دستان ناپاک ایادی استکبار به دنبال تفرقه‌افکنی میان شیعیان و اهل تسنن است

۰۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰ کد : ۱۹۹۶۶۰۹ سرخط اخبار

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه بزرگداشت هفته وحدت در مقام عمل، به معنای مقابله با استکبار و ایادی آن برای تفرقه افکنی میان امت اسلام است. گفت: دستان ناپاک ایادی استکبار به دنبال تفرقه افکنی میان شیعیان و اهل تسنن است.

به گزارش ایسنا، نصرت الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور صبح امروز در نشست تخصصی وحدت اسلامی رمز اقتدار و راه غلبه بر استکبار جهانی با تبریک ایام خجسته و فرخنده ربیع الاول و سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) و امام جعفر صادق(علیه السلام) اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در این شرایط حساس و محدودیت برگزاری تجمعات با برگزاری نشست های تخصصی و تولید محتوا برای رسانه ها و فضای  مجازی، دین خود را ادا کنیم و در این مقطع حساس کنونی به خوبی انجام وظیفه نمائیم.

وی با اشاره به تقارن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و هفته وحدت امسال این تقارن را معنادار و مبارک خواند و اظهار داشت: ۱۳ آبان نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی و نماد استقلال و عدم انحراف انقلاب اسلامی از مسیر اصلی خود در مبارزه با استبداد و استکبار است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: یوم الله ۱۳ آبان به عنوان نماد استکبارستیزی ملت ایران و اتحاد و همبستگی مسلمین جهان هر دو نیاز امروز کشور برای وحدت بیش از پیش برای اتحاد و انسجام در راه مقابله با استکبار جهانی است.

وی اضافه کرد: بزرگداشت هفته وحدت در مقام عمل، به معنای مقابله با استکبار و ایادی آن است که به دنبال تفرقه افکنی میان امت اسلام و سوء استفاده از اختلافات میان مسلمانان هستند.

نصرت الله لطفی با اشاره به این که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ایده اعلام ۱۲ تا ۱۷ رییع الاول به عنوان هفته وحدت را در سال های قبل از انقلاب اسلامی و زمان تبعید ایشان در ایرانشهر، مطرح کردند گفت: پس از انقلاب اسلامی این هفته به عنوان یک مناسبت رسمی در نظام جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

وی تصریح کرد: وجه اشتراک هر دو مناسبت چه هفته وحدت و چه یوم الله ۱۳ آبان به عنوان نماد استکبارستیزی ملت ایران، از مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و برگفته از بینات سیره نبوی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) هستند که ریشه قرآنی داشته و هر دو یک هدف واحد را دنبال می کنند.

لطفی خاطرنشان کرد: اهمیت این موضوع به ویژه در ماهها و روزهای اخیر که شاهد اهانت وقیحانه رئیس جمهور ابله فرانسه نسبت به ساحت قدسی پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم ) بودیم دوچندان شده و هفته وحدت امسال فرصتی برای اتحاد و انسجام بیش از پیش مسلمانان در محکومیت اهانت کنندگان است که به دنبال تفرقه افکنی میان مسلمانان و نابودی اسلام هستند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) فرمودند: در اسلام تفرقه میان شیعه و سنی نسیت، گفت: دستان ناپاکی که به دنبال تفرقه افکنی میان شیعیان و اهل تسنن هستند، نه شیعه هستند و نه سنی، بلکه دستان ناپاک ایادی استکبار و استعمارگرانی هستند که به نام اسلام و به نام مذهب به دنبال نابودی اسلام هستند که ان شاءالله با تشکیل امت واحده اسلامی راه به جایی نخواهند برد.

وی با اشاره به اینکه هفته وحدت به مفهوم یکی شدن مذاهب نیست، گفت: وحدت به معنای انسجام و همبستگی پیروان مذاهب اسلامی برای خنثی کردن توطئه دشمنانی است که به دنبال نابودی مذهب و اسلام هستند.


( ۱ )

نظر شما :