امام جمعه موقت اصفهان: سخنان مکرون ناشی از ضعف در برابر اسلام است

۰۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۲ کد : ۱۹۹۶۶۲۱ سرخط اخبار

امام جمعه موقت اصفهان گفت: جمهوری اسلامی باید موضع محکم‌تری فراتر از یک قطعنامه اتخاذ کند و دولت و دیگر دستگاه‌ها جا دارد شجاعانه روابط خود با فرانسه را، در تمام سطوح قطع کنند.

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه علیه اسلام و مسلمانان، اظهار کرد: سخنان «امانوئل مکرون» ناشی از ضعف و حقارت آنان در مقابل پیشرفت اسلام و انقلاب اسلامی در دنیا است، چراکه روند روبه جلو اسلام در شرق و غرب عالم را می‌بینند و اقتدار ۱.۵ میلیارد مسلمان و شکست استکبار جهانی از نهضت‌های اسلامی را نمی‌توانند تحمل کنند. به علاوه اینکه مکرون یک دنباله‌رو ذلیل آمریکا است که این‌گونه به اسلام توهین می‌کند.

وی افزود: کسی که قلم دست می‌گیرد و کاریکاتور پیامبر اسلام(ص) را می‌کشد، یک بنده ذلیل است. بنابراین اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه چیزی جز ذلت، حقارت و بی‌اعتباری آنان در برابر اسلام نیست. اسلام در حال پیشرفت است و این شخص حقیرِ دنباله‌رو رژیم صهیونیستی به جای اینکه از مسلمانان عذرخواهی و آن کاریکاتوریست را مجازات کند و به ادیان الهی احترام بگذارد، علیه مقدسات مسلمانان سخن می‌گوید.

امام‌جمعه موقت اصفهان، گفت: اما نکته مهم واکنش مناسب در برابر این سخنان توهین‌آمیز است. در بسیاری از کشورهای اسلامی کالاهای فرانسوی تحریم شد و این کشورها روابط خود با فرانسه را تا حد زیادی کاهش دادند. البته مجلس شورای اسلامی بیانیه محکومیت داد و رئیس مجلس هم سخنرانی کرد، اما صرف محکومیت کافی نیست و باید در روابط خود با فرانسه تجدیدنظر کنیم و از داد و ستد با این کشور پرهیز کنیم.

رهبر با بیان اینکه به معنای حقیقی کلمه باید فرانسه را تحریم همه‌جانبه کنیم، تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای اسلامی کالاهای فرانسوی را از فروشگاه‌ها بیرون ریختند و حتی ترکیه اعلام کرد که کالاهای فرانسوی را تحریم می‌کنیم. جمهوری اسلامی باید موضع محکم‌تری فراتر از یک قطعنامه اتخاذ کند و دولت و دیگر دستگاه‌ها جا دارد روابط خود با فرانسه را شجاعانه در تمام سطوح قطع کنند.

وی با بیان اینکه کشیدن کاریکاتور پیامبر اسلام در چارچوب آزادی بیان نیست، یادآور شد: اگر کسی بخواهد کاریکاتور مکرون را ترسیم کند آیا رئیس‌جمهور فرانسه به او اجازه می‌دهد؟ چرا آزادی برای توهین به مقدسات دیگران وجود دارد، اما آزادی بیان برای انتقاد از دولت فرانسه نیست؟ آزادی بیان حدی دارد و اگر آزادی بیان دارند، چرا به خودشان که مستحق توهین هستند، اجازه توهین داده نمی‌شود؟

امام‌جمعه موقت اصفهان، خاطرنشان کرد: البته به قتل رساندن معلم تاریخِ فرانسوی کار اشتباهی بود و مجازات خود را دارد. اگر کسی جنایتی کرد به آن جنایت باید موردی پاسخ داد نه اینکه به مقدسات دیگران تعمیم داد و به پای اسلام این جنایت را نوشت. هر جرمی مجازات خود را دارد و نباید جنایت را به حساب یک دین و مکتب گذاشت.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :