تبعات زیست محیطی جنگ اوکراین

بلای روسی بر جان دلفین های بی گناه دریای سیاه

۱۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۲۹۸۲ اخبار اصلی اروپا
گزارش مذکور ادامه می دهد که بین شهر اودسای اوکراین و دلتای دانوب و در نزدیکی ساحل بیش از صدها دلفین مرده پیدا شدند در جایی که فقط ۲ الی ۳ درصد سواحل اورکاین در دریای سیاه را تشکیل می دهند. این نکته را باید در نظر داشت که تنها ۲ تا ۳ درصد از سواحل دریای سیاه اوکراین قابل کاوش است.
بلای روسی بر جان دلفین های بی گناه دریای سیاه

دیپلماسی ایرانی: حضور ردیاب ها و انفجارهای زیر دریایی سبب کشته شدن هزاران دلفین در دریای سیاه شده است. این تنها یکی از نتایج مستقیم حمله نظامی روسیه به اوکراین از 24 فوریه سال جاری است.

همانطور که پایگاه اطلاعاتی بلغار موسوم به Dnevnik نشان می دهد در نتیجه عملیات نظامی به فرماندهی نیروی دریایی روسیه در شمال دریایی سیاه، حدود 3 هزار دلفین کشته شده اند. پایگاه خبری مذکور که اخبار مربوط به تنوع زیستی و تاثیرات جنگ بر اکولوژی منطقه را دنبال می کند همچنین می نویسد بر اساس یافته های علمی، ردیاب های قوی نیروی دریایی روسیه که در هفته گذشته در دریای سیاه متمرکز شده اند و همچنین انفجارهای زیر سطح آب، علت اصلی کشتار دلفین های منطقه معرفی شده اند.

جنگ اوکراین تضعیف چشمگیر سیستم راهبری دلفین ها را سبب شده و جنگ دریایی، آنها را کور کرده است. در نتیجه با انواع موانع از جمله مین مواجه می شوند. آنها به صخره ها برخورد می کنند، صدمه می بینند و دریا آنها را به ساحل می برد. دلفین های "کور" نمی توانند یک ماهی را صید کنند و به سرعت خسته می شوند. و دلفین های خسته و لاغر به سرعت ایمنی خود را از دست می دهند و طعمه عفونت های داخلی می شوند.

گزارش مذکور ادامه می دهد که بین شهر اودسای اوکراین و دلتای دانوب و در نزدیکی ساحل بیش از صدها دلفین مرده پیدا شدند در جایی که فقط 2 الی 3 درصد سواحل اورکاین در دریای سیاه را تشکیل می دهند. این نکته را باید در نظر داشت که تنها 2 تا 3 درصد از سواحل دریای سیاه اوکراین قابل کاوش است. بقیه خط ساحلی به دلیل حکومت نظامی برای اکتشاف غیرقابل دسترس است.

در گذشته، در کنار این 2 تا 3 درصد از خط ساحلی تنها چند دلفین در سال مرده یافت می‌شوند. اگر اکنون امکان نظارت بر 97 درصد باقی‌مانده ساحل وجود داشت، تعداد حیوانات مرده یافت شده بسیار بیشتر می‌شد.

منبع: لوپن / ترجمه: مسعود نوری، کارشناس ارشد حقوق بین الملل

کلید واژه ها: دریای سیاه دلفین روسیه جنگ اوکراین روسیه و اوکراین جنگ دریایی حمله روسیه به اوکراین


( ۴ )

نظر شما :

صهیب بابایی توسکی ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۷
بعضی از وبسایت های خبری ادعا کردند که اینها دولفین های آموزش دیده ارتش روسیه است!
صهیب بابایی توسکی ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۴۲
بعضی از وبسایت های خبری ادعا کردند که اینها دولفین های آموزش دیده ارتش روسیه است!