آورد. در جامعه قرآنی همه کارها و پیامها برای خداوند است .اهالی قرآن اهل تقوا، صبر، توکل، علم و معرفت هستند و قرآن اساساً ذکر و یادآوری و برای نجات ازغفلت است.

عدالت، مقدمه شکوفایی اسماء الهی در وجود انسانی

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه قرآن همگان را به برپایی عدالت دعوت می کند،گفت:هدف اصلی ازارسال پیامبران و انزال کتاب الهی در جهت برپایی عدالت است چرا که عدالت لازمه تحقق انسان الهی است. عدالت مقدمه شکوفایی اسماء الهی در وجود انسانی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه قرآن برای بشریت الگوی جادوانه ای بنام پیامبرعزیزاسلام معرفی کرده است، گفت: پیامبر عزیز اسلام در اندیشه، ایمان، اخلاق، مهر و محبت بر خلق خدا و مجاهدت در راه خدا، صبر و تحمل در برابر سختی‌ها و تمام عرصه‌های مورد نیاز بشر الگو و نمونه است. رسول‌الله تجسم قرآن ناطق و عینیت قرآن در عالم است.

کسی باید مدیرجامعه باشد که مظهر کامل عدالت مطلق باشد

رییس جمهور گفت: کسی که در درون خود به اعتدال و عدالت نرسیده است، نمی‌تواند جامعه را به عدالت برساند بنابراین کسی باید مدیریت جامعه را برعهده گیرد که مظهر کامل عدالت مطلق باشد.

وی خاطر نشان کرد: نقش اصلی مدیریت باز کردن فضای رشد و کمال برای انسان‌ها و برقراری عدالت در جامعه است وهرچقدر درجه برپایی عدالت بالاتر باشد زمینه رشد انسان‌ها فراهم‌ترخواهد بود.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به مخالفت برخی افراد با واژه جهانی شدن اظهارداشت: کسانی که ازجهانی شدن استقبال نمی کنند دراشتباه هستند زیرا انسان جهانی است و تا زمانی که انسان جهانی فکر نکند و مرز اندیشه بشر از محدوده قوم، قبیله و نژاد عبور نکند، اندیشه مدیریت جهانی بشربه وجود نخواهد آمد. امروز به سرعت مرزها در حال برچیده شدن است و افق نگاه انسان ها وسیع و دل ها درحال نزدیک شدن به یکدیگر است.

دولت ضد عدالت آمریکا، ‌مظهر وجود استکبار است

رییس جمهور با اشاره به گسترش برپایی عدالت در جامعه بشری گفت: این موضوع به معنای نزدیک تر شدن به روز موعود است امروزعدالت خواهی به سرعت درحال گسترش است به طوریکه همه مردم دنیا خواهان بازگشت به عدالت و حاکمیت مدیریت عادل برجهان هستند و از دورشدن از انبیاء الهی و حاکم شدن حاکمان دور شده از آسمان رضایت ندارند.

دکتر احمدی نژاد افزود: بزرگترین مانع تاریخی در برابرحرکت موحدان و برپایی حیات طیبه، وجود استکبار است که امروز در دولت ضد عدالت آمریکا متجلی شده است. مجموعه ای که امروزبر دنیا حاکم است به لحاظ پیچیدگی، قدرت اثرگذاری و دوری از ارزش های الهی از بدترین در طول تاریخ است. امروز فریبکاران و مستکبران تاریخ درمسند حکومت، جنایاتی رابه اندازه همه جنایات تاریخ انجام دادند. فریبکاری آنها گسترده‌تر از هر نوع فریبکاری در دنیا است. اینان گسترده‌ترین مانع را در برابر انسان و خدا وبزرگ ترین ضربه را به حیثیت بشریت وارد کرده اند.

رییس جمهور با اشاره به جنایات ضد بشری در فلسطین خاطرنشان کرد: بی اخلاق ترین، خشن ترین و جنایتکاران تاریخ، کسانی را در فلسطین حاکم کردند که مردم بی گناه را قتل عام می کنند و با تبلیغات به گونه ای وانمود می کنند که به فرماندهی این جنایات، مدال صلح نوبل می‌دهند و عده‌ای هم در دنیا برای آنها کف می‌زنند.

جنایتکاران در سراشیبی سقوط هستند

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه جنایتکاران تاریخ در بن بست نظری و عملی هستند، گفت: این جنایتکاران سرو‌صدای بسیاری به راه می اندازند و با اینکه تسلیحات بسیاری هم در اختیار دارند اما در سراشیبی سقوط هستند. در آینده نزدیک این جرثومه فساد و همه مستکبران تاریخ مضمحل و راه برای نجات بشریت باز خواهد شد.

موضع ضعف قدرت‌های زورگو در صدور قطعنامه‌های ضد ایرانی

رییس جمهور خاطرنشان کرد: اقدام قدرت‌های زورگو در رابطه با صدور قطعنامه ازموضع ضعف است آنها به افرادی می‌مانند که در حال سقوط فریاد می زنند .

دکتر احمدی نژاد تاکید کرد:امروزبخاطرایستادگی،عشق و محبت همه ملت ها به تحقق وعده الهی، یک جنبش عمومی در حال شکل گیری است و به زودی سیل ملت‌ها از همه جهان علیه مستکبران به راه خواهد افتاد و به موجودیت مستکبران پایان خواهد داد. 

ایران پنجمین تامین کننده نفت اروپاست

یورو استات با اشاره به افزایش دو برابری ارزش واردات نفت خام اتحادیه اروپا از ایران در چهار ماه نخست 2010 این کشور را پنجمین تامین کننده نفت مورد نیاز اروپا طی این مدت معرفی کرد.

به گزارش فارس در حالی که ایران در سال 2009 به عنوان هفتمین تامین کننده نفت خام وارداتی اتحادیه اروپا بوده است در چهار ماه نخست سال 2010 به مقام پنجم از این نظر ارتقاء یافته است.

بر اساس آخرین گزارش یورواستات ایران طی ماه های ژانویه تا آوریل 2010 بالغ بر 3.156 میلیارد یورو نفت خام به اتحادیه اروپا صادر کرده است که این رقم معادل 4.8 درصد نفت خام وارداتی اروپا در این مدت بوده است.

کل واردات نفت خام 27 کشور اروپایی در این مدت بالغ بر 65 میلیارد یورو برآورد شده است.
روسیه با صادرات 21.82 میلیارد یورو بزرگترین صادرکننده نفت خام به این منطقه در چهار ماه نخست 2010 شناخته شده است. نروژ،‌لیبی و قزاقستان نیز قبل از ایران در رده های دوم تا چهارم قرار گرفته اند.

در این مدت صادرات نفت خام ایران به اروپا از نظر ارزش با افزایش 100 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

کل واردات نفت خام اتحادیه اروپا در چهار ماه نخست 2010 با افزایش 53 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

یورواستات ده صادر کننده نفت خام به اروپا در چهار ماه نخست سال 2010 را به این ترتیب معرفی کرده است: روسیه با 21.82 میلیارد یورو، نروژ با 10.71 میلیارد یورو، لیبی با 6.72 میلیارد یورو، قزاقستان با 3.88 میلیارد یورو، ایران با 3.156 میلیارد یورو، عربستان با 2.78 میلیارد یورو، نیجریه با 2.69 میلیارد یورو، آذربایجان با 2.68 میلیارد یورو، عراق با 2.25 میلیارد یورو و الجزایر با 1.44 میلیارد یورو.

در سال 2009 ایران 7.3 میلیارد یورو نفت به اتحادیه اروپا صادر کرده بود که پس از روسیه، نروژ، لیبی، قزاقستان، عربستان، و نیجریه به عنوان هفتمین تامین کننده نفت مورد نیاز اتحادیه اروپا شناخته شده بود. صادرات نفت ایران به اروپا در این سال 4.4 درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشت.

درخواست حماس از لندن 

سخنگوی‌ جنبش مقاومت اسلامی‌ حماس اعلام کرد: انجام هرگونه اصلاحات در قوانین هر کشوری‌ در زمینه بخشودگی‌ جنایتکاران جنگی‌ "اسرائیل" به منزله مصونیت بخشی به آنان و سرپوش گذاشتن بر جنایات شان است.

به گزارش ایسنا، فوزی‌ برهوم، سخنگوی‌ جنبش مقاومت اسلامی‌ حماس در گفت‌وگوی‌ ویژه با مرکز اطلاع‌رسانی‌ فلسطین خاطر نشان ساخت : اصلاح و تعدیل قوانین هر کشوری به منظور بخشودگی جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی‌ به منزله مصونیت بخشی به این جنایتکاران و سرپوش گذاشتن بر جنایات آنان است و این اقدامات با تمامی‌ موازین و قوانین بین المللی در زمینه تعقیب و مجازات جنایتکاران جنگی مغایرت دارد.

سخنگوی‌ حماس از لندن خواست تا در زمینه تعقیب و مجازات سران تل‌آویو از دیگر کشورها الگو بگیرند.

وی‌ تصریح کرد : انجام هرگونه اصلاحات و تغییرات در قوانین مجازات سران تل آویو موجب تشویق آنان به تشدید تجاوزاتشان علیه ملت فلسطین می شود.

سخنگوی‌ حماس ازمقامات لندن خواست تا در راستای‌ تعقیب و محاکمه و مجازات سران رژیم اشغالگر قدس تلاش کنند.

دکتر به دنبال امضا

يک نشريه فرانسوى نوشت:تلاش هاى "محمد البرادعى" براى جمع آورى امضا در جهت ايجاد تغييرات در مصر چند ماه پس از بازگشت وى به مصر آغاز شده است.

به گزارش ايرنا، پايگاه اطلاع رسانى هفته نامه فرانسوى "کورير انترناسيونال"، افزود: گروه اخوان المسلمين مصر نيز با ايجاد پايگاه اينترنتى تلاش مى کند تا براى رييس سابق آژانس بين المللى انرژى اتمى در جهت اصلاح سياسى و تغيير قانون اساسى با هدف ايجاد دمکراسى در مصر، امضاى حمايت جمع آورى کند.
اين گزارش حاکى است تلاش هاى البرادعى براى جمع آورى امضا چند ماه پس از آن که وى در ماه فوريه 2010 ميلادى به کشورش بازگشت، آغاز شد و وى در اين راستا "انجمن ملى براى تغيير" را ايجاد کرد که در آن جنبش هاى مخالف دولت مصر با پيام ايجاد تغييرات سياسى در مصر، گرد هم آمدند.
بر پايه اين گزارش، اخوان المسلمين از گروه هاى سياسى ممنوع در مصر که فعاليت هاى آن از سوى دولت تحمل مى شود، تا روز جمعه و تشکيل اين پايگاه اينترنتى، موضع روشنى در قبال جنبش ايجاد شده از سوى البرادعى، اتخاذ نکرده بود.
"
عصام العريان" يکى از چهره هاى سياسى اخوان المسلمين اعلام کرد که با مشارکت اين گروه در جمع آورى امضا، تا 2 ماه ديگر تعداد امضاها از يک ميليون فراتر خواهد رفت .
وى افزود: مردم مصر نشان خواهند داد که مى توانند بر ترس خود از رژيم فعلى غلبه کنند.

شیخ الازهر: هرگز با پرز دست نخواهم داد

فارس -"احمد الطيب " شيخ الازهر در موضع‌گيرى مخالف با شيخ سابق‌الازهر اعلام کرد که ديدار با خاخام‌هاى صهيونيست در دفتر کار خود را نخواهد پذيرفت و هرگز با "شيمون پرز " [رئيس رژيم صهيونيستى] دست نخواهد داد و با او در يک جا حاضر نخواهد شد.

وى در گفت‌وگو با "مکرم محمد احمد " که در اين روزنامه منتشر شده است، در اين رابطه گفت: نمى‌توانم خاخام‌ها را به حضور بپذيرم يا با پرز دست بدهم يا حتى با او در يک جا حاضر شوم، گمان نمى‌کنم که شيخ طنطاوى نيز در آن زمان مى‌دانست که به پرز سلام مى‌دهد.

الطيب ادامه داد که امتناع از دست دادن با پرز به علت يهودى بودن او نيست، بلکه به اين علت است که وى يکى از افرادى است که تجاوز آشکار عليه ملت فلسطين و تسلط بر قدس که از مهم‌ترين مقدسات اسلامى است را برنامه‌ريزى مى‌کند.

وى دست دادن با پرز را پذيرفتن عادى سازى روابط با رژيم صهيونيستى دانست و تاکيد کرد که هرگز به نمايندگى از الازهر اين کار را نخواهد کرد، مگر اينکه اسرائيلى‌ها حقوق مشروع فلسطينى‌ها را به آنها بازگردانند.

شيخ "محمد سيد طنطاوى " شيخ فقيد الازهر که در مارس گذشته دار فانى را وداع گفت، در سال 2008 در اجلاس گفت‌وگوى اديان در نيويورک با شيمون پرز دست داد، اين اقدام در آن زمان جنجال زيادى را به دنبال داشت، اما طنطاوى اقدام خود را اينگونه توجيه کرد که پرز را در هنگام دست دادن نشناخته است.

يک سال بعد و در اجلاس گفت‌وگوى اديان که در قزاقستان برگزار شده بود، باز هم شيخ الازهر بدون توجه به جنايات صهيونيست‌ها و توجيهات سال گذشته خود در کنار پرز و پشت يک ميز قرار گرفت.

سرمايه‌گذارى 100 ميليون دلار هند در بخش انرژى ايران

يک روزنامه‌ى هندى گزارش داد: مقامات هند از سفر جيمز جونز ـ مشاور امنيت ملى آمريکا ـ به اين کشور در روزهاى آينده براى ابراز نگرانى‌هاى‌شان درباره ماهيت فراسرزمينى تحريم‌هاى آمريکا عليه ايران و نيز اوضاع جارى در افغانستان و پاکستان استفاده خواهند کرد.

به گزارش ايسنا، اين روزنامه افزود: ديدار ژنرال جيمز جونز با مقامات هندى اندکى پس از گفت‌وگوهاى استراتژيک در سطح وزيران خارجه ميان دو کشور که در واشنگتن با هدف گسترش حوزه‌ى همکارى ميان دو طرف که در آستانه سفر باراک اوباما ـ رييس‌جمهور آمريکا ـ به هند برگزار شد انجام مى‌گيرد.

باراک اوباما قرار است در نوامبر سال جارى به دهلى سفر کند.

بنا به گفته‌ى مقامات فعلى اين کشور در حالى بررسى همه‌ى گزينه‌ها درباره افغانستان است.

پايگاه اينترنتى لينک پيپر نيز در گزارشى نوشت: نيروپاما رائو ـ معاون وزير امور خارجه‌ى هند ـ در يک سخنرانى در دهلى اظهار کرد: ما نگران هستيم که ماهيت فراسرزمينى برخى تحريم‌هاى يک جانبه که اخيرا در برخى کشورها اعمال شده است با محدوديت‌هاى‌شان در سرمايه‌گذارى کشورهاى ثالث در بخش انرژى ايران مى‌تواند تاثيرى مستقيم بر شرکت‌هاى هندى و مهم‌تر از آن بر امنيت انرژى ما و تلاش‌هاى ما براى برآوردن نيازهاى توسعه‌يى مردم‌مان داشته باشد.

اين گزارش حاکى است هند 18 ميليون تن نفت مورد نيازش را از ايران وارد مى‌کند. طبق اعلام برخى منابع سرمايه‌گذارى هند در بخش انرژى ايران حدود 100 ميليون دلار است.

رائو هم‌چنين ايران را براى تکميل روندهايى که به هند اجازه مى‌دهد ساخت بندر چابهار را تکميل کند تحت فشار گذاشت.

رائو درباره‌ى برنامه‌ى هسته‌يى ايران به تکرار موضع رسمى هند پرداخت مبنى بر اين که ايران به عنوان يک عضو معاهده‌ى منع اشاعه‌ى تسليحاتى هسته‌يى از برخى حقوق برخوردار است و مذاکره بهترين راه‌حل براى اين مساله است.

اعلام آمادگى مرجعيت شيعه عراق براى حل مشکل تشکيل دولت

مرجعيت شيعيان عراق با اشاره به اينکه تاخير در تشکيل دولت راه را براى دخالت بيگانگان باز مى‌کند، آمادگى خود را براى ارائه راهنمايى و توصيه‌هايى براى حل مشکل تشکيل دولت اعلام کرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "الحيات " چاپ لندن، نماينده آيت‌‌الله سيستانى در کربلا در خطبه‌هاى نماز جمعه گذشته گفت که نزديک شدن به پايان دوره قانونى براى تشکيل دولت و کمبود زمان راه را براى دخالت بيگانگان در کشور بازخواهد کرد.
شيخ "عبدالمهدى الکربلايى " افزود: اصرار برخى‌ها –حتى اگر درست هم باشد- بدون در نظر گرفتن دشوارى روند سياسى و توجه به واقعيت‌ها اوضاع را پيچيده‌تر مى‌کند.
وى تصريح کرد: احساس نگرانى نسبت به حل نشدن اوضاع سياسى و عدم تحقق پيشرفت محسوس در زمينه گفت‌وگوها وجود دارد، هيچ تغيير روشن و محسوسى که بيانگر وجود حل مشکل تشکيل دولت در آينده نزديک باشد، وجود ندارد.
نماينده آيت‌الله سيستانى همچنين تاکيد کرد: مرجعيت به دقت اوضاع سياسى را زيرنظر دارد و به طور مستمر گفت‌وگوى بين فراکسيون‌ها را پيگيرى مى‌کند و اميدوار است که به قدر کافى پختگى سياسى، حکمت و دانايى براى دستيابى به راه‌حل سريع بدوت دخالت‌هاى خارجى وجود داشته باشد اما اگر اين مسئله به بن‌بست برسد، مرجعيت از ارائه کمک، نصحيت و مشورت براى دستيابى به راه‌حلى که منافع عراق و ملت را حفظ کند، دريغ نخواهد کرد.

ایران در مقتدرترین وضعیت دفاعی قرار دارد

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه روسها بهتر است از دنباله روی سناریوهای دروغین غرب و نشر اخبار غیر واقعی و مسئله دار به شدت خودداری کنند ایران را منادی صلح در منطقه و جهان دانست و تاکید کرد: ایران در بهترین و مقتدرترین وضعیت دفاعی است.

سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری در گفتگو با خبرنگار مهر و در واکنش به ادعای یک تحلیلگر روسی مبنی بر اینکه "آمریکا و اسرائیل برای حمله هوایی و موشکی به تاسیسات هسته ای ایران آماده می شوند" اظهارداشت: روسها بهتر است که از نشر اینگونه اخبار غیر واقعی و مسئله دار به شدت خودداری کنند.

وی با تاکید براینکه ایران هیچگاه تا این حد در حال آمادگی دفاعی نبوده است، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اقتدار کامل و تجهیزات پیشرفته نظامی قادرند که به بهترین وجه از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشورمان حفاظت و حراست کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح نشر اینگونه اخبار را از چند زاویه قابل بررسی دانست وافزود: اصولا مسئله نشر تهدید نظامی ایران ادامه سناریویی است که نشان بدهد منطقه و ایران در حالتی نا آرام و حتی بحرانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تهیه اینگونه گزارشها که به ظاهر دارای مولفه ها و شاخص های اطلاعاتی و تهدیدی علیه دولت  ایران هستند صرفا از یک کذب بزرگ خبر می دهد بطوریکه قابل اعتنا نیست، گفت: درحال حاضر جمهوری اسلامی ایران از مراحل تهدیدات و تصمیمات عبور کرده است و به عنوان یک قدرت بزرگ قبل از اینکه بخواهد قدرتش را از طریق ابزار سخت به رخ سایر کشورها بکشد، صلح وعدالت درچارچوب آموزه های دینی را در جهان تبلیغ ونشر می دهد.

سردار جزایری در ادامه با اعلام اینکه ایران کشوری نیست که با اینگونه خبرها وگزارشها سیاستهای کلان خود را تغییر دهد، گفت: از سویی دیگر مشکلات دشمنان ما بیش از آن چیزی است که حتی در ظاهر دیده می شود.

وی با بیان اینکه براساس موارد مذکور و دلائل مختلف دیگرباید همه این سخنان وتحرکات را در قالب جنگ روانی تعریف کرد، عنوان کرد: البته در عین حال بایستی توجه داشت که یکی از مولفه های جنگ روانی شناخت روحیه کشور هدف است که خوشبختانه دشمنان ما از این فرصت محروم هستند و حتی ادعاهای تکراریشان تهوع آور شده است.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان به مهر گفت: آمریکائیها که نمی توانند یک نشت نفتی را در دریا تحمل کنند چگونه قادر خواهند بود طوفانهای سهمگین نظامی را تحمل کنند.

پاکستان، ايران را تنها نخواهد گذاشت

رحمان ملک تأکيد کرد که پاکستان به روابط برادرانه خود با ايران افتخار کرده و على‌رغم همه سختى‌ها ايران را تنها نخواهد گذاشت.

"رحمان ملک " وزير کشور پاکستان در مصاحبه با فارس در اسلام آباد تأکيد کرد که کشورش خواستار روابط دوستانه با همسايگان خود بوده و به روابط برادرانه با ايران افتخار مى‌کند.
ملک تاکيد کرد که پاکستان على‌رغم همه سختى‌ها ايران را تنها نخواهد گذاشت.
وى در خصوص مسئله مبارزه با تروريسم در پاکستان اظهار داشت: ما سرنخ‌هايى در دست داريم که نشان مى‌دهند برخى کشورهاى همسايه در ترورهاى پاکستان نقش دارند.
منظور رحمان ملک از کشورهاى همسايه هندوستان و افغانستان است.
وزير کشور پاکستان تاکيد کرد که دولت وابسته به حزب مردم پاکستان از تروريست‌ها هراسى نداشته و با آنها مقابله خواهد کرد.
رحمان ملک تصريح کرد: اگر کسى به چشم بد به پاکستان نظر کند ما نيز با تمام قوا به او پاسخ مى‌دهيم، دولت پاکستان تصميم دارد تا تمامى عوامل تروريسم را از ميان بردارد.
وزير کشور پاکستان با اشاره به واکنش دولت اين کشور به حادثه تروريستى لاهور اعلام کرد که بلافاصله پس از اين حادثه تعدادى از شبه ‌نظاميان که به نظر مى‌رسيد در حادثه نقش داشته‌اند، بازداشت شدند.
نخست‌وزير پاکستان نيز پس از اين واقعه از "داتا دربار " ديدار کرده بود تا نشان دهد که ما هراسى از تروريسم نداريم.

کوبا آزادی زندانیان سیاسی را آغاز کرد

بی بی سی- گیلرمو فاریناس مخالف سرشناس دولت کوبا به اعتصاب غذا پایان داده است

خانواده های حداقل سه زندانی سیاسی در کوبا اعلام کردند که همسران آنها از بازداشتگاهی در خارج از هاوانا، پایتخت، به محلی نامعلوم در این شهر منتقل شده اند.

در پی مذاکره کلیسای کاتولیک کوبا با دولت رائول کاسترو، او چهارشنبه با آزادی ۵۲ فعال سیاسی - مدنی موافقت کرد.

گفته می شود حداقل ۱۷ نفر از این فعالان باید پس از آزادی، کوبا را ترک کنند و به اسپانیا بروند.

کوبا چهارشنبه وعده داد که در مرحله اول پنج فعال سیاسی - مدنی را آزاد کند.

همسران پابلو پاچکو و لوئیس میلان می گویند از داخل زندان به آنها خبر داده شده است که این دو نفر از زندان آزاد شده و به محل نامعلومی برده شده اند.

اعضای خانواده یک زندانی دیگر نیز می گویند که از آنها برای انجام آزمایش های پزشکی لازم پیش از حرکت به سمت اسپانیا دعوت بعمل است.

این فعالان بخشی از گروهی ۷۵ نفره بودند که در سال ۲۰۰۳ در یک تجمع اعتراض آمیز علیه دولت فیدل کاسترو، برادر رائول کاسترو، دستگیر شدند.

دولت کوبا آنها را متهم کرده بود که عوامل آمریکا هستند و دادگاه حبس های طولانی برای آنان در نظر گرفت.

اسپانیا چند روز پیش از اتحادیه اروپا خواست که سیاست های خود در قبال کوبا را ملایم تر کند.

این درخواست پس از آن مطرح شد که گیلرمو فاریناس، مخالف سرشناس دولت کوبا، به اعتصاب غذا پایان داد.

او که به مدت ۱۳۰ روز از خوردن غذا خودداری کرد، به شدت ضعیف شده و در آستانه مرگ بود.

مرگ اورلاندو زاپاتا تامایو، یکی از زندانیان سیاسی کوبایی پس از ۸۵ روز اعتصاب غذا در فوریه گذشته، فشار زیادی بر دولت این کشور گذاشت.

اعتصاب غذای آقای فاریناس نیز پس از فوت آقای تامایو آغاز شد.

اتحادیه اروپا در سال ۱۹۹۶ عادی سازی رابطه با کوبا را مشروط به بهبود وضع حقوق بشر و دموکراسی در این کشور کرد.

عمار الحکيم با سفير آمريکا ديدار کرد

سفير آمريکا در بغداد با حضور در دفتر رئيس مجلس اعلاى اسلامى عراق با وى ديدار کرد. به گزارش فارس به نقل از پايگاه رسمى مجلس اعلاى اسلامى عرق، "عمار الحکيم " رئيس اين مجلس با "کريستوفر هيل " سفير آمريکا در بغداد ديدار کرد.
بر اساس اين گزارش، دو طرف در اين ديدار اوضاع سياسى عراق و مناسبات دوجانبه بين بغداد و واشنگتن را مورد بررسى قرار دادند.
دو طرف در اين ديدار که روز پنجشنبه در دفتر حکيم انجام شده و پايگاه اطلاع‌رسانى مجلس اعلاى عراق ديروز خبر آن را منتشر کرد، بر ضرورت تحکيم مناسبات دوجانبه در زمينه‌هاى سياسى، فرهنگى و اقتصادى توافق کردند.
تسريع در تشکيل دولت آينده عراق بر اساس شراکت تمام گروه‌هاى سياسى به نمايندگى از تمام طيف‌هاى عراقى و عدم به حاشيه راندن برخى گروه‌ها از ديگر مسايلى بود که در اين ديدار مورد توافق طرفين قرار گرفت.
در آستانه پايان مهلت مقرر براى تشکيل دولت عراق و احتمال نزديک شدن به توافق ميان گروه‌هاى مختلف عراقى مقامات آمريکايى فشارهاى خود را براى تحميل نظرات خود به گروه‌هاى سياسى عراق افزايش داده‌اند.
هيل ديروز نيز در کنفرانسى مطبوعاتى اعلام کرد که "جو بايدن " معاون رئيس جمهور آمريکا و ديگر مقامات اين کشور بزودى سفرهاى متوالى خود را به عراق آغاز خواهند کرد.
وى هدف از اين سفرها را ديدار با مقامات عراقى و توصيه به آنان براى تشکيل دولت آينده دانست.


رزمایش مشترک دریایی فرانسه و لبنان برگزار شد

يگان‌هاى ارتش لبنان و فرانسه رزمايش مشترکى را در سواحل رود ابراهيم (جبل لبنان) در 47 کيلومترى بيروت، برگزار کردند.
به گزارش ايسنا، تعدادى از يگان‌هاى ارتش لبنان و يگان ژاندارک وابسته به کالج دريايى فرانسه که به لبنان سفر کرده بودند، در چارچوب آموزش‌هاى خود در مناطق دريايى رزمايشى را تحت عنوان "دوستى" برگزار کردند.
در اين رزمايش نيروى دريايى و هوايى يگان‌هاى تکاور دريايى لبنان و از طرف فرانسه سه کشتى متشکل از گروه ژاندارک و کشتى فرماندهى مشارکت داشتند.
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌اى الحيات، در اين رزمايش الياس المر، وزير دفاع، ژان قهوجى، فرمانده ارتش لبنان و هياتى از سفارت فرانسه به همراه افسران ارشد فرانسوى و لبنانى حضور داشتند.

انتخابات مجلس اعيان ژاپن آغاز شد

مردم ژاپن، امروز يکشنبه به منظور شرکت در انتخابات مجلس اعيان ژاپن و تعيين نمايندگان اين مجلس، آراء خود را به صندوق‌هاى رأى انداختند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى فرانسه، مردم ژاپن امروز يکشنبه به پاى صندوق‌هاى رأى‌گيرى رفتند تا با شرکت در انتخابات مجلس اعيان اين کشور، نمايندگان اين مجلس را برگزينند.
دولت ژاپن که توسط حزب دموکراتيک ژاپن (DPJ) رهبرى مى‌شود در تلاش است تا بتواند اکثريت کرسى‌هاى مجلس اعيان ژاپن را به خود اختصاص دهد تا به اين وسيله علاوه بر مجلس عوام که در تابستان گذشته بيشترين کرسى‌ را در آن به دست آورد، کنترل مجلس اعيان را نيز به دست گيرد اما نظرسنجى‌هاى قبل از انتخابات حاکى از آن است که دولت ائتلافى ژاپن احتمالاً نمى‌تواند چنين هدفى را محقق کند.
بر اساس اين گزارش، حدود 104 ميليون نفر از مردم ژاپن واجد شرايط شرکت در اين انتخابات هستند و بيش از 9.5 ميليون نفر از رأى‌‌دهندگان نيز تاکنون آراء خود را به صندوق انداخته‌اند.
بر اساس اين گزارش، حوزه‌هاى اخذ رأى در ساعت 20:00 امروز به وقت محلى (11:00 به وقت گرينويچ) به کار خود پايان خواهند داد و شمارش آراء پس از آن زمان صورت مى‌گيرد.
بر اساس اين گزارش در انتخابات امروز ژاپن، بيش از 340 نامزد براى دستيابى به 121 کرسى نمايندگى ‌رقابت خواهند کرد.
شکست حزب حاکم در کسب اکثريت کرسى‌هاى مجلس اعيان ژاپن شرايط براى تصويب قوانين را براى اين حزب دشوار مى‌کند و خطر بن‌بست سياسى را براى اين حزب به دنبال خواهد داشت.
بر اساس اين گزارش، اين انتخابات، نخستين انتخاباتى است که پس از نخست وزيرى "نائوتو کان " در اين کشور برگزار مى‌شود.
تحليلگران سياسى، مشروعيت بخشى به نخست وزيرى و قدرت نائوتو کان را از اهداف اين انتخابات مى دانند و مى‌گويند، در اين رأى‌گيرى، همچنين محبوبيت عمومى حزب کان در سطح ملى محک زده مى‌شود.


نظر شما :