ادعاها پیرامون نقش ایران در حمله پهپادی به نفتکش در دریای عمان

سرفصلی جدید برای حمله به تهران!

۲۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۰۱۵۸۹۸ اخبار اصلی خاورمیانه
این روزها که آمریکا و اروپا از هر موضوع ریز و درشت داخلی و خارجی برای فشار همه جانیه یه ایران نهایت استفاده را می برند اکنون سرفصل تازه ای را در این خصوص باز کرده اند.  منابع خبری گزارش داده‌اند نفتکشی با پرچم لیبریا سه‌شنبه شب توسط یک پهپاد در آب‌های دریای عمان هدف قرار گرفته است.
سرفصلی جدید برای حمله به تهران!

دیپلماسی ایرانی: این روزها که آمریکا و اروپا از هر موضوع ریز و درشت داخلی و خارجی برای فشار همه جانیه یه ایران نهایت استفاده را می برند اکنون سرفصل تازه ای را در این خصوص باز کرده اند. 

منابع خبری گزارش داده‌اند نفتکشی با پرچم لیبریا سه‌شنبه شب توسط یک پهپاد در آب‌های دریای عمان هدف قرار گرفته است. در این باره اسکای نیوز گزارش داد، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده ادعا کرده است که از این حادثه مطلعم. این نفتکش متعلق به کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی است که مرکز آن در سنگاپور است، اما آسوشیتدپرس می‌گوید مالک اصلی میلیاردری اسرائیلی به نام «ایدان اوفر» است. 

الجزیره هم گزارش داد که رسانه‌های اسرائیلی از جمله رادیو ارتش اسرائیل با طرح ادعاهایی اعلام کردند که یک مسئول امنیتی می‌گوید که ایران پشت این حمله قرار دارد. این رسانه‌ها مدعی هستند که این نفتکش توسط پهپاد هدف قرار گرفته است و ایران مشکوک به انجام حمله مستقیم است. الجزیره همچنین به نقل از رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرد که ارتش آمریکا به ارتش اسرائیل گفته که پهپاد مورد استفاده در حمله به نفتکش از نوع «شاهد» ایرانی است.

روزنامه هاآرتص نیز به نقل از مسئولان امنیتی صهیونیستی ادعا کرد که هدف قرار دادن نفتکش یک خطای راهبردی از سوی ایران بود. این روزنامه نوشت: «دستگاه‌های امنیتی معتقدند که این اقدام ایران در راستای به چالش کشیدن کشورهای غربی است.» 

این ادعاها درحالی مطرح می شود که هنوز هیچ فرد یا سازمانی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است. شرکت مالک این نفتکش اعلام کرد که تحقیقاتی درخصوص این حمله انجام خواهد داد. این شرکت همچنین تاکید کرد: «گزارشات اولیه نشان می‌دهد که نفتکش توسط یک پرتابه مورد هدف قرار گرفته است و هنوز گزارشاتی درخصوص میزان خسارت‌ها نداریم.»

به موازات این تحولات رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در دیدار با رئیس سنتکام مدعی شد که واشنگتن و تل‌آویو توانایی‌های نظامی مشترک علیه ایران شکل می‌دهند. به گزارش تایمز او اسرائیل، آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل روز چهارشنبه در دیدار با مایکل اریک کوریلا، رئیس سنتکام مدعی شد که «واشنگتن و تل‌آویو با شتاب زیاد توانایی‌های نظامی مشترک» علیه ایران و دیگر تهدیدات در خاورمیانه شکل می‌دهند.

کلید واژه ها: ایران اسرائیل آمریکا ادعاها پیرامون نقش ایران در حمله پهپادی به نفتکش در دریای عمان سنتکام


( ۳۸ )

نظر شما :