ناتو: طرف درگیری‌های قره‌باغ نیستیم

۰۱ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۸ کد : ۱۹۹۶۴۳۵ سرخط اخبار

دبیرکل ناتو اظهار کرد، ناتو طرف درگیری‌های قره‌باغ نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در گفت‌وگو با آرمن سرکیسیان، رئیس جمهوری ارمنستان تاکید کرد: "ناتو طرف درگیری‌های قره‌باغ نیست".

استولتنبرگ طی نشست خبری پس از دیدار با سرکیسیان در بروکسل با بیان اینکه وضعیت در قره‌باغ کوهستانی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند، تصریح کرد: "به رئیس جمهوری ارمنستان یادآوری کردم که ناتو طرف درگیری‌های قره‌باغ نیست. آذربایجان و ارمنستان از ۲۵ سال شرکای ارزشمند ناتو هستند".

وی با تاکید بر اینکه ناتو نگران نقض آتش‌بس است، بر اهمیت رفع اختلافات، تسکین آلام و یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز تاکید کرد.

استولتنبرگ همچنین طرفین را به پایبندی به آتش‌بس فراخواند و خواستار کاهش تنش در اسرع وقت شد.

وی ادامه داد: "مورد هدف قرار گرفتن غیرنظامیان غیرقابل قبول است و بلافاصله باید توقف پیدا کند. همه باید برای راه‌حل سیاسی تلاش کنند. ارمنستان و آذربایجان به مذاکرات خود ادامه دهند".

وی همچنین از ارمنستان به خاطر حمایت آن در عملیات‌های ناتو تشکر کرد.

رئیس جمهوری ارمنستان نیز مورد هدف قرار گرفتن غیرنظامیان را غیرقابل قبول دانست و ضمن اشاره به حمایت ترکیه از آذربایجان مدعی شد که در صورتی که ترکیه حمایت خود را قطع کند مشکلات حل می‌شوند.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :

حسن ۰۲ آبان ۱۳۹۹ | ۰۲:۱۷
ارمنستان بد عادت شده یعنی فکر میکند دنیا واقعا به دروغهایش درمو رد قتل عام ساختگی وکذایش باور کرده، وبرای مظلوم نمایی خود انواع ترفند،وشگردها را آزمایش میکند، از میکرون گرفته تا پوتین تا مرکل پیش همه میرود وجالب اینکه از یقیه ترکیه نمی افتد،ومیگوید زود باشید با ترکیه بجنگید والا دوباره وین را تسخیر خواهد کرد واورپا را فتح خواهد کرد،نمی داند که دروغهایش چون کشف شده مردم دیگر به مصداق مثل چوپان دروغگو هر گز به دروغهایش باور نخواهند کرد، چون زمان با ۶۰ سال پیش فرق کرده در حال حاضر در دست هر شخصی یک گوشی هوشمندی است که در عرض چند ثانیه دروغ را آشکار میکند ،ومثل قدیم نیست که فقط به اخبار چند روزنامه و رادیو بیگانه بسنده میکرد.بطوریکه ترکیه تمام مدارک و مستندات لازم را در دسترس خبرنگاران وحقوقدانان میگذارد ،وثابت میکند که مسلمانان ترکیه واذربایجان در واقع بدست ارامنه قتل عام شده اند نه ارمنی‌ها. وکمی هم برای ارامنه موضوع قتل عام جنبه تجارت برای دولتیان قرار گرفته بود که با ننه من غریبم بازی وسیاست ،سواستفاده از صحبت قتل عام الکی برایش نوعی منبع در آمد دولتی شده بود ،که با تشویق ارامنه به نشر هر چه بیشتر کتاب در مورد قتل عام فرمالیته نوعی در آمد کسب میکند واعانه وصدقه سر دول اروپایی را جمع میکرد. ولی دیگر مردم دنیا روی واقعی ارامنه را شناخته ودیگر اعتنایی به ننه من غریبم هایش ترتیب اثر نمی‌دهد.