یک مسئول عراقی: نوار مرزی با سوریه امن و باثبات است

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵ کد : ۱۹۹۹۳۷۶ سرخط اخبار

فرماندار شهر «القائم» در استان الأنبار عراق با اشاره به وضعیت امن و باثبات نوار مرزی با سوریه تأکید کرد که امکان نفوذ عناصر داعش از این منطقه وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد المحلاوی» فرماندار شهر «القائم» در استان الأنبار امروز دوشنبه گفت که گذرگاه القائم واقع در مرز سوریه به دلیل نصب دوربین‌های حرارتی دارای دقت بالا، از امنیت و ثبات برخوردار است و هیچ گونه نفوذ عناصر داعش ثبت نشده است.

المحلاوی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که نصب دوربین‌های حرارتی کمک شایانی به رصد عملیات نفوذ عناصر داعش از خاک سوریه به مناطق غربی عراق، کرده است.

وی افزود که هواپیماهای ارتش عراق نیز پروازهایی برای رصد نوار مرزی با سوریه انجام می‌دهند و علاوه بر آن نیروهای امنیتی به طور گسترده در این منطقه مستقر هستند تا با هر گونه نقض امنیتی مقابله کنند.

پیشتر «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفته بود که نیروهای امنیتی با توجه به دستورات فرمانده کل با جدیت برای حفاظت از مرزها به ویژه نقاط مرزی با سوریه تلاش می‌کنند.

وی تأکید کرده بود که نیروهای امنیتی عملیات پیشگیرانه خود را بر مناطق شمال شرقی سوریه متمرکز کردند چرا که نیروهای نظامی ارتش سوریه در این مناطق حضور ندارند بلکه شماری از گروه‌های تروریستی در این مناطق استقرار دارند.


نظر شما :