ترامپ به دنبال برکناری مدیر اف.بی.آی پس از انتخابات است

۰۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۹ کد : ۱۹۹۶۴۳۷ سرخط اخبار

ترامپ مکررا با مشاورانش درباره احتمال برکناری مدیر اف.بی.آی پس از روز انتخابات صحبت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، علت این گفت‌وگوها ناامیدی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از مقام‌های اف.بی.ای در عدم ارسال اطلاعاتی است که می‌تواند در هفته‌های واپسین منتهی به روز انتخابات به وی از نظر سیاسی کمک کنند و به همین دلیل، ترامپ مکررا با مشاورانش درباره احتمال اخراج کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی پس از روز انتخابات گفت‌وگو کرده است.

بر اساس گفته‌های منابع مطلع، گفت‌وگوها بین رئیس جمهوری و مشاوران ارشد ناشی از انتقادهایی است که مدیر اف.بی.ای و ویلیام بار، دادستان کل آمریکا به درخواست‌های ترامپ برای انجام تحقیقی رسمی علیه جو بایدن رقیب دموکراتش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و پسرش هانتر جامه عمل نپوشانده‌اند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، همچنین گفتند که ترامپ گفته که به دنبال اقدامی مشابه پیش از انتخابات ۲۰۱۶ در ارتباط با انجام تحقیقات درباره هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات‌ها در آن انتخابات است.

این منابع همچنین به واشنگتن پست گفتند، ترامپ بر این باور است که کریستوفر رای یکی از بدترین مقام‌های دولت است و حتی مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید و دن اسکاوینو، مشاور ارشد ترامپ هم به انتقاد از وی پرداختند.

سخنگوی کاخ سفید نیز گفت که کاخ سفید درباره پرسنل گمانه زنی نمی‌کند و اگر رئیس جمهوری درباره شخصی اطمینان نداشته باشد، به شما این را می‌گوید.

مساله هانتر بایدن این روزها در پی انتشار گزارشی در نیویورک پست بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده و دردسری جدید برای پدرش ایجاد کرده است. این روزنامه نوشته که هانتر که جزئی از هیئت مدیره یک کمپانی اوکراینی بوده قرار ملاقاتی را بین این کمپانی و پدرش در زمانیکه معاون اوباما بوده، تنظیم کرده بود.

اف.بی.آی در نامه‌ای که سه شنبه شب به رون جانسون، رئیس کمیته امنیت کشور سنا ارسال شد، نوشته، چیزی به بیانیه منتشر شده از سوی جان راتکلیف، مدیر امنیت ملی آمریکا که اخیرا منتشر شد، اضافه نمی‌کند؛ در این بیانیه، مدیر امنیت ملی آمریکا این تردید و ظن را که گزارش مربوط به هانتر بایدن در نتیجه کمپین اطلاعات نادرست روسیه محسوب می‌شود، رد کرده است.

جیل تایسون، یکی از مقام‌های اف.بی.ای در نامه روز سه‌شنبه نوشته است: اف.بی.آی نه موجودیت تحقیقات، نه افراد و نه املاک تحت بررسی را تایید یا رد نمی‌کند.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :