اینسایدر: دولت لندن برای کنار رفتن ترامپ از قدرت آماده می شود

۰۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۳ کد : ۱۹۹۶۵۲۸ سرخط اخبار

در حالی که کمتر از دو هفته تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، بوریس جانسون، یکی از نزدیک ترین همپیمانان دونالد ترامپ خودش را برای کنار رفتن او از قدرت آماده می کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه بیزینس اینسایدر، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روابط کاری قدرتمندی را از زمان رسیدن به این سمت در سال گذشته میلادی با دونالد ترامپ داشته است.

این دو مکررا به تحسین از یکدیگر پرداخته اند و در زمان انتخابات سراسری سال ۲۰۱۹ انگلیس، دونالد ترامپ با حمایت از بوریس جانسون در این انتخابات او را "مردی فوق العاده" توصیف کرد.

ترامپ در عین حال یک حامی صریح کمپین سال ۲۰۱۶ حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با سردمداری بوریس جانسون بود.

با این حال همانطور که جیمز فورسیت، یک خبرنگار دارای ارتباطات گسترده در حزب محافظه کار گزارش کرده، در حالی که نظرسنجی ها در سراسر حوزه اقیانوس اطلس از پیروزی جو بایدن، معاون رئیس جمهورسابق آمریکا در انتخابات سوم نوامبر خبر می دهند، بوریس جانسون و حلقه نزدیک به او هم اکنون هر چه سریعتر در تلاش برای برقرار کردن ارتباطاتی با این برنده احتمالی انتخابات هستند.

اخیرا دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس دیداری با کریس کونز، سناتور دموکرات آمریکایی و از معتمدان جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری این حزب و همین طور از کسانی که به عنوان نامزد اصلی انتصاب به عنوان وزیر خارجه در دولت احتمالی بایدن در صورت پیروز شدنش در انتخابات تلقی می شود، داشت.

یکی از وزرای دولت انگلیس در خصوص احساس کلی در حزب محافظه کار متعلق به بورس جانسون به فورسیت گفت: مساله مثل یک نمایش تلویزیونی می ماند که دیگر دوره اش به سر آمده است و مردم از آن خسته هستند.

اوایل ماه جاری میلادی ساندی تایمز گزارش کرد، جانسون و حلقه نزدیک به او شاهد بوده اند که نظرسنجی ها برای بایدن شانس پیروزی ۷۰ درصدی در انتخابات سوم نوامبر قائل هستند و از وزرای دولت خواسته اند روابطی را با تیم بایدن برقرار کنند.

یک دستیار ارشد حزب محافظه کار به ساندی تایمز گفت: در دفتر نخست وزیری دارند نام ترامپ را خط می زنند.

چند روز پیش یک نماینده بسیار با نفوذ حزب محافظه کار انگلیس در پارلمان تبدیل به اولین کسی شد که علنا از نامزدی جو بایدن حمایت می کند.

ساجد جاوید که زمانی وزیر دارایی انگلیس بوده در مطلبی در نشریه تلگراف نوشت، با وجود آنکه قبلا حامی جمهوریخواهان آمریکا بوده اما در انتخابات پیش روی این کشور از نامزدی جو بایدن حمایت می کند.

جاوید که گفت در زمان سکونتش در نیویورک، رونالد ریگان، رئیس جمهور جمهوریخواه اسبق آمریکا الهام بخش او بوده، استدلال کرد که حمایت بایدن از تجارت آزاد و انستیتوهای بین المللی سبب می شود او برای انگلیس دوست بهتری نسبت به ترامپ باشد.

انتهای پیام


( ۳ )

نظر شما :