پیام سفارت ایران در بیروت در هفتمین سالگرد حمله تروریستی به این سفارت

۳۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۴ کد : ۱۹۹۷۳۴۸ سرخط اخبار

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت در پیامی به مناسبت هفتمین سالگرد حمله انتحاری به این سفارت نوشت: تروریسم و حامیان آن از عزم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت‌های مظلوم نمی‌کاهند.

به گزارش ایسنا ، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان در صفحه توییتر خود نوشت: هفت سال پیش دست آلوده تروریسم از طریق دو عملیات تروریستی شکست خورده به سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت و رایزنی فرهنگی آن دراز شد و منجر به شهادت تعدادی افراد بی گناه شد و این افراد آغشته به خون عزت و کرامت پرکشیدند. بار دیگر این حادثه را به دو ملت ایرانی و لبنانی و تمام مجاهدان راه حق تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

سفارت جمهوری اسلامی ایران هچنین اعلام کرد: تروریسم و حامیان بین‌المللی آن از عزم جمهوری اسلامی ایران و رهبری حکیمانه آن در حمایت از ملت های مظلوم جهان نمی‌کاهد بلکه باعث شده است که صلابت و پایبندی ایران به خطی مشی مقاومت و دفاع از ارزش های حق و خیر و آزادی بیشتر شود.

بر اساس این گزارش، بمب‌گذاری ۲۸ آبان ۱۳۹۲ (۱۹ نوامبر ۲۰۱۳) در بیروت، انفجاری است، که توسط دو بمب‌گذاری انتحاری در مقابل سفارت ایران در بیروت انجام گرفت و بر اثر آن ۲۳ نفر از جمله رایزن فرهنگی ایران در بیروت کشته شدند.

علی حسن خلیل، وزیر بهداشت لبنان، آمار نهایی حادثه‌دیدگان این حمله را ۲۳ کشته و ۱۴۶ زخمی عنوان کرد. 
انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :