روسیه، ناوالنی و سایر متحدانش را "تروریست" نامید

۰۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۲ کد : ۲۰۰۹۳۴۳ سرخط اخبار

روسیه، نام الکسی ناوالنی و دیگر متحدانش را در فهرست "تروریست‌ها و افراط گرایان" قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آژانس نظارت مالی دولتی روسیه امروز (سه‌شنبه) از قراردادن نام الکسی ناوالنی، منتقد ۴۵ ساله و سرسخت کرملین و متحدانش در فهرست "تروریست‌ها و افراط گرایان" خبر داد.

همچنین رویترز گزارش داد که « لیوبوف سوبول»، « ویاچسلاو گیمادی» و « گئورگی آلبوروف»، متحدان نزدیک ناوالنی، از جمله کسانی بودند که نامشان در این لیست قرار گرفت. همچنین، چندی پیش نام «لئونید ولکوف» ۴۱ ساله و «ایوان ژدانوف» ۳۳ ساله، دیگر متحدان ناوالنی، در این لیست قرار گرفته بود.

در ژوئن ۲۰۲۱، یکی از دادگاه‌های روسیه حکم کرد که بنیاد مقابله با فساد ناوالنی یک بنیاد "افراط گراست".

الکسی ناوالنی، یکی از مشهورترین و رک‌ترین منتقدان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در ۲۰ اوت ۲۰۲۰ در بازگشت از تومسک به مسکو در هواپیما بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر امسک، جنوب غربی سیبری منتقل شد. او به کما رفت و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و سپس با هواپیما به برلین منتقل شد. در تاریخ ۲ سپتامبر، دولت آلمان اعلام کرد که ناوالنی با سم نوویچوک مسموم شده است. مقامات روسیه با اشاره به اینکه قبل از انتقال وی به برلین هیچ گونه سمی در بدن او یافت نشده بود، بارها آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه جهت رسیدگی به این پرونده اعلام کردند.

جوامع غربی این اقدام روسیه و زندانی شدن ناوالنی را محکوم کرده‌اند.

پس از آن، مسکو مخالفان را "سرکوب" و شبکه سیاسی ناوالنی را ممنوع کرد و آن را "افراطی" خواند.


( ۱ )

نظر شما :