ثروتمندترين مرد عرب چهار ميليارد دلار فقيرتر شد

۲۶ آذر ۱۳۸۷ | ۲۲:۳۵ کد : ۳۴۶۹ اخبار اصلی
ثروت وليد بن طلال به ۱/۱۷ ميليارد دلار رسيد
ثروتمندترين مرد عرب چهار ميليارد دلار فقيرتر شد

ولید بن طلال ثروتمندترین مرد عرب و بزرگترین سهام­دار شبکه­های ماهواره­ای ام­بی­سی، العربیه و ال­بی­سی، در پی بحران اقتصاد جهانی متحمل زیان چهار میلیارد دلار یعنی معادل 20 درصد کل دارایی­هایش شد.

 

وی رئیس شرکت بزرگ سیتی گروپ نیز هست. وی در سال گذشته میلادی 21 میلیارد دلار ثروت داشت اما اکنون ثروتش به 1/17 میلیارد دلار کاهش یافته است. اما با این حال وی همچنین در صدر ثروتمندان عرب باقی مانده است.

 

وی در ابتدای سال جاری میلادی در شرکت سیتی­ بنک، یکی از بزرگترین شرکت­های اقتصادی دنیا سرمایه­گذاری کرد که توانست خود را به یکی از بزرگترین سهام­داران این شرکت بین­المللی تبدیل کند. وی در این سرمایه­گذاری 47 میلیارد ریال عربستانی سرمایه­گذاری کرد. ولید بن طلال اکنون 5 درصد کل سرمایه­گذاری­های انجام شده در عربستان را در اختیار دارد.

 

ولید بن طلال اکنون در امریکا ساکن است و یکی از ثروتمندان ساکن در ایالات متحد نیز محسوب می­شود. هتل­های جهانی روتانا و شبکه­های تلویزیونی روتانا نیز از دیگر در آمدهای ولید بن طلال است.

 

پدر ولید بن طلال یکی دیگر از ثروتمندان عرب است که جزء گروه اپوزسیون مخالف نظام فعلی عربستان محسوب می­شود. وی یکی از نزدیکان ملک عبدالله پادشاه فعلی عربستان است. ولید بن طلال از طریق مزایده­های ویژه در عربستان برای ساخت و ساز مسکن و فروش مجدد آنها به دولت توانست ثروت کلانی به هم بزند که پایه ریز ثروت کنونیش شد. وی اکنون یکی از 20 ثروتمند جهان نیز به شمار می رود.  


( ۷ )

نظر شما :