رئیس جمهور سایق ضعیف و منزوی به نظر می رسد

حضور مخالفان ترامپ

۰۳ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۸۳۵۲ اخبار اصلی آمریکا
در نبرد برای نامزدی ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه، دونالد ترامپ با رقبای جدی روبرو است. ترامپ که برای مدت طولانی از حمایت جمهوری خواهان برخوردار بود، ضعیف و منزوی به نظر می رسد. این فرصتی ایده آل است برای سایر نمایندگان حزب تا وارد بازی شوند.
حضور مخالفان ترامپ

نویسنده: یوهانا روت

دیپلماسی ایرانی: در نبرد برای نامزدی ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه، دونالد ترامپ با رقبای جدی روبرو است. اولین کسی که جرات کرد، نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی است که نامزدی خود را برای حزب جمهوری خواهان در سال 2024 اعلام کرد. اقدامی که او حدود دو سال پیش آن را رد کرده بود.

از آن زمان تا کنون اتفاقات بسیاری افتاده است. تحقیقات متعددی علیه ترامپ در جریان است، از جمله درباره تلاش او برای دستکاری در پیروزی جو بایدن در انتخابات. رئیس جمهور سابق دیگر استادیوم های بزرگ را پر نمی کند و حتی در رسانه ها به وضوح اهمیت خود را از دست داده است. هنگامی که او در ماه نوامبر اعلام کرد که می خواهد برای سومین بار نامزد شود، حتی شبکه راستگرای فاکس نیوز این سخنرانی را به طور کامل پخش نکرد.

بسیاری از رای دهندگان شخص دیگری را می خواهند. بر اساس تحقیقات سارا لانگول، محقق محافظه‌کار، حداکثر یک سوم جمهوری‌خواهان ثبت‌نام شده همچنان از ترامپ حمایت می‌کنند. نظرسنجی‌های دیگر ماه‌ها پیش نشان داد که ترامپ دیگر از حمایت حزب خود برخوردار نیست. 

ترامپ که برای مدت طولانی از حمایت جمهوری خواهان برخوردار بود، ضعیف و منزوی به نظر می رسد. این فرصتی ایده آل است برای سایر نمایندگان حزب تا وارد بازی شوند. هیلی اولین کسی است که از آن بهره می گیرد.

اعلام کاندیداتوری بسیار زودهنگام به این معنی است که اگر هیلی واقعا بخواهد نامزد شود، به پشتوانه و پشتکاری قوی نیاز دارد. این بیش از هر چیز در مبارزات انتخاباتی آمریکا به معنای پول است. انجمنی از حامیان اصلی محافظه کار که از کاهش مالیات ها حمایت می کنند، هیلی و سایر رقبای احتمالی ترامپ را به نشست عمومی خود در ماه آینده دعوت کردند. سایر گروه‌های لابی گری نیز سیگنال‌های واضحی ارسال می‌کنند که ترامپ نمی‌تواند روی حمایت آنها حساب کند. آنها کسی را می خواهند که بتواند برنده شود و برنامه آنها را اجرا کند. ترامپ بیش از حد غیرقابل پیش بینی است.

اکنون، نامزدی هیلی نشان می دهد چگونه جمهوری‌خواهان به نوبه خود سعی دارند از ترامپ فاصله بگیرند تا دوباره در انتخابات پیروز شوند، البته بدون اینکه ترامپیسم را کنار بگذارند.

جالب‌تر این است که نامزد محبوب این مسابقه همچنان حضوری کمرنگ دارد. ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا به عنوان کسی که میتواند کارهای غیرقابل تصوری را انجام دهد و ترامپ را در انتخابات مقدماتی حزب شکست دهد، تبلیغ و ترویج می شود. نظرسنجی های فعلی نیز این را محتمل می دانند. اگرچه او مواضع مشابه بسیاری داشته، اما هرگز واقعا متحد ترامپ نبود.

در حال حاضر، این موضوع به او کمک می کند وجهه ضد ترامپی خود را تثبیت نموده و حمایتی را که به نظر می رسد در میان مردم دارد، تقویت کند. اما در یک مقطع زمانی او مجبور خواهد شد حضوری فعال داشته و مواضع خود را علنا بیان کند. اینکه آیا او سپس به نامزدی می رسد یا نه به وضعیت حقوقی ترامپ و همچنین وضعیت سایر نامزدها بستگی دارد.

منبع: دی سایت (آلمان)

کلید واژه ها: آمریکا دونالد ترامپ نیکی هیلی حزب جمهوری خواه


( ۸ )

نظر شما :