خودداری رئیس اطلاعات ملی آمریکا از ارائه توضیح به کنگره درباره مداخله ایران و روسیه در انتخابات

۰۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۶ کد : ۱۹۹۶۵۶۷ سرخط اخبار

دفتر رئیس اطلاعات ملی آمریکا درخواست نمایندگان فلوریدا در کنگره برای ارائه توضیحاتی درباره ادعای مداخله ایران و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نپذیرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه آمریکایی تامپا بی تایمز،  دفتر رئیس اطلاعات ملی آمریکا روز دوشنبه درخواست هیئت فلوریدا در کنگره این کشور را برای ارائه توضیحاتی درباره این ادعا که دولت های خارجی رای دهندگان را هدف قرار داده اند تا از طریق صدها ایمیل ارسال شده برای رای دهندگان فلوریدایی در هفته گذشته در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا اطلاعات غلط در میانشان منتشر کنند، رد کرد. 
استفانی مورفی، سناتور دموکرات از فلوریدای مرکزیت و مایکل والتز سناتور جمهوری خواه از شمال شرق فلوریدا خواستار توضیحات اف. بی. آی به هیئت فلوریدا در کنگره در تاریخ ۳۰ اکتبر شده اند تا بتوانند بیشتر به  «ماهیت و گستردگی تلاش های ایران و روسیه برای کارشکنی در انتخابات ۲۰۲۰» آمریکا پی ببرند. 
آن ها این درخواست را روز پنج شنبه مطرح کردند،  یعنی یک روز پس از آن که جان راتکلیف رئیس اطلاعات ملی آمریکا در یک کنفرانس خبری مدعی شد که ایران به اطلاعات رای دهندگان دست پیدا کرده و از آن برای فرستادن ایمیل های حقه بازانه  « برای ترساندن رای دهندگان،  ایجاد ناآرامی اجتماعی و ضربه زدن به رئیس جمهور ترامپ» استفاده می کند. 
ادعای دولت آمریکا مبنی بر این که ایران و روسیه احتمالا در پشت پرده ارسال این ایمیل ها بوده اند، بدون ارائه مدرکی در این باره بوده است. 
دموکرات ها گفته اند ادعای ارسال ایمیل ها با هدف ضربه زدن به ترامپ که توسط جان راتکلیف در کنفرانس خبری اش مطرح شد،  قابل اعتماد نیست. 
کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا که توسط دموکرات ها اداره می شود،  روز چهارشنبه در صفحه توییترش گفت که  «این مداخله‌های انتخاباتی،  به وضوح برای ضربه زدن به رئیس‌جمهور ترامپ نیستند و راتکلیف جامعه اطلاعاتی را سیاسی سازی کرد تا به ترامپ سود برساند». 
به گزارش ایسنا،  در پی این ادعای مطرح شده از سوی رئیس اطلاعات ملی آمریکا،  علیرضا میریوسفی معاون مطبوعاتی هیئت نمایندگی ایران در سازمان در واکنش به آن گفت: ایران بر خلاف آمریکا در انتخابات دیگر کشورها دخالت نمی کند. جهان شاهد تلاش های نومیدانه علنی آمریکا برای زیر سوال بردن نتیجه انتخابات خودش در بالاترین سطح آن بوده است. 

میریوسفی در ادامه گفت: این اتهامات چیزی جز سناریویی دیگر برای تضعیف اعتماد رای دهنده نبوده و پوچند. ایران هیچ تمایلی به مداخله در انتخابات آمریکا ندارد و هیچ مزیتی در نتیجه برای آن وجود ندارد. آمریکا باید به اتهامات بدخواهانه و خطرناکش علیه ایران پایان دهد. 
انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :