سفارت ایران در تاجیکستان: ترور شهید فخری زاده نقض آشکار حقوق بین الملل است

۱۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۴ کد : ۱۹۹۷۷۳۰ سرخط اخبار

سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در بیانیه‌ای تاکید کرد اقدام جنایتکارانه در ترور شهید فخری زاده مصداق بارز تروریسم دولتی و نقض آشکار حقوق بین الملل است. 

به گزارش ایسنا متن این بیانیه به این شرح است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان اقدام تروریستی و جنایتکارانه ای را که منجر به شهادت دانشمند برجسته و والا مقام، شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و تعدادی دیگر از شهروندان عزیز ایرانی شد را قویا محکوم می نماید.
بی تردید اینگونه اقدامات جنایتکارانه در ترور یک مقام رسمی و دولتی جمهوری اسلامی ایران، مصداق کامل و بارز تروریسم دولتی و نقض آشکار حقوق بین الملل، مخالف منشور ملل متحد و دیگر قوانین و اصول پذیرفته شده بین المللی بوده و انتظار می رود جامعه جهانی فارغ از استانداردهای دوگانه این اقدام تروریستی وحشیانه را قویا محکوم نمایند.
دشمنان قسم خورده ایران اسلامی و بانیان و آمران این عمل تروریستی ننگین بدانند که ارتکاب این قبیل جنایت ذره ای از عزم و اراده جدی ملت بزرگ ایران در مسیر رشد شتابنده علمی و فتح قله های افتخار نخواهد کاست و تلاش دانشمندان و جوانان ایرانی در جهت کسب پیشرفت های بیشتر در تمامی حوزه های علمی با قوت و سرعت ادامه خواهد یافت.
انتهای پیام


نظر شما :