پچپچه‌ها/ پیامک ضامن سلامت انتخابات در افغانستان/ کاهش 6/98 درصدی درآمد مخابرات ایران

۳۱ مرداد ۱۳۸۸ | ۱۹:۳۲ کد : ۵۴۵۶ اخبار اصلی
در این بخش می‌خوانید: تهديدهاى مرکل و بازرسی آژانس از اراک، کاهش 6/98 درصدی درآمد مخابرات ایران، پیامک در افغانستان به کمک برگزاری سالم انتخابات آمد، کابینه احمدی‌نژاد نظامی شده است، کشتی روس موشک های چوبی به ایران حمل می‌کرد، محکومیت مشایی به دو ماه انفصال از خدمات دولتى و...
پچپچه‌ها/ پیامک ضامن سلامت انتخابات در افغانستان/ کاهش 6/98 درصدی درآمد مخابرات ایران

 

تهديدهاى مرکل و بازرسی آژانس از اراک

پیش از انتشار خبر بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات اراک، دویچه وله به نقل از چند دیپلمات در اتریش گزارش داد، ایران به بازرسان آژانس انرژی اتمی اجازه می‌دهد تا از یکی از نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور بازدید کنند. مطابق این گزارش تهران با اعمال کنترل شدیدتر آژانس بر فعالیت‌های نیروگاه نطنز نیز موافقت کرده است.

ظاهرا صدور این مجوز جدید برای بازرسان سازمان انرژی اتمی در جریان سفر هفته‌های اخیر آنان به ایران صورت گرفته است. چند دیپلمات در اتریش که نخواسته‌اند نام آنها فاش شود، صدور این مجوز از سوی ایران را تأیید کرده‌اند.

همزمان با این تحولات، صدر اعظم آلمان تهديد کرد در صورتى که پيشرفتى در مذاکرات هسته‌اى ايران حاصل نشود، قدرت‌هاى غربى مجبور می شوند با تحريم‌هاى گسترده تری عليه تهران واکنش نشان دهند.

به گزارش ایسنا، آنگلا مرکل با تکرار اتهامات غرب مبنى بر نظامى بودن برنامه‌ى هسته‌اى ايران گفت: در صورتى که پيشرفتى حاصل نشود ما مجبور مى‌شويم با تحريم‌هاى بيش‌تر واکنش نشان دهيم. کاملا مشخص است که يک بمب هسته‌اى نمى‌تواند در دستان تهران که رييس جمهورش مرتبا موجوديت اسراييل را زير سوال مى‌برد قرار داشته باشد!

صدر اعظم آلمان در پاسخ به اين که چه تحريم‌هايى ممکن است مورد بررسى قرار بگيرد؟ گفت: تحريم‌هاى اقتصادى که بخش انرژى را هدف قرار مى‌دهند مورد بررسى قرار دارند اما ما بايد منتظر مذاکرات بمانيم و با شرکاى روسى و چينى خود نيز گفت‌وگو کنيم.

او گفت که هيچ‌ پيشرفت قابل توجهى در زمينه‌ مذاکرات هسته‌اى با ايران حاصل نشده است.

کشتی روس موشک های چوبی به ایران حمل می‌کرد؟

نووآیا گاز‌تا روزنامه روسی منتقد کرملین در گزارشی به نقل از یکی از کارمندان سازمان اطلاعات اسراییل، مدعی شد که بار کشتی "آرکتیس سی" شامل موشک های دوربرد بوده و مقصد آن نیز جایی جز ایران نبوده است.

کشتی آرکتیس سی (دریای شمال) شش هفته پیش پس از ترک فنلاند به مقصد الجزایر ناپدید شد اما خبری مبنی بر ربوده شدن آن به پلیس بین‌الملل داده نشد. مقامات روس که ناوگان دریای سیاه خود را برای یافتن این کشتی اعزام کردند، گفتند بار این کشتی چوب است. آرکتیس سی ۲۶ مرداد در غرب آفریقا پیدا شد و یک روز بعد روسیه اعلام کرد هشت دزد دریایی که از یک شرکت بیمه یک ‌ونیم میلیون دلار در ازای کشتی مطالبه کرده بودند، دستگیر شده اند.

پیامک در افغانستان به کمک برگزاری سالم انتخابات آمد

خبرگزاری مهر پیش از آغاز انتخابات افغانستان در گزارشی درباره کارکردهای پیامک تلفنی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نوشت: هر گونه تلاش برای تقلب یا مداخله در انتخابات افغانستان توسط سیستمی که به افراد امکان ثبت شواهد را از طریق پیامک متنی و تصویری خواهد داد، آشکار می شود.

بنا بر این گزارش، شهروندان این کشور قادر بوده اند هر گونه رویداد، دخالت، ممانعت یا هر اتفاق دیگری را از طریق این سیستم پیامک گزارش دهند. این گزارش ها با تلاش خبرنگارانی که برای اطمینان از صحت و سالم بودن انتخابات به صورت شبانه روزی در تلاش بودند در یک راستا خواهد بوده است.

گزارش های پیامکی و تصویری دریافت شده از این سیستم توسط شبکه ای متشکل از 80 گزارشگر از خبرگزاری افغان پژواک گردآوری و ارائه شده و به این شکل رسانه ها قادر بودند از نحوه پیشرفت انتخابات در تمامی کشور مطلع شوند.

گفتنی نیست که شب انتخابات ریاست جمهوری در ایران به یکباره پیامک ها قطع شد و با قطع شدن سیستم پیامک ها روند فعالیت کمیته صیانت از آرا (متعلق به اطلاح طلبان) مختل شد. علیرضا بهشتی معاون میرحسین موسوی در مصاحبه ای گفته است: بعد از قطع پیامک ها قرار بود از خطوط تلفن استفاده کنیم که در روز انتخابات بیش از ۳۰۰ خط تلفن ستاد صیانت از آرا را نیز قطع کردند.

کابینه احمدی‌نژاد نظامی شده است

بعد از معرفی اعضای کابینه دهم، رسانه های مختلف خارجی تحلیل و ارزیابی خود را از ترکیب دولت منتشر کردند.

به گزارش تابناک، «الشرق‌الاوسط» و «دارالحیات» دو روزنامه عربی چاپ لندن که در افکار عمومی کشورهای عربی تأثیرگذار هستند، از جمله جرایدی هستند که توجه خاصی به کابینه دوم احمدی نژاد داشته و آن را زیر ذره بین برده اند.

 «الشرق الاوسط» نوشته است: انتخاب و معرفی سه وزیر احمدی نژاد از میان نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ترکیب نظامی به کابینه ایران داده است و این حرکت احمدی نژاد در انتخاب وزارتخانه‌های کلیدی نفت، کشور و مخابرات پیام معناداری دارد.

این روزنامه می‌افزاید: ورود فعال زنان به کابینه نیز کاملا معنادار است و به نظر می‌رسد احمدی نژاد در انتخاب مردان موفق برای تصدی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت ناکام مانده یا کسی حاضر به همکاری با او نشده است.

دارالحیات هم کابینه احمدی نژاد را نظامی توصیف کرده و نوشته است: تا کنون تنها رئیس دولت و دو وزیر از میان نظامیان برگزیده شده بود و اکنون بیش از هفت وزیر سابقه عضویت در سپاه پاسداران دارند.

امام جمعه تهران: چرا عده‌ای دستگیر نشدند؟/ امام جمعه قم: افراد بیگناه آزاد شوند

احمد جنتی در خطبه های نماز جمعه تهران با تاکید بر لزوم بازداشت سران اصلی اغتشاشات اخیر گفت: "اينها اين شورش را برپا کردند، عده‌اى دستگير شدند و عده‌اى هم دستگير نشدند، عرض من اول اين است که چرا عده‌اى دستگير نشدند؟ چرا سران دستگير نشدند؟ چرا آنهايى که همه مى‌دانند ريشه فتنه و ام‌الفساد بودند دستگير نشدند؟ اما اينها به يک جايى وصل هستند، چرا اينها آزاد باشند؟ ديديد که آن جوان در دادگاه مى‌گفت ما فريب خورده‌ايم. چرا فريب دهندگان ما را دستگير نمى‌کنند و آنها محاکمه و به دادگاه کشيده نمى‌شوند؟ اين اولين کارى است که بايد کرد..."

کاملا روشن است که مقصود جنتی از اینها و آنها، کسانی جز موسوی و کروبی و خاتمی و شاید هاشمی نیستند.

در همان روز، نماز جمعه قم را آیت‌الله امینی اقامه کرد. وی برخلاف جنتی، از ازدیاد دستگیری ها و برخوردهای تند با مخالفان انتقاد کرد و در بخشی از سخنان خود گفت: اگر آبروی کسی را برده‌ایم باید از او عذرخواهی کنیم و از دستگاه قضایی نیز می‌خواهم اگر کسی را بی‌گناه به زندان انداخته است او را آزاد کند.

آرژانتین: وزیر دفاع پیشنهادی احمدی نژاد در فهرست اینترپل است

خبرگزاری ریا نووستی به نقل از فرانس پرس گزارش داد، "آلبرتو نیسمن" دادستان آرژانتین اعلام کرد که "احمد وحیدی" نامزد پیشنهادی محمود احمدی نژاد برای وزارت دفاع این کشور از سال 2007 از سوی اینترپل تحت پیگرد قانونی قرار دارد.

این گزارش مدعی است، وحیدی در انفجار سال 1994 مرکز یهودی در بوینس آیرس دست دارد که باعث مرگ 85 نفر شد.

نیسمن به خبرنگاران گفته است: وحیدی تنها کسی نیست که در رابطه با او دادستانی حکم بازداشت صادر کرده است؛ اما وی یکی از آنهایی است که پیگرد قانونی وی بر اساس تصمیم مجمع کل اینترپل در مراکش مورخ نوامبر 2007 حداکثر اولویت را دارد.

بر اساس پرونده آگاهی آرژانتین ابراهیم حسین 21 ساله اجرا کننده مستقیم عملیات تروریستی در آن زمان بود.

طرف آرژانتینی مدعی است که در جریان روند دادگاه شواهدی پیدا شد دال بر اینکه دولت ایران این انفجار را از طریق شخص سوم اجرا کرده است.

وزارت امور خارجه ایران ادعای دادستانی آرژانتین را مبنی بر دست داشتن تهران در این عملیات تروریستی رد کرده است.

محکومیت مشایی به دو ماه انفصال از خدمات دولتى

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون "جهت اطلاع" خود از ديوان محاسبات خبر داده است که اسفنديار رحيم مشایى به اتهام تخلفات مالى در دوران تصدى سازمان ميراث فرهنگى و گردشگرى محکوم به دو ماه انفصال از خدمات دولتى شد.

به نوشته این روزنامه، اين حکم با اينکه قطعى شده بود اکنون تلاش هایى در جريان است تا عليرغم اينکه زمان تجديدنظر منقضى شده با اقداماتى مورد تجديدنظر قرار گيرد و منتفى شود

کاهش 6/98 درصدی درآمد مخابرات ایران

در حالی قرار است بلوک 50 به علاوه یک سهمی شرکت مخابرات ایران به زودی در بورس تهران عرضه شود که این شرکت در دوره سه ماهه نخست سال جاری 11/0 درصد از پیش بینی درآمد سالانه را محقق کرده است. این در حالی است که مدیرعامل شرکت مخابرات ایران پس از قطع پیامک تلفن همراه اعلام کرد

این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش درآمد و سود نیز داشته است.

به نوشته روزنامه سرمایه، افزایش درآمدی که مدیرعامل این شرکت از آن خبر داده بود نه تنها صحت نداشته بلکه با کاهش 6/98 درصدی مواجه شده است. این در حالی است که قطع سرویس پیامک تلفن همراه از اواخر خردادماه تا اواسط مرداد صورت گرفت و بخش عمده ای از کاهش هزینه این شرکت در سه ماهه دوم خواهد بود.

براساس گزارش سود و زیان شرکت اصلی، مخابرات ایران در دوره سه ماهه نخست سال جاری هشت میلیارد و 545 میلیون ریال درآمد عملیاتی کسب کرد که این رقم در مدت مشابه سال قبل 618 میلیارد و 642 میلیون ریال بوده است که 6/98 درصد کاهش نشان می دهد.

تهديدهاى مرکل و بازرسی آژانس از اراک


نظر شما :