پیگیری‌ها به نتیجه نرسیده است!

۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۱۷:۳۸ کد : ۷۳۸۵ گفتگو
گفت‌وگو با محمدرضا تابش، عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم
پیگیری‌ها به نتیجه نرسیده است!

برخی منابع علت ممانعت از سفر آقای خاتمی به ژاپن برای شرکت در اجلاس خلع سلاح هسته‌ای را عدم هماهنگی وی با مسئولین دولتی اعلام کرده اند. با این حال برخی نمایندگان مجلس در تلاشند این موضوع را بررسی کننند.

دیپلماسی ایرانی در گفت و گو با محمدرضا تابش از نمایندگان اصلاح طلب مجلس هشتم و عضو فراکسیون اقلیت این موضوع را جویا شد.

وی در ارتباط با بررسی‌های نمایندگان مجلس و اقداماتی که برای اعتراض به ممنوعیت ایجاد شده در دست بررسی دارند گفت: جلسه‌ای در فراکسیون داشتیم و بیایه ای در این خصوص ارائه خواهد شد اما این که در برابر این مساله باید چه اقداماتی انجام شود مستلزم آن است که ارگان یا دستگاه خاصی مسئولیت امر را بر عهده بگیرد. در این صورت علت مساله نمیز قابل بررسی است. باید پرسید که آیا ممانعتی که صورت گرفته توسط یک نهاد رسمی انجام گرفته و کسی مسئولیت امر را می‌پذیرد یا خیر. متناسب با پاسخ می‌توانیم اقدامات خود را تنظیم کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون پیگیری‌های ما به نتیجه نرسیده و شخص یا نهادی مسئولیت امر را رسما نپذیرفته است.

تابش به بعد حقوقی مساله اشاره کرد و گفت: در هر صورت و توسط هر نهادی که تصمیم ممنوعیت اتخاذ شده باشد باید توسط قوه قضائیه اعمال می‌شد اما این گونه نبود.

این عضو فراکسیون اقلیت با اشاره به جلسه فوق العاده صبح روز یکشنبه در فراکسیون گفت: بی تردید در ارتباط با موضوع ممانعت از خروج آقای خاتمی فراکسیون بیانیه خود را صادر خواهد کرد.


نظر شما :