خطیب زاده: آقای پومپئو عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!

۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۶ کد : ۱۹۹۹۰۰۲ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه یادداشت‌های پمپئو در فضای مجازی را ناشی از شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا دانست.

آقای پومپئو عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه؛ آقای سعید خطیب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص توئیت‌های آقای پومپئو، آن را ناشی از عصبانیت هیستریک در پایان دوره مفتضح او در سمت وزیر خارجه و عصبانیت ناشی از شکست سیاست فشار حداکثری دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: به تعبیر زیبای شهید بهشتی، آقای پومپئو عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!

تکرار اتهامات و سندسازی‌های دروغین آمریکا
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ادعای بی اساس وزیر خارجه آمریکا علیه ایران، تکرار اتهامات، سندسازی‌های دروغین و نشانه استیصال آنهاست.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه؛ آقای سعید خطیب زاده در پاسخ به اتهامات اخیر وزیر خارجه رژیم ترامپ به کشورمان در مورد ادعای ارتباط ایران با القاعده اظهار داشت: تکرار اتهامات و نمایش سندسازی‌های دروغین تحت عناوین افشای اطلاعات محرمانه توسط پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک هفته باقیمانده از عمر حکمرانی یاغی گرایانه رژیم ترامپ، نشانه استیصال و درماندگی و شکست سیاست فشار حداکثری آن‌ها علیه ایران است.
وی گفت: تمسک به این نوع شگرد‌ها و بندبازی‌ها و ادعا‌های کهنه و بی اساس، به هیچ عنوان نمی‌تواند به کمک مسیر پراشتباه رژیم تروریستی آمریکا و اعاده وجهه ناموجه مقامات این رژیم بیاید.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: پمپئو پیشتر نیز یکبار در دوره ریاست سازمان سیا و در قبال دلار‌های نفتی، بدنبال برقراری ارتباط ساختگی میان ایران و القاعده برآمده بود تا با شانتاژ و تبلیغات دروغین، بار مسئولیت و فشار‌ها بر متحدین آمریکا که متهم پرونده القاعده و حمایت از فاجعه ۱۱ سپتامبر هستند، منحرف سازد، ولی تا پایان دولت ترامپ موفق به باورپذیری روایت خودساخته در افکار عمومی آمریکا و جهان نشد.
آقای خطیب زاده با تاکید بر اینکه مقامات جمهوری اسلامی ایران طی این سال‌ها به این نوع فرافکنی‌ها و سناریو‌های هالیوودی پاسخ مناسب را داده اند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران که خود سال‌ها قربانی تروریسم دولتی آمریکا و گروه‌های مورد حمایت آن‌ها بوده است، در پرونده مقابله با تروریسم القاعده و داعش کارنامه شفاف و قابل دفاعی دارد و معتقد است این صفحه از نمایش طیف تندرو در آمریکا کمکی به عطش و اعتیاد آن‌ها به اقدامات تحریمی و یا تنش آفرینی نخواهد کرد.


نظر شما :