مالکی: باید تمام تحریم های ایران بدون هیچ پیش شرطی لغو شود

۲۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۸ کد : ۱۹۹۹۱۱۰ سرخط اخبار

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر آمریکا به برجام برگردد اما تحریم ها را لغو نکند هیچ فایده ای نخواهد داشت و باید بدون شرط و شروط تمامی تحریم های ایران لغو شود.

فدا حسین مالکی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: اگر آمریکا به برجام برگردد و تعهدات خود را بپذیرد ایران هم به تعهداتش عمل می کند و آن زمان مذاکره می تواند معنا و مفهوم داشته باشد ولی اگر آمریکا بخواهد شرط و شروط برای ایران بگذارد بازگشتنش به برجام هیچ فایده ای ندارد چون این ایران است که می تواند برای برجام شرط بگذارد و آن هم لغو تمام تحریم ها است.

وی افزود: بر این اساس اگر آمریکا تنها بخواهد به برجام برگردد اما تحریم ها را لغو نکند هیچ فایده ای ندارد. باید تحریم ها لغو شده و آنها هم هیچ شرطی مثل قضیه موشکی ایران نداشته باشند چون این موارد جزو خطوط قرمز ماست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از ملت ایران گفت: اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند ایران نیز بر اساس این قانون اقداماتش را انجام می دهد کما اینکه غنی سازی ۲۰ درصد نیز شروع شده است. پس با اجرا نکردن تعهدات توسط آمریکا ما به قبل از برجام بر می گردیم.


نظر شما :