برگزاری سیزدهمین اجلاس سالانه «روسیه و جهان اسلام»

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۳:۵۴ کد : ۲۰۱۲۰۳۷ سرخط اخبار

سیزدهمین اجلاس سالانه «روسیه و جهان اسلام» و نمایشگاه محصولات حلال ، با حضور هیات‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ۵۵ کشور اسلامی، از جمله ایران در شهر «کازان» روسیه آغاز شد.

به گزارش ایسنا، ایران با اعزام هیات سیاسی و پارلمانی و نیز شرکت در بخش نمایشگاه محصولات حلال، در این اجلاس سالانه حضور دارد.

«کاظم جلالی»، سفیر کشورمان و چهار نماینده مجلس شورای اسلامی، از جمله «حسین حاتمی»، «ابوالفضل عمویی»، «حسن محمدیاری» و «کیومرث سرمدی» و «مسعود احمدوند» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه، اعضای هیات کشورمان در اجلاس امسال را تشکیل می‌دهند.

در بخش نمایشگاه محصولات حلال نیز، پاویون ایران با عرضه محصولات حلال شرکت های ایرانی، بازدید کنندگان بسیاری به خود جذب کرده است.

بنا بر اعلام سفارت ایران در روسیه، شرکت «ایران گارمنت» وابسته به سازمان اتکا، شرکت «ویتانا» و شرکت لبنیات کاله، در نمایشگاه امسال شرکت کرده‌اند.

همچنین میربیزنس بانک، متعلق به بانک ملی ج.ا.ایران که نقش مهمی در توسعه تجارت و مبادلات پولی و بانکی ایفا می‌کند، در نمایشگاه امسال حضور دارد.

کاظم جلالی، در ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه با «الکسی پسوشین»، نخست وزیر تاتارستان دیدار و درباره راه‌های توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی رایزنی کرد.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :