صنعا: نقش شورای امنیت در گمراه کردن افکار عمومی جهان "شرم‌آور" است

۲۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۳ کد : ۲۰۰۹۱۲۹ سرخط اخبار

در پی درخواست شورای امنیت برای آزادسازی فوری کشتی اماراتی، معاون وزیر خارجه دولت صنعا اعلام کرد که باید به حاکمیت یمن و حرمت آب‌های منطقه‌ای آن احترام گذاشته شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت صنعا گفت: کشتی روابی امارات وابسته به کشوری است که در تجاوز علیه ملت ما دست دارد و در وضعیت جنگ با ماست. این کشتی به صورت غیرقانونی وارد آب‌های منطقه‌ای ما شده است.

العزی گفت: این کشتی حامل خرما و اسباب بازی برای کودکان نبود بلکه حامل سلاح برای حمایت از گروه‌های تندرویی بود که حیات بشر را تهدید می‌کنند.

وی تأکید کرد: بیانیه شورای امنیت هیچ ربطی به قوانین، اخلاق، امنیت کشتیرانی و کشتی‌ها ندارد بلکه با مسائل مربوط به تأمین مالی در ارتباط است. جای تأسف دارد که نقش شورای امنیت گمراه کردن افکار عمومی و همبستگی با قاتلان و ناقضان قوانین با این روش بسیار شرم آور باشد. نیروی دریایی ما از نظر قانونی حق داشت کشتی روابی را هدف قرار دهد اما این کار را نکرد. باید به حاکمیت و حرمت آب‌های منطقه‌ای یمن احترام گذاشته شود.

در این راستا علی القحوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت: هیچ مسئله جدیدی در بیانیه شورای امنیت که با جلادان علیه قربانیان است، وجود ندارد. از زمان آغاز تجاوز و محاصره یمن توسط آمریکا و عربستان و امارات این موضع شورای امنیت است. تمام این مواضع با پول عربستان و امارات خریده می‌شود. این نتیجه طبیعی یک جهان منافقی است که مصلحت و پول بر آن حکمفرماست نه وجدان.

شورای امنیت جمعه در بیانیه‌ای خواهان آزادی فوری کشتی اماراتی شد که انصارالله آن را توقیف کرده است.


( ۱ )

نظر شما :