دمشق: آمریکا و ترکیه به حمایت از تروریست‌ها ادامه می‌دهند

۰۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۹ کد : ۱۹۹۷۵۱۱ سرخط اخبار

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت، کشورهای دشمن سوریه به ویژه ایالات متحده و ترکیه همچنان به حمایت از تشکیلات تروریستی و شبه نظامیان جدایی‌طلب و ارتکاب جنایات علیه مردم سوریه و چپاول ثروت آنها ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل طی جلسه روز چهارشنبه شورای امنیت اظهار داشت،  کشورهایی که کنفرانس بین المللی بازگشت آوارگان را تحریم کردند، بار دیگر با رفتار خود مهر تاییدی بر " دروغین بودن ادعاهای بشردوستانه شان" زدند.

وی خاطرنشان کرد که آنها "تمایل خود را برای طولانی کردن بحران و ادامه بازی‌های ژئوپلیتیک به قیمت امنیت و ثبات سوریه ثابت کردند".

الجعفری همچنین در پاسخ به نماینده ترکیه در سازمان ملل اظهار داشت، "رژیم ترکیه از ابتدای بحران در ریختن خون مردم سوریه به اشکال مختلف از جمله وارد نمودن تروریست‌ها و ترغیب آنها برای استفاده از مواد شیمیایی دخیل بوده است."

وی ادامه داد: از ابتدای بحران سوریه، مرز ترکیه با کشور من به روی ده‌ها هزار تروریست از همه کشورهای جهان باز شده است.

الجعفری همچنین درباره سفر اخیر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به شهرک‌های صهیونیست نشین در جولان اشغالی سوریه اظهار داشت: "این سفر واقعیت حقوقی، سیاسی و جغرافیایی جولان را به عنوان سرزمین اشغالی و بخش جدایی ناپذیر از سوریه که با تمام ابزارهای حقوق بین المللی برای بازگرداندن آن تلاش می‌کند، تغییر نخواهد داد.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :