روحانی: اگر منابع آزاد شود دلار ۱۶ هزار تومان می‌شود

۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۷ کد : ۱۹۹۹۰۰۳ سرخط اخبار

رئیس جمهور گفت: اگر منابع بانک مرکزی در برخی کشور‌ها آزاد شود، می‌توان نرخ دلار را به حدود ۱۷ تا ۱۶ هزار تومان کاهش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای حسن روحانی در ادامه جلسه هیأت دولت، با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل مطرح شده در بودجه سال آینده ارزش پول ملی است، افزود: ارزش پول ملی برای ما خیلی مهم است و در بودجه سال ۱۴۰۰ تلاش کردیم ارزش پول ملی را بالا ببریم.

رئیس جمهور گفت: در حالی که در کشور دلار حدود ۲۳ هزار تا ۲۴ هزار تومان بوده، قیمت دلار را حدود ۱۲ هزار تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان دیدیم و این نشان دهنده افق روشنی است که دولت دیده است.

آقای روحانی با بیان اینکه حالا اگر از این رقم ارزش دلار کمی بیشتر باشد درآمد دولت بالاتر می‌رود، اما تصمیم ما بر این است که قیمت دلار را پایین بیاوریم و متوازن کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه مشکل اصلی این است که ارز‌های دولت در دسترس نیست، گفت: همین روز‌ها اسم کشوری را می‌شنویم که ۷ میلیارد دلار ارز ما را حبس کرده که اگر همین منابع

در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد دلار از ۲۴ هزار تومان به ۱۶ و ۱۷ هزار تومان خواهد رسید.

آقای روحانی با بیان اینکه قیمت کنونی دلار قیمت واقعی نیست، افزود: نرخ دلار در بازار نیما و در بازار آزاد واقعی نیست و این به آن دلیل است که بانک مرکزی دستش برای اعمال سیاست بسته است.


نظر شما :

محمد ۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۴
من که نفهمیدم چی باعث تغییر ارزش دلار میشه... لطفا اگر کسی می داند خوشحال میشوم بگوید.