آمریکا بمب‌افکن‌های بی ۵۲ در خاورمیانه مستقر کرد

۰۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۹ کد : ۱۹۹۷۳۸۳ سرخط اخبار

فرماندهی مرکزی آمریکا بمب افکن‌های بی-۵۲ را در خاورمیانه و با هدف تقویت حضور استراتژیک نیروی هوایی این کشور در منطقه مستقر کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اقدام از سوی آمریکا تلاشی برای بازدارندگی، تهاجم و تحت فشار شرکا و متحدان آمریکا صورت گرفته است.

روز سه شنبه گذشته، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا کاهش نیروهای این کشور در عراق و افغانستان را تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ اعلام کرد که در نتیجه توافق صلح واشنگتن با طالبان در اوایل سال جاری میلادی و وعده کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا در پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی در صحنه نبرد جهانی است.

این اقدام در استقرار بمب افکن‌های آمریکایی در نتیجه اخبار اخیر در تصمیم ترامپ برای خروج بخش دیگری از نیروهای این کشور از منطقه تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ است که شامل کاهش بیشتر حضور نیروها می‌شود.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا نیز آمده است: توانایی سرعت عمل حضور، استقرار و خروج نیروها مساله کلیدی در بازدارندگی یک اقدام تهاجمی احتمالی است.

"کرگ گوئیلوت"، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، این بمب افکن‌ها با هشدار سریع و به موقع وارد عمل می‌شوند.

این اقدام از سوی نیروی هوایی آمریکا با حضور مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در نشست صلح قطر با حضور طالبان و نمایندگانی از دولت کابل همزمانی دارد.

در حال حاضر، تعداد پرسنل نظامی آمریکا در عراق ۳۰۰۰ تن و در افغانستان ۴۵۰۰ تن است و دولت آمریکا قصد دارد تا تعداد موجود را به ۲۵۰۰ تن کاهش دهد. بر اساس بیانیه پنتاگون، آخرین باری که بمب افکن‌های بی-۵۲ در خاورمیانه مستقر شدند مربوط به اوایل سال ۲۰۲۰ است.

انتهای پیام


( ۳ )

نظر شما :