فرستاده آمریکا با مادورو دیدار محرمانه داشت اما به نتیجه‌ای نرسید

۰۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۰ کد : ۱۹۹۶۴۳۹ سرخط اخبار

یکی از مقام‌های ارشد دولت واشنگتن ماه گذشته میلادی در تلاش برای خروج صلح آمیز رئیس جمهوری ونزوئلا از قدرت با نماینده وی دیداری محرمانه داشت اما به توافقی نرسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ریچارد گرنل، سرپرست سابق اطلاعات ملی آمریکا و سفیر سابق این کشور در آلمان گفت‌وگویی با خورخه رودریگز، دستیار نزدیک نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در مکزیکوسیتی داشت اما این دیدار که محرمانه بود، به نتیجه‌ای نرسید.

وزارت خارجه آمریکا یا کاخ سفید هنوز در این باره اظهارنظر نکرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی به صورت محرمانه گفته‌اند، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به شدت بابت شکست از سیاست تحریم‌ها و فشار دیپلماتیک علیه دولت کاراکس به منظور براندازی مادورو خسته و درمانده شده است.

این منابع نظرات متناقضی در مورد ارزشمند بودن این نشست ارائه دادند اما همه توافق کردند که هیچ توافقی انجام نشده یا حتی پیشرفت قابل توجهی در خروج مادورو حاصل نشده است.

یکی از این منابع گفته که نماینده مادورو تمایل نسبی خود را برای یافتن راه‌حل نشان داده اما گفته که منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌ماند. آنها خواهان راه حل هستند اما منتظر می‌مانند تا ببینند رئیس جمهوری بعدی ایالات متحده کیست. مشخص است که آنها به دنبال خرید زمان هستند.

یکی دیگر از این منابع نیز گفته که تنظیم چنین گفت‌وگوهایی ممکن است پیامی از ناامیدی ایالات متحده باشد که فقط مادورو را مجبور به ترغیب بیشتر خود کند.

نخستین بار بلومبرگ بود که در پی ارتباطات محرمانه بین دولت واشنگتن و مقام‌های کاراکاس خبر دیدار گرنل را با نماینده مادورو منتشر کرد. این دیدار که در مکزیکوسیتی انجام شد، با هماهنگی وزارت خارجه آمریکا نبود. هنوز مشخص نیست که این گفت‌وگو چطور برنامه ریزی شده و منابع مطلع می‌گویند که دیدار دیگری در کار نیست.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :