ابراهیمی: اگر می‌خواستیم تحت تاثیر انتخابات آمریکا باشیم انقلاب نمی‌کردیم

۰۵ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۴ کد : ۱۹۹۷۴۴۹ سرخط اخبار

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: برخی می‌گویند انتخابات آمریکا بر تحولات سیاسی در داخل ایران اثر جدی می‌گذارد، اصلاً چنین خبری نیست؛ اگر ایران می‌خواست تحت تاثیر انتخابات و تحولات آمریکا باشد که انقلاب نمی‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا تحلیل عده‌ای از فعالان سیاسی مبنی بر اینکه انتخابات آمریکا می‌تواند بر چینش نیروهای سیاسی داخل ایران برای ۱۴۰۰ تاثیر بگذارد، اظهار کرد: اتفاقاتی که در آمریکا می‌افتد نمی‌توان گفت که هیچ تاثیری بر سایر کشورها ندارد، بله؛ تاثیر می‌گذارد. اما اینکه چقدر اثرگذار است جای بحث و بررسی دارد.

وی افزود: باید بدانیم که چنین رخدادهایی آن اثری که باید برای تحول در ایران ایجاد کند را ندارد، چرا که سیاست‌های آمریکا با رفتن افراد تغییر نمی‌کند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: چه بایدن باشد چه ترامپ فرقی ندارد. همچنانکه اوباما هم بود فرقی نداشت. آنان چند اصل کلی را در منطقه ما رعایت می‌کنند، یکی صیانت از رژیم اسرائیل است و یکی دشمنی‌شان با اسلام، به ویژه اسلام راستینی که در ایران برقرار است و به همین دلیل آنان هیچگاه سر سازش با جمهوری اسلامی نخواهند داشت.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین تفکر مقاومتی که در منطقه به وجود آمده آنان را سخت وحشت‌زده کرده است چرا که اگر این مقاومت فراگیر شود، نفوذ آمریکا در خاورمیانه از میان می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه دشمنی آمریکا با ایران قابل رفع نیست، تصریح کرد: از سویی نمی‌توان منکر شد که جابه‌جا شدن افراد به طور قهری تنفسی ایجاد می‌کند اما این شرایط، تاکتیکی و زودگذر است. چرا که روسای جمهوری آمریکا مجری هستند و کسان دیگری تصمیم گیر اصلی به شمار می‌روند.

ابراهیمی ادامه داد: پس اینکه انتخابات آمریکا بتواند بر انتخابات ریاست جمهوری ایران اثر بگذارد، خیر، چنین خبری نیست. اگر ایران می‌خواست تحت تاثیر انتخابات و تحولات در آمریکا باشد که انقلاب نمی‌کرد.

این عضو جامعه روحانیت در پایان گفت: نباید به این دلخوش باشیم که چه کسی در آمریکا می‌آید و می‌رود بلکه باید بر توان خود تکیه زنیم و آینده‌مان را خودمان ترسیم کنیم نه آمریکا.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :