بابت خسارت جنگ، هیچ تعهدی به‌ ایران نداریم

۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۲۲:۱۱ کد : ۷۵۷۲ سرخط اخبار
بابت خسارت جنگ، هیچ تعهدی به‌ ایران نداریم

یک عضو فراکسیون اتحاد اسلامی کردستان در پارلمان عراق در اظهاراتی عجیب مدعی شد حکومت عراق بابت خسارت جنگ 8 ساله‌ ، هیچ تعهدی نسبت به‌ ایران ندارد.
 
به‌گزارش خبرنگار "تابناک" از بغداد، "سامى اتروشى" عضو کمسیون اقتصادی پارلمان عراق در گفتگو با سایت رسمی حزب اتحاد اسلامی کردستان گفت: عراق به‌ هیچ وجه‌ خسارات ایران را پرداخت نخواهد کرد زیرا هیچ تعهدی نسبت به‌ آن ندراد.و تنها خسارت کشور کویت را پرداخت خواهد کرد.

اتروشی در مقابل بر ضرورت پرداخت خسارت های دیگر کشورها از سوی عراق تاکید کرد و گفت: عراق آماده‌ پرداخت خسارت کشور کویت است و نسبت به‌ آن تعهد داده‌ است.

 این گزارش می افزاید، حزب اتحاد اسلامی کردستان که در تهران نیز نمایندگی رسمی دارد، از سوی احزاب اتحادیه‌ میهنی و پارت دمکرات کردستان، همواره‌ به‌ دریافت امکانات مادی و معنوی از مقامات عربستان سعودی متهم شده است و‌ احتمالا این اظهارات از آنجا منشاء گرفته‌ است.
 
اظهار نظر اخیر این نماینده مجلس عراق این پیام را با خود به همراه دارد که سهل انگاری مقامات مسئول کشورمان در پیگیری موضوع دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق، سبب خواهد شد تا در آینده نه تنها چنین موضوعی محقق نشود بلکه طرف عراقی ژست طلبکاری نیز به خود بگیرد.

گفتنی است پیش از این نمایندگان دیگری از پارلمان عراق مانند محمود عثمان، اظهار نظرهای مشابهی داشته اند اما علی رغم تذکر متعدد رسانه ها و همچنین نخبگان وطن دوست کشورمان، دولت تاکنون اقدام ملموسی در خصوص گرفتن غرامت جنگ تحمیلی از عراق نکرده است.

سارکوزى: از یورو خارج می‌شویم

در پى اختلاف درباره کمک مالى به يونان، رئيس جمهور فرانسه صدراعظم آلمان را تهديد کرد که کشورش را از ناحيه يورو خارج خواهد کرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه آلمانى "ولفزبورگرآلگماينه "، درپى گسترش اختلافات درباره اعطاى بسته کمک اقتصادى به يونان در نشست مقامات اروپايى در بروکسل، "نيکلا سارکوزى " ضمن اينکه با مشت بر روى ميز کوبيد، به "آنگلا مرکل " هشدار داد که فرانسه از منطقه يورو خارج خواهد شد.
بر اساس اين گزارش، بسيارى از حاضرين در جلسه روز گذشته از افزايش تنش ميان مرکل و سارکوزى خبر دادند و رسانه ها نيز با پرداختن به اين موضوع نوشتند که مسئله نجات اقتصادى تا حدى مشکل ساز شده است که سارکوزى مرکل را به گسست روابط تنگاتنگ دو کشور تهديد کرده است. در اين نشست سارکوزى از مرکل که بسيار خشمگين شده بود،خواست تا با نظر وى درباره بسته کمک اقتصادى به يونان موافقت کند.
"ژان کلود تريچت " رئيس بانک مرکزى اروپا نيز از آلمان خواست تا ديدگاه واقع بينانه‌ترى درباره اقتصاد اروپا داشته باشد.
کشورهاى اروپايى در هفته گذشته با اعطاى کمک 110 ميليارد يورويى به يونان موافقت کرده اند اما فرانسه، ايتاليا و اسپانيا با نظر آلمان در اين زمينه مخالفت کرده‌اند.
شریعتمداری تبرئه شد
شعبه 76 دادگاه کيفرى استان تهران، روزنامه «کيهان» به مدير مسوولى حسين شريعتمدارى را از اتهامات مطرح شده در کيفرخواست تبرئه کرد.
به گزارش ايسنا، سومين و آخرين جلسه رسيدگى به پرونده مديرمسوول روزنامه «کيهان»، دوازدهم ارديبهشت ماه سال جارى در شعبه 76 دادگاه کيفرى استان تهران و با حضور هيات منصفه مطبوعات برگزار شد.
پس از اتمام جلسه رسيدگى، هيات منصفه مطبوعات وارد شور شد و مديرمسوول روزنامه‌ کيهان را مجرم تشخيص ندانست.
پس از اعلام نظر هيات منصفه مطبوعات، قاضى سيامک مديرخراسانى رييس شعبه 76 دادگاه کيفرى استان تهران، مديرمسوول روزنامه «کيهان» را تبرئه کرد..

احمدی نژاد به تفلیس دعوت شد

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس جمهور گرجستان استوار نامه خود را به وی تقدیم کرد.

به گزارش مهر، مجید صابر سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در گرجستان روز جمعه در دیدار با میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهور گرجستان ، استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

در این دیدار ساکاشویلی ضمن اشاره به وجود روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی دو کشور به تعمیق همکاریهای دو کشور در تمامی عرصه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

رئیس جمهور گرجستان از افزایش رفت وآمدهای سیاسی و اقتصادی بین دو کشور استقبال و تاکید کرد که لغو روادید متقابل بین دو کشور ایران و گرجستان و تاسیس سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بندر باتومی سرفصل های نوینی در روابط فیمابین ایجاد خواهد کرد.
 
رئیس جمهور گرجستان همچنین از احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سفررسمی به تفلیس دعوت بعمل آورد.

محکوميت قطعى مسعود باستانى به 6 سال حبس تعزيرى

وکيل مسعود باستانى از محکوميت قطعى موکل خود به 6 سال حبس تعزيرى خبرداد و گفت:‌ شعبه 36 دادگاه تجديدنظر استان تهران،حکم شعبه 15 دادگاه انقلاب را عينا تاييد کرد.
محمد شريف در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا در خصوص آخرين وضعيت پرونده‌ موکلان خود، درباره پرونده مسعود باستانى؛روزنامه‌نگار بازداشت شده حوادث سال گذشته گفت:‌ با مراجعه پدر موکلم،حکم دادگاه بدوى در مورد محکوميت مسعود باستانى بدون تغيير توسط شعبه 36 دادگاه تجديدنظر استان تهران عينا تاييد و به قطعيت رسيده است.
وى افزود:طبق حکم صادره موکلم به اتهام ايجاد اغتشاش به 5 سال و اتهام تبليغ عليه نظام به يک سال حبس تعزيرى و همچنين جزاى نقدى به ميزان 34 ميليون تومان محکوم شده است.
شريف خاطرنشان کرد: تاييد اين حکم باتوجه به محتويات پرونده و اقدامات موکلم در دادگاه بدوى دور از انتظار بود. اينجانب با توجه به پرونده‌هاى مشابه در انديشه نقض اين حکم بودم ولى متاسفانه حکم عينا قطعيت يافت.
شريف که وکالت مسعود آقايى را نيز برعهده دارد،در خصوص پرونده اين موکل خود گفت: پرونده مسعود آقايى که به اتهام اجتماع و تبانى به قصد ارتکاب جرم و اغتشاش در جريان رسيدگى بود منتهى به برائت از اتهام اجتماع و تبانى و محکوميت به 6 ماه حبس تعزيرى به دليل حضور در راه پيمايى شد.
وى در مورد پرونده بدرالسادت مفيدى نيز گفت:تاکنون به دليل عدم اتمام تحقيقات مقدماتى منتهى به صدور کيفرخواست نشده و پرونده کماکان در دادسرا مطرح است.
شريف در ادامه به بيان آخرين وضعيت پرونده شيوا نظرآهارى پرداخت و گفت:در مورد اين موکلم دو پرونده در جريان رسيدگى است .پيگيرى‌هاى به عمل آمده حاکى از اين بود که پرونده پس از صدور کيفرخواست به شعبه 26 دادگاه انقلاب ارسال مى‌شود اما به دليل نقص تحقيقات پرونده مجددا به شعبه بازپرسى اعاده شد.
وکيل شيوانظرآهارى با انتقاد شديد از برخى سايت‌هاى اينترنتى داخلى که مبادرت به انتشار اخبارى در رابطه با موکلش مى‌کنند،گفت: باتوجه به اينکه پرونده در مرحله تحقيقات مقدماتى است تاکنون به همراه ديگر همکارم خانم مغزى موفق به مطالعه پرونده نشده‌ايم اما رسانه‌هاى مختلف بويژه سايت‌هاى اينترنتى مبادرت به پخش مطالبى در مرود اتهامات موکلم مى‌کنند که صرفا در صورت دسترسى به پرونده،ارائه چنين اطلاعاتى ميسر است.
وى ضمن تکذيب اتهامات مطرح شده توسط سايت‌هاى اينترنتى ،تاکيدکرد: اميدوارم مراجع قضايى بويژه دادسراى تهران حداقل در پى بررسى اين قضيه برآيند که اين رسانه‌ها چگونه و چرا به اين اطلاعات که حتى وکلاى پرونده از آن ناآگاه هستند،دست پيدا مى‌کنند.
شريف در مورد پرونده رضا مهاباديان عضو کانون نويسندگان ايران نيز اظهارداشت:براى اين موکلم در مورد اتهامات مرتبط با عضويت در کانون نويسندگان ايران قرار وثيقه صادر شده بود که از اجراى اين قرار خوددارى و وى کماکان در بازداشت به سر مى‌برد.
شريف درباره پرونده حسين مجاهد دبيرحزب جامعه مدنى همدان و سه عضو ديگرشوراى عالى اين حزب گفت: بعد از صدور حکم دادگاه بدوى،نسبت به حکم صادره اعتراض و پرونده جهت رسيدگى به مرجع تجديدنظر ارجاع شد.

آمانو: سياست ايران درباره تبادل سوخت بايد تغيير کند
«يوکيا آمانو» درحالى مدعى شد که چشم‌اندازهاى توافق بر سر تبادل سوخت هسته‌يى با ايران در حال تحليل رفتن است که دولت جمهورى اسلامى ايران همواره بر آمادگى خود براى انجام اين مبادله در صورت وجود تضمين‌هاى عينى تاکيد کرده است.
به گزارش ايسنا، شبکه خبرى آمريکايى بلومبرگ گزارش داد که يوکيا آمانو ـ مديرکل آژانس بين‌المللى انرژى اتمى ـ گفته است با گذشت بيش از شش ماه از ارائه پيشنهاد تحت حمايت سازمان ملل درباره تبادل سوخت هسته‌يى با اورانيوم با غناى پايين، اين توافق به تاخير افتاده است و شانس‌هاى احياى آن مايوس‌کننده به نظر مى‌رسد.
در عين حال وى بدون اشاره به نام کشورى خاص مدعى شد که برخى کشورها در حال از دست دادن تمايل‌شان به دنبال‌کردن اين توافق هستند.
مديرکل آژانس بين‌الملى انرژى اتمى، در مصاحبه‌اى که در وين انجام گرفت، افزود: من شاهد علائمى دال بر آن که ايران قصد دارد گام‌هاى مورد نياز را بردارد، نيستم. به تغيير سياست از سوى ايران نياز است.
بر اساس اين گزارش آمانوى 63 ساله که در ماه دسامبر 2009 جانشين البرادعى شد، درعين حال گفت که همکارى ميان ايران و ‌آژانس در سايتى که دانشمندان سطح غنى‌سازى را به 20 درصد افزايش مى‌دهند در حال بهبود يافتن است.
وى اظهار کرد: ما درباره اين مساله تماس خوبى با ايران داشته‌ايم.
آمانو گفت: ما مى‌توانيم بازديد کنيم، ‌گفت‌وگو و مذاکره مى‌کنيم و پيشرفت حاصل شده است که اين (موضوع) را در ماه ژوئن گزارش خواهيم کرد.
اين اظهارات آمانو اندکى پيش از سفر لوييس ايناسيو لولا داسيلوا ـ رييس‌جمهور برزيل ـ به تهران به منظور گفت‌وگو با محمود احمدى‌نژاد ـ ريييس‌جمهور ايران ـ با هدف احياى پيشنهاد تبادل سوخت مطرح شده است.
در همين حال، فيليپ جى کراولى ـ سخنگوى وزارت امور خارجه آمريکا ـ نيز در اظهاراتى پيش‌داورانه که سعى در « از پيش‌شکست‌خورده جلوه‌دادن تلاش‌هاى رييس‌جمهور بزريل» داشت، اظهار کرد که اگر تلاش‌هاى لولا با شکست روبه‌رو شود، تعامل ديپلماتيک تمام مى‌شود و فشار براى تحريم‌هاى بيش‌تر افزايش مى‌يابد.
آمريکا همواره از اعضاى شوراى امنيت خواسته است به اعمال دور چهارم تحريم‌ها عليه ايران به دليل آنچه خوددارى تهران از توقف غنى‌سازى اورانيوم مى‌خواند، بپردازند.

تکذیب گفتگوی مقام اسراییلی با دیپلمات ایرانی

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ادعای برخی رسانه ها در خصوص بحث و گفتگوی بین یکی از دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران و نماینده رژیم صهیونیستی در نیویورک را رد کرد و آن را غیرواقعی خواند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این منبع آگاه تصریح کرد: متاسفانه برخی رسانه های مغرض با انتشار اخبار بی پایه و جعلی تلاش می کنند تا به اقدام این کشورها در سازش با رژیم جنایتکار صهیونیستی مشروعیت بخشیده و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال رژیم اشغالگر قدس را نزد افکارعمومی جهان به ویژه مسلمانان مخدوش سازند.

این منبع آگاه اضافه کرد: در جلسه ای که از سوی موسسات مطالعاتی و دانشگاههای آمریکا در حاشیه اجلاس بازنگری خلع سلاح در محل سازمان ملل متحد برگزار شد، یکی از اعضای دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با نمایندگان این موسسات در چارچوب پرسش و پاسخ به بحث درخصوص مواضع جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.


گفت‌وگو با ايران متوقف نشده است


وزير امور خارجه عربستان گفت: گفت‌وگو با ايران متوقف نشده است.

 

به گزارش ايسنا، سعود الفيصل در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط درباره مسايل ميان ايران با کويت و امارات و امکان گفت‌وگو براى حل مسائل مورد اختلاف بيان کرد: گفت‌وگو با ايران متوقف نشده به ويژه اينکه ما با يکديگر همسايه هستيم و همسايگان نمى‌توانند در رابطه با مسائل مختلف و حائز اهميت در منطقه با هم در تماس و گفت‌وگو نباشند.

وى افزود: به واسطه اين گفت‌وگوها و تماس‌ها است که کشورها مى‌توانند خطرات را پشت‌سر گذاشته ، اوضاع آرام و ثبات را برقرار نمايند؛ اين همان نقش دولت‌هاست.

اگر اردوغان می‌آمد، خوب بود

سخنگوى وزارات امور خارجه گفت با اشاره به عدم حضور نخست‌وزير ترکيه در اجلاس گروه 15 گفت: اگر اردوغان مى‌توانست در تهران حاضر شود، خوب بود اما راه‌هاى جديد در عرصه ارتباطات وجود دارد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، رامين مهمانپرست در حاشيه نشست وزراى خارجه گروه 15 در رابطه با عدم حضور نخست‌وزير ترکيه در تهران اظهار داشت: قرار قطعى و توافق رسمى براى سفر اردوغان نداشتيم و از اول نيز گفته شده بود اگر شرايط مهيا باشد و برنامه‌هاى سفرهاى خارجى ايشان با برنامه‌هاى ما همخوانى داشته باشد نخست‌وزير ترکيه در تهران حاضر خواهد شد اما اين برنامه‌ها با يکديگر همخوانى نداشت.
وى افزود: ارتباط و رايزنى همچنان برقرار است و اين ارتباطات تنها با حضور فيزيکى صورت نمى‌گيرد.
سخنگوى وزارت خارجه تصريح کرد: اگر اردوغان مى‌توانست در تهران حاضر شود خوب بود اما راه‌هاى جديد در عرصه ارتباطات وجود دارد.
وى همچنين در پاسخ به سوالى در رابطه با عدم حضور رئيس‌جمهور سوريه نيز گفت: مگر قرار بود بشار اسد به تهران بيايد؟
مهمانپرست همچنين در رابطه با ميهمان ويژه اجلاس تهران اظهار داشت: يکى- دو نفر قرار بود به عنوان ميهمان ويژه در اجلاس گروه 15 حاضر شوند که زمان برگزارى اجلاس با زمان مورد نظر آنها همخوانى نداشت بنابراين اجلاس تهران با حضور اعضاء برگزار مى‌شود.
ميهمانپرست همچنين تصريح کرد: وزراى خارجه زينبابوه، سنگال، سريلانکا، برزيل، وزير دارايى مالزى، وزير امور خارجه سنگال، وزير خارجه الجزاير، معاون وزير خارجه مصر، معاون وزير خارجه مالزى و وزير خارجه ونزوئلا در اجلاس تهران حضور دارند.
وى تاکيد کرد: نشست وزارى خارجه گروه 15 با سخنان وزير خارجه افتتاح مى‌شود و در ادامه پيشنهادات مورد نظر اعضا مطرح خواهد شد و در پايان نيز در رابطه با يک بيانيه مشترک تبادل نظر مى‌شود.
دستيار ارشد وزير امور خارجه تاکيد کرد: دستور کار اجلاس تهران راهکارهاى مقابله با بحران اقتصادى جهان است چراکه معتقديم کشورهايى که کمترين اثرگذارى را بر بحران اقتصادى داشته‌اند بيشترين خسارات را ديده‌اند.
وى تاکيد کرد: نبود روابط عادلانه در مناسبات اقتصادى بين‌المللى موجب به وجود آمدن بحران اقتصادى است و ما درصدد هستيم تا روابط عادلانه در جهان در جهت شکسته شدن انحصار چند کشور خاص داشته باشيم.

کلينتون مجددا ايران را تهديد به تحريم کرد

فارس: وزير امور خارجه آمريکا به منظور جلب حمايت‌هاى بين‌المللى عليه ايران مدعى شد که تا زمانى‌که تحريم‌هاى جديدى عليه ايران تحميل نشود، پاسخ جدى از جانب ايران درباره برنامه هسته‌اى دريافت نخواهد شد.

به گزارش خبرگزارى فرانسه، "هيلارى کلينتون " روز گذشته تصريح کرد که تا زمانى‌که سازمان‌ ملل متحد تحريم‌هاى جديدى را عليه ايران تحميل نکند، آمريکا انتظار دريافت پاسخى جدى از جانب ايران در خصوص برنامه هسته‌اى اين کشور را ندارد.

وى در يک کنفرانس خبرى با حضور "ويليام هيگ " وزير امور خارجه جديد انگليس ادامه داد: من بر اين باورم که تا زمانى‌که شوراى امنيت سازمان ملل متحد اقداماتى عليه ايران اتخاذ نکند، ما پاسخ جدى از جانب ايران دريافت نخواهيم کرد.

آمريکا در تلاش است تا بتواند حمايت‌ اعضاى شوراى امنيت سازمان ملل متحد را براى تحميل تحريم‌هاى بيشتر عليه ايران کسب کند اما چين که يکى از اعضاى دائم شوراى امنيت سازمان ملل متحد و داراى حق وتو است و همچنين برزيل، ترکيه و لبنان که اعضاى غيردائم شوراى امنيت سازمان ملل هستند با تحريم ايران مخالف هستند.

هيگ، متعهد شد که تحت دولت جديد ائتلافى محافظه‌کاران انگليس، رويکرد پيشين دولت کارگر انگليس در مقابل ايران ادامه دارد.

وى تصريح کرد: من به طور کامل تمامى آنچه که کلينتون درباره ايران اعلام کردند، قبول دارم. انگليس به طور محکم در کنار آمريکا فعاليت خواهد کرد تا بتواند قطعنامه‌ شوراى امنيت سازمان ملل متحد را که درباره آن صحبت کرديم، تأمين کنيم.



روسیه به سوریه سلاح می‌فروشد

روسيه از امضاى توافقنامه فروش جنگنده‌ و سلاح‌هاى ضد تانک و سيستم‌هاى دفاعى هوايى به سوريه خبر داد.

به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه الدستور - چاپ اردن - ميخاييل ديمتريف، رييس سازمان فدرال همکارى‌هاى فنى- نظامى روسيه، اظهار داشت که اين کشور سوريه را به هواپيماى‌هاى جنگى نوع ميگ 29 و سيستم‌هاى توپخانه‌اى ضد هواپيماهاى جنگى و موشک‌هاى کوتاه برد زمين به هواى "پنتسير" مجهز خواهد کرد.

وى نوع سلاح‌هاى ضد تانکى را که طى اين توافقنامه به سوريه فروخته خواهد شد، اعلام نکرد.

پيش بينى مى‌شود مبادله اين سلاح‌ها دليلى براى ادامه پيدا کردن نگرانى‌هاى رژيم صهيونيستى که دشمن منطقه‌اى سوريه به حساب مى‌آيد و آمريکا که سوريه را به دليل حمايت از گروه‌هاى مسلح تحريم کرده، باشد.

داسلیوا امشب وارد تهران می شود

رئیس جمهور برزیل امشب به منظور گفتگوی دو جانبه با همتای ایرانی خود وارد تهران خواهد شد.

به گزارش مهر، لویس ایناسیو لولا داسیلوا  شنبه شب وارد تهران می شود و به مدت 2 روز در ایران حضور خواهد داشت.

داسیلوا علاوه بر دیدار با رئیس جمهور اسلامی ایران با برخی مقامات دیگر بلندپایه کشور دیدار و گفتگو خواهد داشت.

رئیس جمهور برزیل روز دوشنبه در اجلاس سران گروه 15 شرکت خواهد کرد.

احمدی نژاد سال گذشته به برزیل سفر کرده بود و سفر داسیلوا به تهران در پاسخ به سفر سال گذشته وی انجام می شود.


اردوغان: به تهران نمی‌روم

در حالی که پیش از این اعلام شده بود اردوغان نخست وزیر ترکیه در این هفته به تهران می آید ، امروز خبر منتفی شدن احتمالی این سفر منتشر شد .

در خبرها آمده بود که رجب طیب اردوغان قرار است روز یکشنبه به ایران بیاید تا درباره جزییات مبادله اورانیوم جهت تامین سوخت هسته ای راکتور اتمی تهران با مقامات کشورمان به گفت و گو بنشیند .

اما عصر امروز رسانه های غربی خبر از لغو این سفر دادند .

به گزارش خبرآنلاین در همین باره بی بی سی گزارش داد که اردوغان امروز پیش از عزیمت به یونان اعلام کرد که احتمال نمی دهد برای میانجیگری در حل بحران اتمی ایران به تهران سفر کند .

وی در خصوص علت این امر مدعی شده که از مقامات ایران انتظار داشته جزییات زمان و مکان مبادله اورانیوم را در این مدت مشخص کنند اما در این زمینه کم کاری داشته و همکاری نمی کنند لذا رفتن وی به ایران در این مقطع لزومی ندارد .

بنابراین گزارش نخست وزیر ترکیه هم چنین افزوده که در صورت نیاز ، در شرایط فعلی به جای وی وزیر خارجه‌اش به ایران خواهد رفت و چنانچه در آینده اتفاق ویژه ای در زمینه پیشنهاد مبادله سوخت هسته ای ایران رخ دهد ، راهی تهران خواهد شد .

گفتنی است رجب طیب اردوغان قرار بود در جریان سفر روز یکشنبه خود به تهران علاوه بر برگزاری نشست سه جانبه با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران و لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل در نشست سران گروه 15 نیز به عنوان مهمان شرکت داشته باشد.

ترکیه و برزیل اخیرا فرمولی جدید برای حل مشکل سوخت راکتور تهران ارائه کرده اند و قرار است در جریان گفتگوی سه جانبه در تهران درباره این فرمول تبادل نظر شود.

همچنین ترکیه میزبانی نشست های جدید ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را پیشنهاد داده بود که این پیشنهاد با موافقت اولیه ایران و اروپا روبرو شده است.

 

 

اخبار قبلی

 ادعای تازه علاوی علیه ایران
هشت  رئیس جمهور در ایران
روس ها خطر ایران را درک کرده اند!
شرط ایران برای تبادل سوخت
روسيه خواستار معامله بر سر ايران است
بن‌لادن در ایران است!
تمدید تحریم ها عليه سوريه توسط اوباما
موافقت وزارت خارجه و اطلاعات با کاهش رابطه با انگليس
حضور رئيس جمهور سريلانکا در اجلاس سران گروه 15
آقای احمدی نژاد بچه های ما را با خودت بیاور
روانبخش: هاشمی برکنار می‌شود، سیدحسن خمینی رد صلاحیت
احمدی‌نژاد باید تا 1404 بماند
امارات: جزایر سه گانه ایرانی، اشغالی است!
یکی از سران اصلاحات ترور می‌شود!
کشور دوست و برادر امارات در به کار بردن کلمات دقت کند!
امارات: اشغال جزایر سه گانه برای ما دردناک است!
رشوه 7 میلیارد دلاری عربستان به روسیه بخاطر ایران
بدرفتاری اروپا با ایران دلیل فوران آتشفشان ایسلند!
حتی با وجود واکنش ایران ، باید حمله کنیم !
ناوهاى هواپيمابر آمريکا لگنى بيش نيست


نظر شما :