انتقاد یک نماینده عراقی از چشم‌پوشی دولت بغداد برای پیگیری پرونده شهید سلیمانی و المهندس

۰۶ آذر ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۲ کد : ۱۹۹۷۴۷۸ سرخط اخبار

عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق گفت که دولت کشورش از پیگیری برخی پرونده‌های سرنوشت ساز مانند پرونده ترور فرماندهان پیروزی چشم پوشی می کند.

به گزارش ایسنا، مختار الموسوی، عضو کمیسیون روابط خارجی در پارلمان عراق در گفت وگو با خبرگزاری المعلومه گفت: دولت عراق از برخی پرونده های سرنوشت ساز از جمله مساله حاکمیت کشور و ترور فرماندهان مقاومت( سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) چشم‌پوشی می کند.

وی گفت که دولت به دنبال ایفای نقش هایی است که در راستای رویکردهای پارلمان عراق نیست.

بر اساس این گزارش، ائتلاف الفتح نیز امروز خواستار اجرای مصوبه پارلمان برای خروج نیروهای خارجی از عراق و بازگشت حاکمیت این کشور شده بود.

پیش از این نیز برخی نمایندگان عراقی از دولت مصطفی الکاظمی درخواست کرده بودند که در سریع ترین زمان ممکن نتایج تحقیقات در پرونده ترور سردار سلیمانی و ابومهدی را به پارلمان ارسال کند.

عبدالامیر التعیبان، نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق نیز امروز گفت: سفارت آمریکا در بغداد دیدگاه های خود را علیه دولت عراق تحمیل می کند و مانع رسیدن نتایج تحقیقات در رابطه با پرونده ترور فرماندهان پیروزی( سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) به پارلمان می شود.

التعیبان بار دیگر با تاکید بر اینکه سفارت آمریکا تصمیمات خود را به دولت و حاکمیت عراق تحمیل می کند گفت: از آمریکا می‌خواهیم که به سرکشی های خود علیه حاکمیت و ملت عراق پایان دهد.
انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :