بودجه عربستان کفاف بلندپروازی‌های بن سلمان را نمی‌دهد

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۴ کد : ۱۹۹۹۴۰۱ سرخط اخبار

کارشناسان و تحلیلگران مسائل اقتصادی فاش کردند که عربستان سعودی برای اجرای برنامه‌های ولیعهد سعودی با شکاف مالی و کمبود بودجه مواجه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، کارشناسان و تحلیلگران مسائل اقتصادی اعلام کردند که عربستان برای اجرای برنامه‌های محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور با کمبود بودجه و یک شکاف مالی مواجه است.

طبق گفته این منابع، فهد المبارک، رئیس کل جدید بانک مرکزی عربستان وظیفه حساسی را برای ایجاد تعادل میان نیاز به ذخایر نقدی و حمایت احتمالی از طرح‌های بلندپروازانه محمد بن سلمان برعهده دارد.

طبق این گزارش، عربستان سعودی که سال گذشته کسری بودجه ۱۲ درصدی تولید ناخالص داخلی را ثبت کرد، قصد دارد این کسری را تا سال ۲۰۲۳ با برنامه ریزی برای متنوع سازی اقتصاد که عمدتا توسط صندوق سرمایه گذاری عمومی حمایت می‌شود، جبران کند.

مونیکا مالک و اقتصاددان ارشد بانک تجاری ابوظبی در این باره گفت: من فکر می‌کنم فشار پولی بیشتری برای کمک به احیای فعالیت اقتصادی و تمرکز بیشتر بر حمایت از اهداف رشد صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان و تأمین مالی آن وجود خواهد داشت.

در همین حال، "جان میشل سلیبا"، اقتصاددان خاورمیانه و آفریقای شمالی در بانک "آو" آمریکا تصریح کرد: در برنامه‌های صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان یک شکاف مالی وجود دارد و من معتقدم که این شکاف باید با مجموعه اقدامات، از جمله تزریق احتمالی سرمایه از بانک مرکزی عربستان پر شود.


( ۱ )

نظر شما :