بررسی آخرین اقدامات ایران و قزاقستان برای دسترسی سریع به واکسن کووید ۱۹

۰۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۵ کد : ۱۹۹۷۳۵۷ سرخط اخبار

ویدئو کنفرانس معاونین وزارتخانه های بهداشت ایران و قزاقستان درخصوص همکاری‌های بهداشتی دو کشور،  تبادل تجربه در مقابله با کووید ۱۹  و همکاری های علمی دانشگاهی در رشته های پزشکی برگزار شد.

 به گزارش ایسنا، در این مذاکره، مارات شورانف معاون اول وزیر بهداشت جمهوری قزاقستان،  اسدی لاری دستیار ویژه در امور بین الملل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و مجید صابر سفیر کشورمان در قزاقستان حضور داشتند.

 دو طرف در این مذاکره آخرین وضعیت کروناویروس در کشورهای خود را تشریح و تجارب یکدیگر در مواجهه با کوید ۱۹  را مبادله کردند. 
در این ویدئو کنفرانس معاون اول وزیر بهداشت  قزاقستان عنوان کرد:  وضعیت بیماری کرونا در قزاقستان نسبت به دیگر همسایگان بهتر و کنترل شده تر است و مقررات قرنطینه ای سختگیرانه ای در این کشور اجرا می شود. 
وی همچنین افزود: تحقیقات و آزمایشهای به عمل آمده نشان می دهد که به استثنای ویروس کووید ۱۹  بیماری ناشناخته و  همه گیر دیگری در این کشور وجود ندارد و این کشور نیز مانند همه کشورهای جهان با کرونا ویروس مقابله می کند.

همچنین در این مذاکره دو طرف درباره آخرین وضعیت و اقدامات دو کشور برای دسترسی سریع به واکسن اعم از تلاش و تحقیقات برای کشف واکسن های تولید داخل و یا واکسن های وارداتی از دیگر کشورها، تبادل نظر کردند.
انتهای پیام
 


( ۱ )

نظر شما :