اروپا یک گام تازه تا گسست

راست‌ترین دولت ایتالیا از جنگ جهانی دوم تشکیل می‌شود

۱۱ مهر ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۰۱۴۹۹۰ اخبار اصلی اروپا
برخی گمانه‌زنی‌ها سقوط دولت ائتلاف ملی ماریو دراگی را به دخالت‌های پنهان روسیه نسبت می‌دهند. با این وجود، موضع حزب برادران ایتالیا در قبال جنگ اوکراین حمایت از جبهه واحد اروپا و تسلیح اوکراین بوده است.
راست‌ترین دولت ایتالیا از جنگ جهانی دوم تشکیل می‌شود

نویسنده: امیرحسین عسکری 

دیپلماسی ایرانی: با سقوط دولت ائتلاف ملی ماریو دراگی و برگزاری انتخابات ۲۰۲۲ در ایتالیا، حزب برادران ایتالیا به رهبری جورجیا ملونی با کسب ۲۶ درصد آراء توانست به بزرگترین حزب ایتالیا تبدیل شود.

حزب برادران ایتالیا یا FDI یک حزب محافظه‌کار راست افراطی است که با اروپاگرایی و مهاجرت مخالفت می‌کند. این حزب یک انشعاب از درون حزب خلق آزاد سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر اسبق بوده که وارث حزب اتحاد ایتالیا به عنوان یک حزب نئوفاشیستی است. حزب اتحاد ایتالیا نیز توسط چند نفر از اعضای حزب منحل شده و غیرقانونی ملی فاشیست تأسیس شده بود. از این منظر، FDI وارث ایدئولوژی و نگرش فاشیستی ایتالیایی است.

ملونی قبلا خواستار تجدیدنظر در معاهدات اروپایی شده بود و سابقه حمایت از برگزیت نیز در کارنامه وی موجود است.

به قدرت رسیدن راست‌ترین حزب افراطی در ایتالیا زنگ خطر واگرایی اروپایی را برای فدرال‌گرایان اروپایی به صدا درآورده است.

تبریک رهبران احزاب راست سیاسی در سایر کشورهای اروپایی این هشدار را برای اروپایی‌ها برجسته‌تر کرده است.

برخی گمانه‌زنی‌ها نیز سقوط دولت ائتلاف ملی ماریو دراگی را به دخالت‌های پنهان روسیه نسبت می‌دهند. با این وجود، موضع حزب برادران ایتالیا در قبال جنگ اوکراین حمایت از جبهه واحد اروپا و تسلیح اوکراین بوده است.

ایتالیا همچنین به عنوان سومین اقتصاد بزرگ اروپا شناخته می‌شود و مؤسسات و شرکای اروپایی نگران از دست رفتن این اقتصاد بزرگ اروپا هستند.

مهم‌ترین سوالی که ذهن فدرال‌گرایان اروپایی را به خود مشغول داشته این است که دومینوی ایتالیا در سایر کشورها، به ویژه فرانسه تکرار می‌شود یا خیر؟ آیا ایتالیا همچنان به عنوان بخش مستحکم مقابله با روسیه باقی می‌ماند یا خیر؟

به نظر می‌رسد هم‌گرایی اروپایی با به قدرت FDI در ایتالیا در معرض تهدید بیشتری نسبت به گذشته قرار دارد اما نمی‌توان به خارج شدن ایتالیا از جبهه تقابل اروپایی با روسیه چندان امیدوار بود.

کلید واژه ها: ایتالیا انتخابات ایتالیا راست افراطی قدرت گیری راست افراطی جریان راست افراطی اروپا جورجیا ملونی


( ۹ )

نظر شما :